“Save a Dog" kampanyası masum değil mi?

Son günlerde İnstagram’da karşımıza çıkan “Save a Dog" kampanyasının göründüğü gibi masum olmadığı iddia edildi.

Ekleme: 14.06.2021 19:16:15 / Güncelleme: 15.06.2021 17:11:14 / Bilim & Teknoloji
Destek için 

DOĞRUHABER

Çin’deki bir köpek eti festivalinde köpekleri kurtarmak için yapıldığı söylenen “Save a Dog" kampanyasının göründüğü gibi masum olmadığı iddia edildi. İşte “Save a Dog" kampanyasının gerçek yüzü…

“KAMPANYANIN AMACI KÖPEKLERİ KURTARMAK MI?”

Sosyal Medya Uzmanı Ali Tarhan, Save Dog kampanyası üzerine Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, “Kampanya, İnstagram Stories üzerinden "bir köpek kurtar" başlığıyla Çin'deki 'Köpek Yeme Festivali'ne' karşı başlatıldı.  Kampanyanın amacı köpekleri kurtarmak mı? Elbette hayır...” ifadelerini kullandı.

“BAĞIŞLANDIĞINA DAİR BİR KANIT YOK”

Tarhan, paylaşımına şu şekilde devam etti: “Kampanyayı düzenleyen "Plant A Tree" adlı girişim, buna benzer kampanyalarla sitesine trafik çekmeyi amaçlıyor. Plant A Tree'nin bu hayır işleri takipçi avı çalışması yönünde. Site ilk olarak ağaç dikme gönderisi ile milyonlarca takipçi kazanmış ve dikkatleri üzerine çekmişti. Platform, 2019 yılında 6500 ağaç diktiğini açıklasa da bu iddiasını kanıtlayan bir belgeyi hala kamuoyu ile paylaşmadı. Bahse konu profil, daha önce Black Lives Matter protestoları ve Avustralya'daki orman yangınları sürecinde benzer içerikli kampanyaları ile gündeme gelmişti. Platform, bu kampanyayı siteye trafik çekmek amacıyla yaptığını, site içerisinde yapılan satışlardan gelen gelirin kampanyalara bağışlanacağını söylemişti.  Ancak bağış yapılacağı vaadiyle satılan ürünlerden kazanılan gelirin, hayır aktivitesine bağışlandığına dair bir kanıt yok.”

“İNSANLARIN MASUM DUYGULARI ÜZERİNDEN PARA KAZANIYORLAR”

Kampanya kapsamında satılan ürünlerin fiyatlarına ilişkin yaptığı araştırmayı paylaşan Ali Tarhan, “İnternet sitelerine baktığımızda ise normalde 29,95 dolar fiyat etiketine sahip olan ancak kampanya kapsamında bedelsiz olarak gönderilen kolyelerin satıldığını görüyoruz. Ancak...  AliBaba üzerinde 120 parça ve üzeri siparişlerde 0,42 dolara satılan bu kolyelerden birini satın almak isterseniz de pek de şaşırtıcı olmayan bir şekilde 8,95 dolarlık gönderim ücreti talep ediliyor. Bir başka deyişle, 29,95 dolar fiyat etiketine sahip olan kolyeler ücretsiz gibi görünse de kullanıcılardan 9 dolarlık bir gönderim ücreti tahsil ediliyor. Üstelik aynı kolyeler, AliBaba üzerinde çok daha düşük fiyatlarla satışa sunuluyor. Sonuç olarak Plant A Tree’nin geçmişinde insani duyguları sömürerek buradan gelir elde etmeyi amaçlamış buna benzer birçok kampanya olduğunu görüyoruz. Ancak ne yazık ki bu kampanyalarda vadedilen bağışların gerçekten yapıldığına dair hiçbir kanıt bulunmuyor. Yani birileri insanların masum duyguları üzerinden para kazanıyor.” dedi.

BURASI SOSYAL MEDYA!

Sosyal medyadaki kampanyalara ilişkin uyarılarda bulunan Tarhan, şu ifadeleri kullandı: “

  • -Kampanyayı başlatan platformun kuruluş yılı ve referansları incelenmeli, araştırma yapmadan nasılsa herkes paylaşmış diye paylaşmamalı
  • -"Az kaldı" "Neredeyse Ulaştık" gibi ifadelerden kaçın
  • -Soru soracağınız bir muhatabınız var mı ona dikkat edin. Muhatabınızdan detaylı açıklama isteyin.
  • -Kampanyayı yapan site herkese açık ve anlaşılır mı ona dikkatlice bakın.”
İlgili Haberler