İmam hatip liselerine yükselen ilgi
28 Şubat sürecinin ardından orta kısımları kapatılan ve katsayı adaletsizliğiyle önü kesilmeye çalışılan ve neredeyse kapanma tehlikesi yaşanan imam hatiplere son bir kaç yılda ilgi bir hayli arttı. Bu ilginin nedeni...
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı`nın, İmam Hatip okullarına illerden yoğun talep geldiğini açıklaması ile gözler İmam Hatip okullarına çevrildi.
Aslında gözlerine yeniden İmam Hatip Liselerine (İHL) çevrilmesine asıl nedeni Yükseköğretim Kurulu`nun (YÖK), katsayıya yönelik çalışmaları oldu. İHL mezunlarının üniversitelere girişini kolaylaştırmaya yönelik olarak yapılan çalışma, İHL`lere olan ilgiyi daha da artırdı.
Ortaöğretim başarı puanını kaldırılması, meslek liseleri mezunlarının ilahiyat dışındaki fakültelere gitmesini sağlayan formül arayışları, İHL`lere olgunlaşma sınavında alan değiştirme imkanı verilmesi gibi geçmiş yıllarda ortaya atılan tartışma konuları İHL`lerin öğrenci sayısının artmasını sağladı.
28 Şubat sürecinin dayattığı eğitim sistemini rafa kaldıran 4+4+4 uygulaması sayesinde imam hatip ortaokullarının önü tamamen açılmış oldu.
Katsayı adaletsizliğinin olduğu dönemleri artık geride bırakan ve bu adaletsizliğin kaldırılması ile birlikte yeniden eski günlerine dönen İmam Hatip Liseleri şimdi büyük talep görüyor.
Geçen sene sayıları 711 olan İmam Hatip liselerine, gelen yoğun talep üzerine 107 tane daha eklenirken, yine geçen sene sayıları toplamda bin 110 olan İmam Hatip ortaokullarına da 157 okul daha eklendi. Böylelikle Türkiye genelinde İmam Hatip okullarına giden öğrenci sayısı 450 bin 969`a ulaştı.
Velilerden gelen talep doğrultusunda özellikle doğu ve güneydoğu illerinde karma eğitime sıcak bakmayan ailelerin taleplerine de cevap vermek için 11 imam hatip lisesi, kız imam hatip lisesine dönüştürüldü. Böylece Türkiye genelinde açılan 8 kız imam hatip lisesi ve 43 Anadolu kız imam hatip lisesi ile toplamda 51 kız imam hatip lisesi açılmış oldu.
İMAM HATİPLER İÇİN YAPILAN DÜZENLEMELER
AK Parti iktidarı boyunca İmam hatipler için birçok düzenleme yapılmış çoğu da Meclis`ten geçirilmişti. 2004 yılı başında İHL`lerin çok programlı lise statüsüne geçirilmesi ile ilgili düzenleme yapılmıştı. Ayrıca imam hatip mezunlarının üniversiteye girişlerini de kolaylaştıran YÖK Yasa Tasarısı`nın 5. maddesi de Meclis`te kabul edilmişti. 2005 yılında Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Nakil ve Geçiş Yönergesi`nde değişiklik yaparak, imam hatip liselerinden genel liselere geçişi kolaylaştıran Milli Eğitim Bakanlığı, imam hatip lisesi öğrencisi ve mezunlarına açıköğretim lisesi yoluyla alan değiştirme hakkı verilmesi ile ilgili düzenleme de yapmıştı. Ayrıca MEB imam hatiplere olan ilgiyi artırmak amacıyla en güzel kuran ve ezan okuma yarışmaları da düzenlemişti.
BAŞÖRTÜSÜNÜN SERBEST BIRAKILMASI
Ayrıca üniversitelerde başörtüsünün serbest bırakılmasının önünün açılması da İHL`lere olan ilgiyi artırdığı savunuluyor.
DÖNEM KIZ ERKEK TOPLAM ÖĞRETMEN OKUL
2002-2003 28.247 42.853 71.100 7.431 536
2003-2004 35.562 49.336 84.898 7.631 452
2004-2005 44.492 52.359 96.851 8.140 452
2005-2006 53.053 55.011 108.064 ---- 453
2006-2007 62.168 58.500 120.668 9.099 455
Kaynak: Haber7