Pempati adıyla anne, çocuk ve bebek için yeni bir internet platformu kuruldu
İlk defa sadece anne ve çocuklar için ürün tedariki yaparak satışını gerçekleştirecek olan Pempati'nin tanıtımı düzenlenen basın toplantısıyla yapıldı.
Beşiktaş'ta bir otelde düzenlenen toplantıya, gazeteci ve iş insanları katılarak tanıtımı yapılan platform hakkında bilgi aldı.
Anadolu'dan 5 yatırımcının 100 milyon lira sermaye ile hayata geçirilen Pempati'de anne ve çocukları için aranan her ürüne ulaşabilme imkânı sağlanacak.
Platform üzerinden satışa sunulan ürünlerin piyasaya göre yüzde 20 daha uygun olması hedeflenirken farklı kargo şirketleriyle de anlaşma sağlanarak ürünlerin tüketicilere kolaylıkla ulaştırılması hedefleniyor.
Metastore şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Özkan Salman
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Metastore şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Özkan Salman, önce Türkiye ardından da dünyaya yaymak için bu pazaryerini kurduklarının söyledi.
"Pempati aynı ürünü diğer pazaryerlerine göre en az yüzde 20 daha uygun fiyata satacak"
Salman, "Kaliteli hizmet ve çok daha uygun fiyat seçenekleri ile yola çıktık. Odak dağıtmadan tüm anne, çocuk ve bebek ürünlerine tek bir pazaryerinden ulaşılabilmesi için Pempati'yi kurduk. İddia ediyoruz ki; bir anne veya bir ebeveyn bu siteye girdiğinde kendisine lazım olan ürünü mutlaka bulacak. Bebek mamasından emziğe; bebek arabasından hamile kıyafetine, çocuk bezinden şampuana kadar yaklaşık 250 bin çeşit ürün Pempati'den temin edilebilecek. Sadece anne, çocuk ve bebek kategorisine bu denli odaklanmış bir başka pazaryeri yok. Aynı zamanda projeksiyonu daraltarak bir alanda uzmanlaşıp verdiğimiz kaliteli hizmeti daha da artırmak istiyoruz. Ayrıca şunu da iddia ediyoruz ki, Pempati aynı ürünü diğer pazaryerlerine göre en az yüzde 20 daha uygun fiyata satacak. Yani Pempati'den daha ucuza ürün bulmak mümkün olmayacak." dedi.
Günlük ciro hedefi 12 milyon lira
Pempati'de sadece anne, çocuk ve bebek ürünlerinin satılacağını belirten Salman, "Çok büyük bir pazardan bahsediyoruz. Her yıl ortalama 1.1 milyon bebek doğuyor. 0-14 yaş arası nüfus da 19 milyon. Pazaryerlerinden alışveriş yapan kadın müşteri sayısı ise 20 milyondan fazla. Aslında niş (karlı) bir alana giriyoruz ve burada çok büyük bir potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Anne, bebek ve çocuk kategorisinin pazar büyüklüğü yaklaşık 100 milyar lira. Pempati olarak hedefimiz ilk yılın sonunda mağazalarımızın toplam cirosunun günlük 12 milyon liraya ulaşması. Üçüncü yılın sonunda 3 haneli milyon liralara, beşinci yılın sonunda ise milyar liralık hatta milyar dolarlık cirolara ulaşmasını hedefliyoruz." diye konuştu.
"Üçüncü yılın sonunda Pempati'deki şirket sayısı 15 bine ulaşacak"
Pempati içinde yer alacak firmalarla görüşmelere başladıklarını belirten Salman, "Şu an 100 firma ile anlaştık. Birinci yılın sonunda üç bin firmanın Pempati'de yer almasını hedefliyoruz. Üçüncü yılın sonunda Pempati'deki şirket sayısı 15 bine ulaşacak. Beşinci yılın sonunda ise 35 bin olarak tahmin ettiğimiz bu sektördeki tüm şirketlerin Pempati'de bir mağazasının olmasını hedefliyoruz." şeklinde konuştu.
Diğer pazaryerlerinden daha ucuza ürün satmanın yanı sıra Pempati'de mağaza açan işyerlerinden daha düşük komisyon da alınacağını vurgulayan Salman, bir yandan müşteriler için daha kolay, daha güvenli ve hızlı alışveriş imkânı sağlarken, öte yandan da mağazalardan düşük komisyon alacaklarını, aynı zamanda büyük bir tedarik zinciri oluşturacaklarını ifade etti.
"Ahilik kültürüyle kazandığımızı paylaşacak beraber yol aldığımız mağazaları daha iyi bir konuma taşıyacağız"
Mağazalar için ikinci yılın sonunda ihracat yapabilme olanağı sunmayı planladıklarını belirten Salman, "Bu suretle bir yandan yüksek müşteri memnuniyetini yakalayacak bir yandan da mağazalarımızı yurtdışına açacağız. Deyim yerindeyse Anadolu'nun bağrından kopup geldik. Geleneklerimizden aldığımız ahilik kültürünü de dijital ortama taşımayı planlıyoruz. Ahilik kültürüne göre kazandığımızı paylaşmak ve beraber yol aldığımız mağazaları daha iyi bir konuma taşımamız gerekir. Biz de bunun için çalışacağız. Bu amaçla mağazalarımıza ürün tedarik zinciri oluşturmayı planlıyoruz. Bu sayede güç birliği oluşturup üretici firmalardan mağazalarımız için ürünleri daha uygun fiyata tedarik edebileceğiz." ifadelerini kullandı.
Pempati için ilerleyen süreçlerde yatırımlarını arttırarak sürdüreceklerini vurgulayan Salman, hedeflerinin her annenin başka bir platforma ihtiyaç bırakmayan bu platformu mutlaka ziyaret etmelerini sağlamak olduğunu söyledi.
"Kargo konusunda hem mağaza hem de müşteri memnuniyeti sağlayacağız"
Sektörü dışardan ve içerden izlediklerini, kargo sorununun mağaza ve müşteri tarafında çeşitli kronik problemlere sebep olduğunu tespit ettiklerini belirten Salman, "Örneğin; 2022 yılında e-ticaret sektöründe 470 bin şikâyet yaşanmış. Bunların birçoğu benzer problemler. Bu kronik problemlere yönelik bazı çözüm planlarımız var. Bu planları uygulayabileceğimiz birkaç kargo şirketi ile görüşmelerimiz sürüyor. Bulacağımız çözümle hem mağazalarımızın hem de müşterilerimizin memnuniyetini artırmayı planlıyoruz." dedi. (İLKHA)