Araç bakımı nasıl olmalı?
Oto beyinci Muhammed Bektaş İLKHA’ya araçların bilgisayar ortamındaki arıza tespitinin nasıl olduğu konusunda açıklamalarda bulundu. Bektaş, araç kullanımından bakımına kadar bir dizi teknik detay paylaştı.
Bingöl Merkez Oto Sanayisinde Oto Beyinci olarak elektronik cihazla araç arıza tespiti yapan Muhammed Bektaş, araçların bakımı ile alakalı bazı uyarılarda bulunarak araçların arıza lambası yanmadan önce rutin kontrollerinin yapılması gerektiğini söyledi.
Bektaş, araç sahiplerinin aracını çalıştırmadan önce mutlaka yağını ve suyunu kontrol etmesi, yağ ve su kaçakları için aracın altının kontrol edilmesi gerektiği konusunda uyarılarda bulundu.
Bektaş, araç arıza lambasının yanması sonrası veya yanmadan önce aracın cihaza takılıp arıza tespitinin yapıldıktan sonra tamirciye gidilmesi tavsiyesinde bulunarak kişi işinde mahir olsa bile ezber tamirden ziyade cihaz destekli ve cihaz tespitli arıza tespiti sonrası aracın tamir edilmesi gerektiğini söyledi.
"Arıza durumuna göre ilgili tamirciye yönlendiriyoruz"
Otomatik araç üzerinden işi ile ilgili paylaşımlarda bulunan Bektaş, "Araçların beyni ile alakalı arıza tespitinde bulunmaktayız. Öncelikle aracı cihaza tanımlıyoruz, sonra arızasını tespit ediyoruz son aşamada ise hangi konuda arıza var ise ilgili tamirciye yönlendiriyoruz. Mekanik arızaları oto tamircilere, elektriksel arızaları ise oto elektrikçiye yönlendiriyoruz." dedi.
"Arıza lambası yandıktan sonra artık aracın fonksiyonu kalmaz"
Muhammed Bektaş
Arıza lambası yanmadan kontrollerin yapılmasını önemle vurgulayan Bektaş, "Normalde aracın arıza lambası yanmadan 3-4 ayda bir rutin kontroller şeklinde gelip cihaza takıp arızası var mı yok mu diye baktırması lazım. Maalesef insanlarımız aracın arıza lambası yandıktan sonra sanayiye geliyorlar. Arıza lambası yandıktan sonra o aracın hiçbir fonksiyonu kalmıyor. Artık onu mecburen yapması gerekiyor. Bu şekilde olunca büyük maliyetlere sebep oluyor. Bu sıkıntıları yaşamamak için aracın 4 ayda bir cihaza takılıp kontrol edilmesi lazım. Arıza çıkması durumunda kişi büyük masraflardan kurtulmuş olur." ifadelerini kullandı.
Cihazla arıza tespitinin manuel veya bilgi beceri ile tespitten üstün olduğunu vurgulayan Bektaş, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Bir insan ne kadar usta olursa olsun yine de cihazla baktırması lazım. Ben oto beyinciyim. Bana her türlü araç geliyor. Üst modellerden tutun her çeşit araca bakmaktayım. Bir araca binip tur attığımda aracın arızasını çözebiliyorum ancak ne kadar bilsem de cihaz kadar sağlıklı olmaz. Sağlıklı araç muayenesi, bakımı ve arıza tespiti için mutlaka cihaz ile tespit edilmesi lazım. Nasıl ki insan beyni insanla ilgileniyorsa, araçlar da bir cihazdır ve bilgisayardır. Cihazlar da cihazlarla ilgilenir ve anlar."
"Araç çalıştırılmadan önce yağ ve su kontrolleri yapılmalıdır"
Bektaş usta, araç kullanıcılarına aracın bakımı konusunda nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair uyarılarda bulunarak, "Araç sahipleri aracın en az haftada bir yağını ve suyunu kontrol etmesi gerekiyor. Su ve yağ eksikliklerini veya kaçakları kontrol etmesi gerekiyor. Bu kontrollerde sanayiye gelmesine gerek yok. Kişi aracı sürebiliyorsa yağına suyuna bakabilmeli. Sabah aracını çalıştırmadan araç kaputunu açıp yağ ve su eksikliği veya kaçaklarını kontrol etmesi gerekiyor." ifadelerinde bulundu.
"Otomatik araçların kullanımı hassastır"
Otomatik araç kullanıcılarına da bazı uyarılarda bulunan Bektaş, "Otomatik araç kullanıcıları, fren ve gaz ayarını iyi yapmalıdırlar. Asla ve asla frene kökten basılmamalıdır. Otomatik vitesli araçlarda her zaman için frene yavaş basılmalı. Aynı şeklide gaz pedalına da hafiften basılmalı, birden yüklenilmemeli ve aracın devrinde yavaş yavaş gitmesine izin verilmelidir. Otomatik vitesli araçlarda gaz pedalına kökten basılırsa, yarı basılırsa veya birden hızlanırlarsa kavramalar zarar görür ve yüksek meblağda maliyetlere sebep olur." şeklinde konuştu. (İLKHA)