• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...
SEO’da Başarı İçin Lider SEO Ajansı Simur Digital Doğru Adres
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

SEO ya da arama motoru optimizasyonu; arama motorlarında ücretsiz, editoryal, organik ya da doğal arama sonuçlarından trafik alma süreci olarak tanımlanabilir. Web sitelerinin arama sonuçları sayfalarındaki konumunun iyileştirilmesi için arama motoru optimizasyonu sürecinden faydalanılır. Web sitesi arama motoru sonuçlarında ne kadar üst sıralarda listelenirse daha çok sayıda kişiye ulaşacaktır.

Başarılı SEO çalışmaları pek çok farklı aktivitenin gerçekleştirilmesi yoluyla web sitelerinin arama motoru sonuçlarında üst sıralarda listelenmesine odaklanan bir süreçtir. SEO tek seferlik bir çalışma değil uzun süreli planlanması gereken kapsamlı bir çalışmadır. Bu yüzden SEO ajansı hizmetlerinden faydalanmak SEO stratejileri ve uygulamaları sürecinin etkili ve doğru bir şekilde yönetilmesini sağlamak için en etkili yöntemdir. Atalay Sıdar tarafından kurulan ve alanında uzman isimlerden oluşan ekibiyle hizmet veren Simur Digital iş ortakları için ürettiği SEO stratejileri ile sektöründe başarılarıyla anılmaktadır.

SEO dünya genelinde en önemli pazarlama faaliyetlerinden biridir. SEO’dan fayda sağlanabilmesi için sektörel olarak yüksek arama potansiyeline sahip anahtar kelimelerin belirlenmesi gerekir. Anahtar kelimeler kullanılarak kullanışlı ve yüksek kaliteli içeriklerin oluşturulması, web sitesinin arama motorları ve kullanıcılar için optimize edilmesi, yüksek kaliteli sitelerden ilgili bağlantılar alınması ve elde edilen sonuçların düzenli olarak ölçülmesi gerekir.

Ücretli Arama ile Organik Aramanın Farkı Nedir?

Kullanıcıların arama motorlarında yaptığı aramalar organik yani doğal aramalardır. Organik aramalar ile ücretli aramalar arasında fark vardır. Bu farklardan ilki ve en önemlisi ücretli arama sonuçlarının arama motoru sonuç sayfalarında en üstte, organik sonuçların ise altlarında görülmesidir.

Ücretli ve organik arama arasındaki farklarda bir diğeri zamandır. Ücretli arama ile kimi zaman dakikalar içinde hatta neredeyse anında sonuçlara ulaşmak mümkündür. Bunun sonucunda üst sıralarda yer alınabilir. Organik arama kapsamında istenilen sonuçların elde edilmesi haftalar, hatta aylar alabilir. Diğer bir yandan orta ve uzun vadeli başarının yakalanabilmesi için SEO planlaması ile organik aramaya yönelinmelidir.

Ücretli aramada TBM yani tıklama başına maliyet temelinde tıklama başına ödeme yani PPC yapılır. Diğer bir deyişle kullanıcı web sitesinin reklamını her tıkladığında bir ücret ödenmesi anlamına gelir. Bu yüzden web sitesine gelecek organik trafiğe güvenmektense ziyaretçi anahtar kelimeyi her aradığında reklamı göstermesi için Google’a ödeme yaparak sayfa için trafik satın alınması tercih edilir. Organik aramadan sağlanan trafik ücretsiz olmasına karşın kaynak ve zaman yatırımı gerektirdiği unutulmamalıdır.

Web sitelerine yönelen toplam trafik değerlendirildiğinde arama yapan internet kullanıcılarından yaklaşık %20 - %30’unun ücretli sonuçlara ve %70 - %80’inin organik SEO sonuçlarına tıkladığı görülebilir. Bu nedenle tıklamalardaki en büyük payın organik sonuçlarda olduğunu söylemek mümkündür.

Ücretli ve Organik Aramanın Benzerlikleri Nelerdir?

Kullanıcılar ücretli ve organik arama sonuçlarına arama motorları üzerinde anahtar kelime araması yaparak ulaşabilirler. Hem organik arama hem ücretli arama sonuçları için anahtar kelime araştırması yapılması gerekir.

Her iki arama türünde de açılış sayfaları oluşturulması gerekir. SEO için açılış sayfası web sitesine bağlı olmalıdır. Ücretli arama kapsamında organik arama için kullanılan açılış sayfasının aynısı olabileceği gibi web sitesi dışında duran tamamen ayrı ve bağımsız bir sayfa kullanılması da mümkündür.

Hem ücretli hem organik aramanın temel hedefi web sitesine trafik oluşturmaktır. Her iki arama türünün en önemli özelliği ise ücretli ve organik arama trafiklerinin kullanıcıların arama potansiyeline odaklanmasıdır.

SEO’nun En Önemli Temelleri

Dijital pazarlama kapsamında en önemli unsur; internette arama yapan kullanıcılar tarafından markanın, web sitesinin ya da şirketin nasıl bulunacağını bilmektir. Bunun için SEO’dan faydalanmak ve SEO’nun dinamiklerini anlamak web sitesinin performansının artmasını sağlayacaktır. SEO kriterlerinde sürekli olarak çeşitli değişiklikler olsa da SEO’nun temel ilkeleri değişmez. SEO’nun doğru bir şekilde anlaşılması ve uygulanması için SEO’nun 3 temel bileşenine hakim olmak gerekir.

Web sitesinde SEO’nun geliştirilmesi için tasarlanan ancak içerikle ilgili olmayan aktivitelerin tamamlanması süreci teknik optimizasyon olarak adlandırılmaktadır. Teknik optimizasyon genellikle perde arkasındaki bir süreç olmaktadır.

Web sitesindeki içeriklerin en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak üzere alakalı olması süreci sayfa içi optimizasyon olarak adlandırılır. İçerikte doğru anahtar kelimelerin kullanılmasına odaklanan bu süreç içerik yönetimi sistemi aracılığıyla gerçekleştirilebilir. WordPress, Drupal, Magento, Expression Engine, Wix, Joomla ve Shopify en yaygın içerik yönetim sistemleri arasında sayılabilir.

Off-page optimizasyon web sitesinin arama motoru sıralamasının site dışı etkinliklerle yükseltilmesi süreci olarak tanımlanabilir. Büyük oranda web sitesinin itibarının oluşturulmasına yardımcı olan geri bağlantılar tarafından yönlendirilen bir süreç olma özelliğine sahiptir.

SEO çok önemli ve faydalı bir süreç olmakla birlikte SEO’nun yalnızca bir alanına odaklanmak ve bu alanda optimizasyon çalışmalarını gerçekleştirmek arama motoru sıralamalarının iyileştirilmesi için yeterli değildir. SEO’yu oluşturan alanların her biri birbiriyle bağlantılı olduğundan birbirlerini etkilemeleri son derece olağan bir durum olarak kabul edilmelidir.

Bu haberler de ilginizi çekebilir