Ankaralılar, randevu için MHRS'den sıra alıp sonra da gitmeyenlere tepki gösterdi
Ankara’daki vatandaşlar, Sağlık Bakanlığı'nın 2011 yılında faaliyete geçirdiği Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) ve Alo 182 üzerinden randevu aldıktan sonra randevusuna gitmeyip iptal etmeyenlere tepki gösterdi.
Hastanelerdeki sorunun en büyük nedenlerinden biri de doktordan randevu aldığı halde hastaneye gitmeyen kişiler. Sağlık Bakanlığı'nın Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden geçen ay 13 milyon 623 bin 42 doktor randevusu alındı, yaklaşık 3 milyon randevuya gidilmedi.
Toplam 2 milyon 866 bin 7 randevu alındığı halde muayeneye dönüşmedi, bu dönemde randevuya gitmeme oranı yüzde 21 olarak belirlendi. MHRS'de geçen yıl 330 milyondan fazla, bu yılın 10 ayında ise yaklaşık 200 milyon randevu oluşturuldu.
Ankaralılar, "MHRS'den alınan randevularından gitmeyeceğimiz olursa iptal ediyor muyuz? Alıp da iptal etmemiz gereken randevuları gereken randevuların kaçta kaçını iptal ediyoruz. İptal edilmeyen randevuların başkasının hakkına girdiğini biliyor musunuz?" sorularını yanıtladı.
"Vatandaş gidemediği randevuyu iptal etmeyi bilmiyor"
Hilmi Polat
Hastanelerden randevu almaya çalışan ama alamayınca özele gittiğini belirten Hilmi Polat, "Bazı vatandaşlar hastaneye gitmiyor, gitmeyebilir, hastalanır ya da işi çıkar gitmez iptal etmeyi de bilmiyor. Çoğu internetten giremiyor, 182'den alıyorlar. Yetkililer bunu görüyor. Onlara sorsanız yani daha iyi olmaz mı? Ben de diyorum ki ülkede ne doğru gidiyor ki o doğru gitsin." şeklinde tepki gösterdi.
"Toplumun genel sorunu vurdumduymazlık, umursamazlık, başkasını düşünmemek"
Erdoğan Kantar
Hastanelerden randevu alıp gitmeyenlerin kul hakkı ihlali yaptıklarının altını çizen Erdoğan Kantar, "Gitmemesinin altındaki sebebe de bakmak lazım. Belki çok acil başka bir işi vardır, o da olabilir. Ama gitmemesine tümüyle baktığınızda kesinlikle yanlış. Çünkü alamayanların hakkına giriyor. Zaten alanlar da çok uzun süreli alabiliyorlar. Randevu almak da zaten zor. Ama yaptıkları son derece yanlış ve sıkıntılı. Toplumun genel sorunu vurdumduymazlık, umursamazlık, başkasını düşünmemek, hep ben demek, önce ben demek, ilk ben demek." ifadelerini kullandı.
"Medeniyet gereği randevu aldığımızda gitmeyeceksek de iptal etmemiz lazım"
Mehmet Erkan
Randevu alamamaktan mustarip olduğunu belirten Mehmet Erkan, şu ifadelere yer verdi:
"Medeniyet gereği randevu aldığımızda gitmeyeceksek de iptal etmemiz lazım ki bir başkasının hakkını ihlal etmeyelim. Ama bazen insanlar duyarsız oluyor. Bunu öğrenmemiz lazım ki rahatlıkla tedavi olalım. Emekli olduğum için mecburen devlet hastanesine gidiyoruz. Özel dişçiden geliyorum randevu alamadığım için. Vatandaşın mutlaka duyarlı olması lazım."
"Ortopediye 2 ay sonrasına randevu aldım o zamana kadar da iyileşmiş oldum gerek kalmadı"
Serhat Aslan
Hastane randevu sisteminin sıkıntılı olduğunu söyleyen Serhat Arslan, "Öncelikle şunu söyleyeyim ya yoğunluktan ya da bazı işgüzarların alıp randevuyu gitmemesinden kaynaklı bazı sıkıntılar yaşanıyor. En son ortopedide bir randevu düşünmüştüm 2 ay sonrasına gün vermişlerdi. O zamana kadar da iyileşmiş olduğum için gitmeme gerek kalmadı. Artı diş konusunda bayağı sıkıntılar yaşıyoruz. Diş için herhangi bir randevu alamıyoruz. Randevu aldığımız zamanda öncelikle gidiyoruz kontrolümüzü yaptırıyoruz. Tekrar bir randevu daha, dolgu için bir randevu, çekim için bir randevu o şekilde bir sıkıntılar yaşıyoruz. Yakın çevremizden de biliyoruz, hastaneye gidip de en ufak bir ağrıda en ufak bir rahatsızlıkta 'Ben gidiyorum doktora' yani bir hafta içinde üst üste 7 defa randevu alan insanları biliyorum. Çok saçma bir şey. Randevu almaya çalışanlar oluyor, onlar da gitmiyor. Onlar da bizim için sıkıntı önümüzdeki yeri kaplıyor. Allah akıl fikir versin diyorum." şeklinde konuştu. (İLKHA)