Proje İmam Hatip okullarına ilgi her geçen gün artıyor
Başarılı öğrenciler yetiştiren Proje İmam Hatip okullarına ilgi her geçen gün artıyor. Bu kapsamda Bingöl'de, 4'üncü sınıfı bitiren öğrenciler, Proje Anadolu İmam Hatip okullarına girmek için ter döktü.
Bingöl Merkez 15 Temmuz Milli İrade Anadolu Proje İmam Hatip Lisesi bünyesinde 40 kişilik ortaokul kontenjanı için düzenlenen sınava 400’ü aşkın öğrenci katıldı.
İmam Hatip Proje Okulu için 5’inci sınıf için açılan 40 kişilik kontenjana 400’ü aşkın öğrenci müracaat etti.
Bugün yapılan öğrenci seçme sınavında öğrenciler sınavda ter dökerken velilerin ise okul bahçesinde heyecanlı bekleyişi vardı.
Seçme sınavı 21 Haziran Çarşamba günü saat 11:00’da başladı.
2022-2023 Eğitim Yılı başından sonuna kadar 4. Sınıf müfredatı ve kazanımlarına göre hazırlanmış 70 soruluk çoktan seçmeli testten oluşan sınav süresi 100 dakika sürdü.
Sınavla ilgili detaylar paylaşan okul müdürü Nihat Korlaelçi, 6 yıldır proje okulu olarak eğitim verdiklerini ifade ederek imam hatip proje okulunun akademik başarısından ötürü rağbetin her geçen yıl arttığını söyledi.
Okulun fiziki şartlarının el vermediğinden ötürü lise olarak eğitim veren okulun ortaokul için sadece 40 kontenjan olarak eğitim verdiğini ifade eden Korlaelçi, şartların olgunlaşması durumunda bu sayının artacağını söyledi.
Korlaelçi, hayata iki kanatlı bir kuş olarak bakmak gerektiğini söyleyerek, eğitimin akademik ve manevi boyu ile beraber ele almak gerektiğini ve eğitimde başarıya ruh ve kalite katılması gerektiğini vurguladı.
"Alttan gelen öğrencilerimizde imam hatip kültürü oluşması için ortaokul sınıfları açtık"
Okul Müdürü Nihat Korlaelçi
Korlaelçi, "2016 yılı itibariyle okulumuz açıldı. Proje İmam Hatip Lisesi olarak açıldı ancak öğrencilerin kaynaşması için bir yıl sonra alttan gelen öğrencilerde imam hatip kültürünün oluşması için ortaokul olarak da okul bünyesinde sınıflarımızı açtık. Toplamda ortaokulda yıllık 40 öğrenci almaktayız. Sayı azlığının sebebi okulumuzun fiziki yapısının yeterli olmamasıdır. Bu yönde gelen eleştiriler var ancak bunu sebebi okulun fiziki şartlarının el vermemesidir. 4’üncü sezon mezunlarımızı vermemizle beraber bugün itibariyle 400’ün üzerinde bir başvurumuz var. Fakat maalesef alacağımız öğrenci sayısı 40." İfadelerini kullandı.
"Okulumuzun başarısı her geçen yıl artmaktadır"
Korlaelçi, okulun kalitesinin her yıl bir tık daha yukarı çıktığını ifade ederek, "Bu yıl LGS sınavında mezun ettiğimiz 48 öğrenciden yüzde 10’luk dilime giren 36 tane öğrencimiz var ve bular 400 ve üstü puan almış olan öğrencilerimizdir. Bu durum artarak da devam edecektir." dedi.
Korlaelçi, sözlerine şöyle devam eti:
"Bir toplumun gelişebilmesi ve ilerleyebilmesi için iki kanadıyla beraber uçması lazım. Bir tarafta akademik başarısı olacak, bir taraftan da manevi yönü güçlü olacak. Tek kanadıyla bir kuşun uçma imkânının olmaması gibi bizim de tek kanadımızla uçma imkânımız yok. Biz başarıya ruh da ilave etmeye çalışıyoruz. Öğrencilerde bu durum yavaş görünmeye başladığı için okulumuz da rağbet görmeye başladı. Biz Müslüman bir toplumuz. İnancımız gereği insanlarımız şunu gördüler, çocukların sadece başarılı olması onları bir yere taşımıyor. Milli, manevi ve ahlaki değerlere sahip bir neslin çok kıymetli olduğu farkındalığı başladı."
"Fenni ilimlerin yanında İslami ilimlerin de öğretilmesinden dolayı imam hatipleri önemsiyoruz"
Mehmet Cengiz
Velilerden Mehmet Cengiz, "İlkokulu bitirip 5’inci sınıfa geçme ile ilgili okul tarafından düzenlenen sınava geldik. Ortaokul bölümüne geçiş sınavı için bugün buraya geldik. Heyecanlıyız. En büyük önemi okul ilimleri yanında İslami ilimlerin de verildiği imam hatip bölümü olması. İmam hatibe çocuğumuzu göndermek ve manevi değerlerinin de ilerlemesini sağlamak için imam hatibi seçme konusunda titiz davranıyor ve önemsiyoruz. Bunun için çabalıyoruz." dedi.
"Değerler eğitiminin olduğu okullarda çocuklar hayata daha güzel hazırlanır"
Müslüm Ayyıldız
Velilerden Müslüm Ayyıldız, "Çocuklarımızı hayata hazırladığımız birinci basmak sonrası ikinci basamak olan okul eğitimidir. Çocukların orta öğretime ilk adım atışları iyi ve güzel bir okul olursa, özellikle imam hatip gibi değerler eğitiminin ön plana çıktığı bir okul olursa çocuklarımızı daha güzel bir şekilde hayata hazırlarız. Bu açıdan çocuklar içerde tatlı bir sınav veriyorlar. Keşke imkân olsa da hepsi alınsa. Buradaki ailelerin hepsi bu amaçla buradalar ve hepsi de çocuklarının bu güzel eğitim ortamına girmesini istiyorlar. İnşaallah tüm çocukların eğitimini kapsayacak şekilde imkânlar gelişir. Sınava giren bütün öğrencilerimize başarılar diliyoruz. Allah yardımcıları olsun. İnşaallah sonuç aileler açısından da güzel olur." şeklinde konuştu.
"Arapça, Kuran’ı Kerim gibi dersler akademik alanda da katkı sağlıyor"
Ömer Faruk Keskin
15 Temmuz Proje Anadolu İmam Hatip Okulundan mezun olan Ömer Faruk Keskin, "manevi ve ilmi olarak burada mescitte namazlarımızı kılıyoruz. Arapça, siyer, Kuran dersleri gibi eğitimler ile öğrencilerin maneviyatı ve bilgileri gelişiyor. Arapça, Kuran’ı Kerim gibi dersler akademik anlamda katkı sağlıyor. Mesela Kuran’ı Kerimi iyi olan bir öğrenci İngilizce, matematik gibi derslerinde de gelişimi söz konusu oluyor. Allah’ın lütfuyla algıları güçleniyor ezber kabiliyetleri artıyor. İslami dersler akademik anlamda olumsuz bir etki oluşturmuyor. Tarihsel sürece baktığımız zaman başarılı İslam bilginlerinden Farabi, Harezmî, İbn-i Sina gibi bilim insanlarına baktığımız da onlar da Arapça, Kuran gibi konularda geliştiğini görmekteyiz." dedi.
"Okulun hem maddi hem de manevi katsısı olacaktır"
Keskin, öğrencilere çağrıda bulunarak, "Öğrenciler bu okula gelirlerse pişman olacaklarını düşünmüyorum. Ama okula geldikten sonra çalışmayı bırakmamaları gerekir. Okulun hem maddi hem de manevi katsısı olacaktır." şeklinde konuştu.
Öğrenciler de sınav sonrası imam hatip okuluna gelmek istediklerini ve imam hatip okulunu sevdiklerini dile getirdiler. (İLKHA)