Vaatler unutuldu, İmamoğlu kayıp İSTANBULLU SABIR TAŞI
Göreve geldiği günden bu yana yaptığı israf ve tatiller ile gündemden düşmeyen CHP’li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu geçtiğimiz seçim döneminde de Cumhurbaşkanı Yardımcılığı hayaliyle Türkiye’yi il il gezdi. Verdiği hiçbir vaadi yerine getirmeyen, geldiği günden beri İstanbul’dan çok dışarıda olan İmamoğlu’nun yaptıkları İstanbul’da yaşayanların canına tak etmiş durumda. İmamoğlu, hizmet üretmek yerine var olan hizmetin aksamasına neden oluyor ve sürekli polemiklerle gündemde yer ediniyor.
Haber Merkezi
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı CHP’li Ekrem İmamoğlu’nun göreve gelmesinin üzerinden yıllar geçti ancak megakente sıfır yatırım ve hizmetle yönetimi elinde tutmaya devam ediyor. Ekrem İmamoğlu, seçildiği ilk aylarda "Temel atmama" programı bile düzenledi.
15 BİN İŞÇİ ÇIKARDI
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu; "İstanbul Büyükşehir Belediyesi çalışanlarına söz veriyorum kazandıktan sonra kimseyi işten çıkarmayacağım" iddiasında bulundu ancak yönetim göreve geldikten kısa bir süre sonra İBB ve iştiraklerinde sözleşmeli personellerle birlikte çıkartılan işçilerin sayısı 15 bine yaklaştı.
SEÇİM ÖNCESİ VERDİĞİ VAATLERİ UNUTTU
Seçim öncesinde her kesime vaatlerde bulunan Ekrem İmamoğlu, bu vaatlerden çok az bir kısmını yerine getirdi. Verdiği sözleri unutan ve tatilden tatile koşan İmamoğlu’nun hizmet yapmadığı İstanbul günden güne yaşanmaz hale geliyor. CHP’li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu geçtiğimiz seçim döneminde de Cumhurbaşkanı Yardımcılığı hayaliyle Türkiye’yi il il gezdi. Verdiği vaatleri yerine getirmeyen, geldiği günden beri İstanbul’dan çok dışarıda olan İmamoğlu’nun yaptıkları İstanbul’da yaşayanların canına tak etmiş durumda.
İETT ARIZALARI, YANGINLAR, SEFERLERDE GECİKMELER…
Geçtiğimiz gün yapılan İBB meclisinde soru önergesi için söz alan AK Partili Meclis Üyesi ve aynı zamanda Ulaşım ve Trafik Komisyonu Üyesi olan Hamdi Demirhan, ''Bugün İstanbul için rutin haline gelen İETT arızaları, yangınlar, seferlerde gecikmelerin yaşanması İstanbul için kabul edilebilir bir durum olmamıştır. İETT'deki arızalar, yanmalar ve seferlerin iptal veya gecikmesi şimdi de İstanbul'un metrolarında yaşanmaya başlamıştır. İETT araçları gibi AK Parti döneminde yapılıp sorunsuz şekilde çalışan metro hatlarında yanmalar, arızalar ve sefer iptalleri başlamıştır. İstanbullu vatandaşlarımız adı yürüyen ancak kendisi yürümeyen merdivenlerden, çalışmayan asansörlerden geçti, metroların doğru şekilde çalışmasını umut eder hale geldi. İstanbul ulaşım sisteminde metrolar da İETT'nin kaderini yaşamaya başlamış ve İstanbullular için başka bir ulaşım problemi haline gelmiştir." dedi.
İSTANBUL'DA ULAŞIMI EN ÖNEMLİ SORUN HALİNE GETİRDİNİZ
"Ulaşım çözümleri için 8 milyar 254 milyon lira yatırım yaptık" mottosuyla, İstanbul ulaşımının teknik olarak değil de algı ile yönetilmeye çalışılan bir alan haline getirildiğini söyleyen Demirhan, "Reklam için aynı zamanda yaklaşık 1 milyar lira harcandığı düşünüldüğünde İstanbul ulaşımının reklam harcamalarından çok daha önemli bir konu olduğunu size hatırlatmak isterim. 'Ulaşımı İstanbul'da sorun olmaktan ve İstanbul'un gündeminden çıkaracağız.' dediniz ama görüyoruz ki İstanbul'da ulaşımı en önemli sorun haline getirdiniz." ifadelerini kullandı.
VADETTİĞİNİZ 19 ULAŞIM VAADİNDEN KAÇINA BAŞLADINIZ?
Demirhan, şu soruları sordu: "İstanbullara seçim döneminde vadettiğiniz 19 ulaşım vaadinden kaçına başladınız? Başlayamadıysanız sebepleri nelerdir? AK Parti döneminde başlayan ve yarım bıraktığınız yatırımları yapmayı düşünüyor musunuz? İstanbul'da artan ulaşım yoğunluğuna çözüm önerileriniz nelerdir? Yanan, arızalanan İETT araçlarının bu sorununa yönelik hangi çözüm önerileri geliştirilmiştir? Metrolardaki yanma, arızalanma, sefer iptallerindeki nedenler nelerdir, bu nedenlere yönelik ne tür çözüm önerileri geliştirilmiştir? Metro ve metrobüslere hizmet eden, başta engelli asansörleri olmak üzere asansörler, yürüyen merdivenler gibi yerlerin çalışmamasının nedenleri nelerdir?"
İŞYERİNDE ÇIKAN YANGINI BİLE 4 GÜNDE ANCAK SÖNDÜREBİLDİ
Soru önergesi için söz alan AK Parti'li Meclis Üyesi Kübranur Uslu, 10 Haziran'da Başakşehir'de bir iş merkezinde çıkan yangının 4 gün sürdüğünü anımsattı. Uslu, Ekrem İmamoğlu'nun yangının dördüncü gününde bölgeye gittiğini, ziyaret sırasında vatandaşların tepkisiyle karşılaştığını ifade etti.
İmamoğlu'nun yangını yaşamış bir vatandaşın tepkisine alay eder gibi cevap vermesini eleştiren Uslu, "Ayrıca 4 gün boyunca süren yangınla ilgili ne İBB Başkanı'nın kendi hesabından ne de İBB'nin kurumsal Twitter hesabından bir mesaj dahi yayınlanmadı. Tüm bu ilgisizliği yadırgadığımızı, İstanbul'un ek iş değil temel görev olduğunu Sayın İBB Başkanı'na bir kez daha hatırlattığımızı Meclis'imizin ve kamuoyunun bilgisine sunuyoruz" diye konuştu. Uslu, yangına ilk müdahalenin ne zaman ve hangi ekipmanlarla gerçekleştirildiğini, yangının 4 gün boyunca sürmesinin sebebinin ve yangın söndürme işlemleri sırasında yapılan ihmalkarlıkların neler olduğunu, konuyla ilgili bir raporun hazırlanıp hazırlanmadığını ve sorumlularla ilgili resmi bir değerlendirme yapılıp yapılmadığını sordu.
ARIZALARDA ARTIŞ
Cumhuriyet Halk Partili belediyeler, vatandaşa hizmet değil eziyet getirdi. İstanbul'da ulaşım çile haline geldi. Hemen her gün arızalanan, kaza yapan ve yanan belediye otobüsleri İstanbulluyu canından bezdirdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Hukuk Komisyonu Başkanı Muhammet Kaynar, kentte toplu ulaşımda kullanılan otobüslerde 2022'de yaşanan arıza sayısının, bir önceki yıla oranla yüzde 56,77 arttığını belirtti.
2022 YILINDA 247 BİN 549 ARIZA YAŞANDI
Denetim Komisyonu olarak hazırladıkları 2022 Yılı Denetim Raporu'na atıfta bulunan Kaynar, rapor hazırlanırken otobüslerin arıza kayıtlarını da incelediklerini söyledi. Bu incelemede, İETT'nin toplu ulaşımda kullanılan otobüs ve metrobüslerinin, 2019'dan 2022 yılına kadar olan arıza bilgilerini derlediklerini ifade eden Kaynar, "Bu kapsamda, otobüslerde 2019'da 140 bin 874, 2020'de 133 bin 381, 2021'de 157 bin 902, 2022 yılında 247 bin 549 arıza yaşandı" dedi. Kaynar, kentte 4 yılda otobüslerde toplam 679 bin 706 arızanın gerçekleştiğini vurgulayarak, "2022'de otobüslerdeki arıza sayısı, bir önceki yıl yani 2021'e göre yüzde 56,77 artmıştır. Ayrıca 2022 yılında metrobüs için yeni alınan Akia LF25 model otobüsler 1561 kere, Otokar Kent XL otobüsleri de 5 bin 548 kere arıza yapmıştır" açıklamasını yaptı.
İETT’NİN BORCU 10 KAT ARTTI
Kaynar, İETT'nin 2022'de 6 milyar 710 milyon lira gelir elde ettiğini, 8 milyar 930 milyon lira da gider yaptığını söyledi. İETT'nin 2019 sonu itibarıyla 725 milyon 942 bin lira olan borcunun 10 kat artarak 2022 sonunda 7 milyar 185 milyon liraya yükseldiğini ifade etti.