Bingöl RAM Müdürü Alp: BİLSEM uygulamasındaki amaç üstün yetenekli öğrencilerİ keşfetmektir
Bingöl Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Adem Alp, BİLSEM uygulaması ile ilgili açıklamalarda bulundu.
BİLSEM uygulaması ile alakalı İLKHA muhabirine açıklamalarda bulunan Bingöl Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü Adem Alp, BİLSEM ’in bir sınav değil bir uygulama olduğunu, bu uygulamanın başarılı ya da başarısız öğrencileri tespit etme sınavı olmadığını belirterek BİLSEM uygulamasındaki amacın üstün yetenekli öğrencilerin keşfedilmesi olduğunu aktardı.
BİLSEM Millî Eğitim Bakanlığı tarafından çeşitli uygulamalar ve değerlendirmeler sonucu genel zihin yetenek, resim ve müzik alanında üstün yetenek tanısı almış öğrencilerin devam ettiği okul saatleri dışında hafta içi veya hafta sonu derslerin olduğu özel bir eğitim kurumu olduğunu söyleyen Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü Adem Alp, BİLSEM’lerin okulun yerini tutmayan okul saatleri dışında hizmet veren bir destek eğitim kurumU olduğunu ifade etti.
"Uygulamaya katılmak zorunlu değil"
Alp, "BİLSEM’ e kayıt hakkı amacıyla yapılan faaliyetler için bizler BİLSEM’i sınav olarak değil uygulama kelimesini daha uygun bulmaktayız. Uygulamaya katılmak zorunlu değil, 1, 2 ve 3’üncü sınıfa devam öğrenciler tarafından öğrenme ortamlarında gözlem veya değerlendirme yapan sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrenciler bu uygulamaya katılmaktadırlar. Üstün yetenekli olduğu düşünülen öğrencilerin bu uygulamaya katılmaları gerçekten önem arz etmektedir." dedi.
"BİLSEM bir sınav değil, üstün yetenekleri keşfeden bir uygulamadır"
BİLSEM uygulamasının bir sınav olmadığını aktaran Alp, "Öncelikle ailelerin ve öğrencilerin bunun sınav değil bir uygulama olduğunu bilmelerini istiyoruz. Bu uygulama kitabı satılan ve hazırlanılması gereken bir sınav değildir. Tam aksine öğrencinin kendini rahat hissedip maksimum performans göstermesi gereken uygulamalar olduğu için bu anlamda velilerden beklentimiz çocuklarını kaygıya düşürecek davranışlardan sakınmaları ve olumsuz bir sonuç halinde veliler nezdinde öğrencilerin değersiz olacakları gibi bir algının oluşturulmamasına dikkat edilmelidir. Çünkü çocuklarımız ailelerinden sınav başarısından bağımsız olarak kendilerini değerli görmelerini beklemektedirler. Bu değerlilik algısına sahip çocuklar yetiştirmek en önemli amacımız olmalıdır." ifadelerini kullandı.
Alp, bu uygulamadaki amaçlarının zeki ve çalışkan öğrencileri belirlemek değil, öğrencilerin var olan yeteneklerini ortaya çıkarmak olduğunu söyleyerek BİLSEM uygulamasının diğer sınavlardan çok daha farklı bir uygulama olduğunu ve bu uygulamada çalışkan veya zeki öğrencinin aranmadığı, uygulamadaki amacın üstün yetenekli öğrencilerin keşfedilmesi olduğunu ifade etti.
Alp, bu uygulama için öğrencilerin ekstra çalışmalarına gerek olmadığını ve bu uygulamada varsa öğrencinin bir yeteneği, onun da süreç içerisinde kendiliğinden ortaya çıkacağını aktardı. (İLKHA)