Kınalı-Malkara otoyolunun tamamlandığında İstanbul-Tekirdağ arası yolun 18 kilometre kısalacağını anlatan Uraloğlu, 334 kilometre kat edilerek geçilen İstanbul-Çanakkale arasının ise 280 kilometreye ineceği bilgisini paylaştı.

İstanbul - Tekirdağ arasındaki ulaşımın 1 saatin altına, İstanbul-Çanakkale arası ulaşım süresinin ise 3,5 saatten 2 saate düşeceğini aktaran Uraloğlu, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

"Böylece zamandan 2,3 milyar lira, akaryakıttan 377 milyon lira olmak üzere yıllık yaklaşık 2,7 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonu da 23 bin ton azaltılarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Kınalı-Malkara Otoyolu'nun tamamlanmasıyla Marmara Otoyol ringinin kuzey cephesi tamamen birleşmiş olacak ve Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü arasında kesintisiz otoyol bağlantısı sağlanacak."

Uraloğlu, Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu güçlendirdiklerini vurguladı.

Marmara Otoyol ringi kapsamında Marmara Denizi'nin çevresinde 1255 kilometre uzunluğunda bir otoyol ağı planladıklarını dile getiren Uraloğlu, "Bu kapsamda bugüne kadar 398 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu'nu tamamladık. 426 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolunu hizmete açtık. Son olarak 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de kapsayan 101 kilometrelik Malkara-Çanakkale kesimini 2022 yılında açtık. Yani Marmara Otoyol ringinin 925 kilometrelik kesimi trafiğe hizmet ediyor." ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, Çanakkale - Savaştepe (Balıkesir) kesimi projesini de hayata geçirmeyi planladıklarını belirterek, Marmara ringinin, Türkiye'nin ulusal kalkınma hamlesinde önemli rol oynayacağını aktardı.

Marmara ringiyle Avrupa ve Anadolu arasındaki ağır transit trafik yükünün hafiflediğini aktaran Uraloğlu, şunları kaydetti:

"Otoyol ringinin tamamlanmasıyla da Batı Anadolu boyunca halen İstanbul merkezli doğu-batı aksı üzerinde yoğunlaşan trafik yükü Marmara Denizi'nin batı kıyısından güney yönüne doğru dengelenecektir. Trakya ve Batı Anadolu'daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörleri ivme kazanacak, daha hızlı ve daha düşük maliyetli yük taşımacılığı, üretken nüfus barındıran bu bölgelerimizin ekonomik faaliyetlerini güçlendirecektir. Ayrıca, olası bir İstanbul depreminde İstanbul'un batısındaki tahliyelerin gerçekleşmesinde 1915 Çanakkale Köprüsü'nün daha etkin kullanılması sağlanacaktır."

Muhabir: Rümeysa Elçi