Peygamber Sevdalıları: Karma eğitim sisteminin başarıyı olumsuz yönde etkilediği aşikârdır
Peygamber Sevdalıları Vakfı, yeni eğitim-öğretim yılı dolayısıyla yayımladığı mesajda, Batı'da karma eğitim tartışmalarının eğitimin kalitesi üzerinden pedagojik zeminde yürütülürken Türkiye'de karma eğitim meselesinin laiklik meselesine indirgenerek ideolojik tartışmalara malzeme edildiği vurgulandı.
Peygamber Sevdalıları Vakfı, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı dolayısıyla bir mesaj yayımladı.
Mesajı Vakıf adına Peygamber Sevdalıları Vakfı Şanlıurfa Koordinatörü İbrahim Halil Güven, kamuoyu ile paylaştı.
Güven, karma eğitim sisteminde kız ve erkek öğrencilerin ruhi ve bedensel farklılıkları göz ardı edilerek aynı eğitim modeline zorlanmakta olduğuna dikkat çekti.
İmam hatiplerde eğitim kalitesinin iyileştirilip imam hatiplilik ruhunun yaşatılarak gelecek nesillere aktarılması için acilen gerekli adımlar atılması gerektiğini vurgulayan Güven, Kürtçe başta olmak üzere anadilde eğitimin önündeki bütün engellerin kaldırılması gerektiğini ifade etti.
Güven, depremden dolayı başka illere göç eden depremzede öğrencilerin tespit edilerek maddi ve manevi her türlü destek verilmesi gerektiğini dile getirdi.
"Eğitimin zorunlu olduğu bir yerde devlet, ebeveynlerin taleplerine göre alternatifler sunmakla mükelleftir"
Güven, yaptığı açıklamada, "Karma eğitim sisteminde kız ve erkek öğrencilerimiz, ruhi ve bedensel farklılıkları göz ardı edilerek aynı eğitim modeline zorlanmaktadırlar. Yapılan bilimsel araştırmalarda karma eğitim sisteminin, başarıyı olumsuz yönde etkilediği aşikârdır. Batı'da karma eğitim tartışmaları 'eğitimin kalitesi' üzerinden pedagojik zeminde yürütülürken Türkiye'de karma eğitim meselesi, 'laiklik' meselesine indirgenerek ideolojik tartışmalara malzeme edilmektedir. Her anne ve baba, kendi çocuğunu kendi inanç ve hassasiyetine göre yetiştirme hakkına sahiptir. Eğitimin zorunlu olduğu bir yerde devlet, ebeveynlerin taleplerine göre alternatifler sunmakla mükelleftir." dedi.
"Anadilde eğitim hem insanî hem de İslami açıdan temel bir haktır"
Anadilde eğitim hakkına dikkat çeken Güven, "İmam hatiplerde eğitim kalitesinin iyileştirilip imam hatiplilik ruhunun yaşatılarak gelecek nesillere aktarılması için acilen gerekli adımlar atılmalıdır. Halkımız tarafından rağbet gören İmam Hatip Proje Okullarının sayıları ve öğrenci alımları artırılmalıdır. Bazı seçmeli dersler için ciddi talep olmasına rağmen bu dersleri verecek öğretmenlere sınırlı sayıda kontenjan ayrılmaktadır. Kürtçe başta olmak üzere, Anadilde eğitimin önündeki bütün engellerin kaldırılması gerekir. Anadilde eğitim hem insanî hem de İslami açıdan temel bir haktır." diye konuştu.
"Depremzede öğrencilerimizin eğitimden geri kalmaması için gerekli altyapı oluşturulmalı"
Başka illere göç eden depremzede öğrencilere dikkat çeken Güven, "Yüzyılın Felaketi diye adlandırılan depremlerden, herkes gibi eğitim-öğretim camiası da ciddi anlamda olumsuz etkilendi. Depremzede öğrencilerimizin eğitimden geri kalmaması için gerekli altyapı oluşturulmalı, başka illere göç eden depremzede öğrenciler tespit edilerek maddi ve manevi her türlü destek verilmelidir. Üniversite öğrencileri, barınma konusunda ciddi problemler yaşamaktadırlar. Öğrencilerimizin olumsuz etkilenmemeleri için gerekli önlemler alınmalıdır." şeklinde konuştu.
Güven, mesajını şöyle sonlandırdı:
"Çocuklarımızın yetişmesi için çaba gösteren, eğitim sisteminin tüm yükünü omzunda taşıyan öğretmenlerimizin meslekle ilgili yaşadıkları sorunlara gerekli çözümler üretilmelidir. Çocuklarımızın ve gençlerimizin cehaletten kurtulmalarına, tüm öğrenci, öğretmen ve velilerimizin sağlıklı, başarılı bir eğitim öğretim yılı geçirmelerine vesile olması temennisi ile yeni eğitim öğretim yılının hayırlara vesile olmasını diliyoruz." (İLKHA)