• DOLAR 34.578
  • EURO 36.398
  • ALTIN 2913.179
  • ...
ÖĞ-DER Genel Başkanı Gökmen: Kız okullarının yaygınlaştırılması için anayasal engel yoktur
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Bilindiği üzere Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin bir televizyon kanalında yaptığı açıklamada, "Şimdi benim Millî Eğitim olarak birincil hedefim ne? Kız çocuklarının okullaşması sağlamaktı. O zaman veliyi ikna etmek için biz, gerekirse kız okulları da açabilmeliyiz, veli isterse çocuğunu kız okullarına gönderebilmeli, isterse erkeklerin gittiği okullara gönderebilmeli." demişti.

Bu durum üzerine dünyada eğitim başarısı sırasında kendini kanıtlamış olan Japonya'da da karma olmayan ve ayrı eğitim verildiği okulların olduğunu unutan bazı solcu siyasi partiler eğitime cinsiyetçi bakış açısının getirilmeye çalışıldığı gibi basit bir düşünce ile açıklama ile tepki göstermişti.

"Kız okullarının yaygınlaştırılması için anayasal engel yoktur. İcra makamı bakanlıktır"

Bakan Tekin'in açıklamasını değerlendiren ÖĞ-DER Genel Başkanı Numan Gökmen, "Devletin temel amaç ve görevleri, arasında anayasanın 5. Maddesi 'İnsanın maddî ve manevî varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır.' demektedir. 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'nun 15. maddesi aynen şöyle diyor: 'Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır. Ancak eğitimin türüne, imkân ve zorunluluklara göre bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir. Maddesi gayet açıktır. Kız okullarının yaygınlaştırılması için anayasal engel yoktur. İcra makamı bakanlıktır." dedi.

"Karma eğitim zorunlu olmamalı, isteyen veli çocuğunu kız ya da erkek okullarına gönderebilmelidir"

Gökmen, "Bu konuda Şuurlu Öğretmenler Derneği olarak 2017 yılında Başkent Öğretmenevinde çok değerli akademisyenlerimizin katılımı ile yaptığımız 'Disiplinler arası Zorunlu ve Karma Eğitim Sempozyumu'nda' çözümler ortaya koyulmuştur. 'Karma eğitim zorunlu olmamalı, isteyen veli çocuğunu kız ya da erkek okullarına gönderebilmelidir.' Sempozyum sonunda değerli tebliğler ve sonuç raporu kitaplaştırılıp başta sayın Milli Eğitim Bakanı ve MEB üst düzey bürokratları olmak üzere, eğitim çevresine ulaştırmıştık. Fakat anlıyoruz ki bakanlığımız günlük değerlendirmelerle hareket etmektedir." ifadelerine yer verildi.

Gökmen, "Yapılacak tüm çalışmaların ve yasal düzenlemelerin ilmi esaslar, necip milletimizin hassasiyetleri ve ilgili Sivil toplum kuruluşlarının görüşleri gözetilerek dikkate alınırsa eğitimde müsbet bir yol izlenecektir. Eğitim polemiklere feda edilemeyecek ciddi bir beka meselesidir. Yersiz tartışmalarla vakit geçirmek yerine, Millî Eğitim Sistemimizin 'İyi insan yetiştirme' gibi önemli sorunlarına hep birlikte çare aramalıyız. 'Önce Ahlâk ve Maneviyat' esasını millî eğitimin umdesi yapmalıyız." şeklinde belirtti. (İLKHA)



Bu haberler de ilginizi çekebilir