• DOLAR 32.55
  • EURO 35.135
  • ALTIN 2448.366
  • ...

Günümüzde gıda maddeleri, tüketicilere büyük marketlerin raflarında ambalajlı olarak sunulmakta ve müşterilerin ilgisini çekerek seçip alma yöntemiyle pazarlandığına dikkat çeken uzmanlar, raflardaki hemen her ürün kendi ambalaj özellikleri çerçevesinde sergilenmekte olduğunu belritiyorlar.

Etiket okuma alışkanlığı ile ilgili İLKHA muhabirine konuşan Tüketicileri Koruma Derneği Genel Başkanı Nejdet Filizoğlu, tüketici ne yediğini, ne içtiğini bilmek ve araştırmak zorunda olduğunu söyledi.

"Ne yediğini ne içtiğini tüketici bilmek zorundadır"

Filizoğlu, "Gıdaya sağlıklı bir şekilde ulaşmada önemli olan içinde ne var ne yok ne yediğini ne içtiğini tüketici bilmek zorundadır. Ambalajlı konserve ve fast-food ürünlerin birçoğuna baktığımız zaman içeriğinde 'E' başlayan vitaminlerin birçoğu koruyucu ve kanserojen olduklarını biliyoruz. Ülkeden ülkeye, insandan insana değişen lezzet alışkanlıkları, üretimleri farklı ülkelerde, farklı şekilde yapan uluslararası tekeller var." dedi.

"Etiketlerdeki tabloyu iyi anlayabilmesi için tüketici araştırma yapmak zorundadır"

Şeker oranları Avustralya'da farklı kullanan ürünler, Türkiye'de farklı kullanan ürünler olduğuna dikkat çeken Filizoğlu, "Türkiye'ye gelen hamburger cinsi beslenmeye baktığımızda çok tutmayınca, Türkiye'nin damak tadına uysun diye etine ve köftesine sulan doğrandı. Tüketici ne yediğini ne içtiğini bilmek zorundadır. Etiketlerdeki tabloyu da iyi anlayabilmesi için tüketici de araştırma yapmak zorundadır. Zararlı ve faydalı ne olduğunu bilmek zorunda. Tüketimini de buna göre ayarlamak zorundadır. Çünkü insan hayatı önemlidir. Önemli olan bir olayda insan hayatında başka insanların kar marjı nedeniyle hayati tehlikelere girmesine engellemek zorundayız. Bu konuda devletin de önemli görev ve sorumlulukları vardır." ifadelerini kullandı.

"Tüketiciler adına açılanabilir ve okunabilir şeffaf baskıların yapılmasını talep ediyoruz"

Son olarak Filizoğlu, "Ambalajlara baktığımız zaman okunamayacak kadar küçük ve normal bir insanın göremeyeceği kadar küçüklükte basılıyor. Etiket yasasında bunlar düzenlendi ama yine de yapılan küçük ambalajlı ürünlerde küçücük, hiç okunmayan bazen son kullanma ürünlerinin damgalarında öyle bir yere basım yapıyorlar ki son kullanma tarihini göremeyecek dalgalı ambalajların üstüne basılıyor. Tüketiciler adına açılanabilir ve okunabilir şeffaf bir yerde baskıların yapılmasını talep ediyoruz." diye konuştu. (İLKHA)