Bakan Karaismailoğlu'ndan Yusufeli'ndeki yeni yerleşimin ulaşımına ilişkin açıklama
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, mevcut yerleşkesi ve kara yolunun bir bölümü sular altında kalacak olan Yusufeli'nde yeni yerleşimler için inşa edilen 69,2 kilometre yolda 56,7 kilometre uzunluğunda 39 adet tünelin bulunduğunu söyledi.
Bakan Karaismailoğlu, Yusufeli Barajı projesi kapsamında yapılan yollara ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Çoruh Nehri üzerine inşa edilen Yusufeli Barajı'nın salı günü açılacağını belirten Karaismailoğlu, baraj projesi kapsamında Yusufeli ilçesinin mevcut yerleşkesi ve kara yolunun bir bölümü sular altında kalacağının hatırlattı.
Bu nedenle ilçenin yeni yerleşimine ulaşım sağlayacak relokasyon yollarını projelendirdiklerini belirten karaismailoğlu, "Bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında, 3 kesim halinde toplam 69,2 kilometre uzunluğunda inşa edilen relokasyon yollarında, 56,7 kilometre uzunluğunda 39 adet tünel, 3 bin 615 metrelik 19 adet köprü ve viyadük bulunuyor. Projede ayrıca, bölgedeki yerleşkelerin yola katılımını sağlayan 5 farklı seviyeli, 12 hemzemin olmak üzere toplam 17 adet kavşak yer alıyor." dedi.
Projedeki tünellerin 'Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu' (NATM) ile 5 yıl içinde tamamlandığının altını çizen Karaismailoğlu, tünellerin elektromekanik işleri kapsamında aydınlatma, havalandırma, haberleşme ve trafik sistemlerinin de hazır olduğunu belirtti.
Tünellerin yönetimi için T-11 ve T-12 tünelleri arasında Yusufeli yeni ilçe merkezinde Tünel Kontrol Merkezi'nin de bulunacağını vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, geniş ve zorlu vadi geçişlerinin; toplam uzunluğu 2 bin 188 metre olan 4 adet teknolojik köprü ile sağlanacağını kaydetti.
Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi:
"Tekkale Viyadüğü, 628 metre uzunluğunda dengeli konsol yöntemiyle inşa edildi. 5 açıklığa sahip viyadüğün en yüksek ayağı 144 metreye ulaşıyor. Köprünün üst yapı genişliği 14,5 metredir. Yusufeli Viyadüğü ise itme sürme yönteminin kullanıldığı ortotropik çelik üst yapı tipinde 685 metre uzunluğunda, 9 açıklıklı olarak projelendirildi. En yüksek ayağı 147 metreye ulaşan viyadüğün üst yapı genişliği 16,5 metredir. Viyadüğü, 2023 yılı içerisinde trafiğe açmayı hedefliyoruz. Şilenkar Viyadüğü'nün uzunluğu ise 530 metre. 4 açıklığa sahip viyadüğün en yüksek ayağı 135 metreye ulaşıyor. Dengeli konsol yöntemi ile inşa edilen köprünün üst yapı genişliği 16,5 metredir. Yusufeli Baraj Viyadüğü 345 metre uzunluğunda, dengeli konsol yöntemiyle 3 açıklıklı yapıldı. En yüksek ayağı 72 metreye ulaşan viyadüğün üstyapı genişliği 16,5 metredir."
Ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayacak Yusufeli Barajının, enerjiden şehirciliğe, ulaştırmadan çalışma hayatına kadar pek çok sektörü doğrudan etkileyeceğini vurgulayan Karaismailoğlu, "Yusufeli Barajı relokasyon yollarının inşa edilmesiyle ilçenin yeni yerleşkesine kesintisiz ulaşımı tesis ettik. Yüksek dağların ve derin vadilerin bulunduğu bölgede, doğaya meydan okuyan yüksek teknoloji ürünü sanat yapılarıyla ulaşım standardını arttırdık. Ayrıca proje ile Artvin'i Erzurum'a, Kafkasları ve Karadeniz sahil kesimini Doğu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayan kuzey-güney aksının standardını önemli ölçüde yükselterek, bölgeler arası ticari hareketliliğin artırılmasına da katkı sağladık. Artvin-Erzurum yolu daha güvenli ve konforlu hale geldi. Yolun büyük bölümü tünel, köprü ve viyadüklerle geçilerek Artvin'in yüksek turizm potansiyeline sahip eşsiz doğasını da koruduk. Yusufeli Barajı relokasyon yollarıyla; Yusufeli-Sarıgöl-Öğdem ile Yusufeli-İspir gibi yerel yol ağlarının da konforlu kara yolu bağlantısını sağladık." ifadelerini kullandı. (İLKHA)