Nakliyeciler yeni uygulamaya tepkili

"Dijital Takograf" uygulamasının 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren zorunlu hale getirilmesine tepki gösteren kamyon ve TIR şoförleri, uygulamanın alt yapısının yetersiz olduğu gerekçesiyle eylem yaptı.

Ekleme: 07.01.2020 17:50:04 / Güncelleme: 07.01.2020 18:38:53 / Ekonomi / Bitlis Haberleri
Destek için 

Nakliyecilik yapan kamyoncularla TIR şoförleri, 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren zorunlu hale getirilen "Dijital Takograf" uygulamasına tepki göstererek, uygulamanın kendilerini mağdur edeceğini belirtiyorlar.

Uygulama için altyapının yetersiz olduğunu dile getiren nakliyeciler, tuşlu telefon bile kullanmasını bilmeyen şoförler, e-devlet sistemi üzerinden nasıl e-fatura ve dijital takograf kullansın diye uygulamaya tepki gösterdiler.

Bitlis'in Tatvan ilçesinde bir araya gelen kamyon ve TIR şoförleri, uygulamaya tepki göstererek basın açıklaması düzenlediler. Korna çalarak tepkilerini ortaya koyan nakliyeciler adına basın açıklamasını okuyan Tatvan Şoförler Odası Başkanı Naim Nadir, sorunun bir an önce çözüme kavuşturulmasını temenni ettiklerini söyledi.

"Kamyoncu esnafımız dertli ve mağdurdur"

Nadir, "Türkiye'de yük taşımacılığı yapan yaklaşık 5 milyon kamyon ve kamyonet bulunmaktadır. Bu yüzden bu sektörün göz ardı edilmemesi gerekiyor. Bu bağlamda kamyoncu esnafımız dertli ve mağdurdur. Yeni yıl ile birlikte uygulamaya başlayan dijital takograf düzenlemesiyle birlikte, tonaj ve muayene gibi sorunlar çözüm beklemektedir. 1 Ocak 2020'de uygulamaya konulan dijital takograf ile ilgili 9 saatlik seyahat süresinin uzatılması başta olmak üzere evrak, tonaj, muayene ve korsan nakliyeciler ile ilgili yaşanan sorunların çözülmesi ertelenmemelidir. Söz konusu uygulamaya konulan düzenlemelerin altyapısı yoktur. Sürüş saatleri en az 13 saat olmalıdır. Bu temelde bir an önce sorunun çözümü sağlanmalıdır." dedi.

"Tuşlu telefon kullanmayı bilmiyoruz"

Yeni uygulamaya Türkiye'nin yol şartlarının uygun olmadığını belirten kamyonculardan Servet Ateş, ton ve kilometre bazında fiyat istediklerini vurgulayarak, şunları söyledi:

Devletin yaptığı kanunlara karşı gelmiyoruz. Fakat bazı arkadaşlarımız var ki, bırakın e-fatura ile yük bindirmeyi, tuşlu telefon bile kullanmasını bilmiyor. Bize biraz esnek davranılmasını istiyoruz. 24 saatte, 9 saat yol gidebilmek için, Türkiye'nin yol şartları buna uygun değildir. Tendürek Dağı'na gittiğimiz zaman orada duramayız. Devlet büyüklerinin bize yardımcı olmalarını istiyoruz.

 

"Böyle devam ederse kimse evine ekmek götüremez"

Genelgeye tepki gösteren kamyonculardan Eren Alican ise, "Bu grev bir defaya mahsus değil, sorunumuz çözülene kadar devam edecektir. Böyle devam ederse kimse evine ekmek götüremez. Ben buradan çıktım ve Tendürek Dağı'nda 9 saatim tamamlandı. 24 saat karda fırtınada orada bekleyecek miyim? Arabanın altına lastik alamıyoruz. Şimdi dijital takograf çıkarmışlar. Fiyatı bin 500 TL. Bunun için ehliyet değişecek. Her gün farklı zorluklar çıkarılıyor karşımıza. Kamyoncular olarak zaten devlete yüksek vergi veriyoruz." diye konuştu.

"Bu yükü hiçbir şoför kaldıramaz"

 Kamyon şoförlüğü yapan Ferhat Karakoç ise, şunları söyledi:

"İkinci sınıf vatandaş muamelesini görüyoruz. 2002 yılında karayolları yönetmeliği olarak bizden K-1 belgesi istendi ve başvurumuzu yaptık. Aldığımız K-1, K plaka olarak kalacaktı. Bize bunun için söz verdiler. Şimdi bunu sadece bir taşıt pulu olarak arabanın torpidosunda dolaştırıyoruz. Bizden şimdi de veri indirimi istiyorlar. Ben bugün Trabzon'dan bir yük aldıysam 3 gün sonra Van'a indireceğim. Van'da indirdiğimde veri indirme saatini Ulaştırma Bakanlığına veriyorum. Bunu bir saat geç indirdiğim zaman 6 ay sonra bana ceza olarak geliyor. Genelgede verilen yol saati kesinlikle bize uymuyor. Her 100 kilometrede bir, 100 kamyon kapasiteli tesis olması gerekiyor. Ama maalesef bu yok. Ben bu e-devlet faturayı nasıl indirip keseceğim? Bunu hiçbir şoför kaldıramaz. Bunun altyapısı da uygun değildir. Bizler 6 ay kış yaşıyoruz. Bu yasayı uygulayacak durumumuz yoktur." dedi. (Şükrü Tontaş-İLKHA)

İlgili Galeriler