Twitter ‘hashtag’ artık...
Sosyal medya devi Twitter, Blue isimli ücretli abonelik sistemini geçtiğimiz aylarda başlatmıştı. Bu defa platform bir özelliğini sadece ücret ödeyen reklam verenlere açmaya yönelik bir adım atmaya hazırlanıyor.
2006 yılında kurulan Twitter'ın 340 milyondan fazla kullanıcısı var
ABD merkezli şirketin yeni hamlesi Twitter'daki hashtag'lerin sonu olabilir… İlk olarak mühendis ve uygulama araştırmacısı Jane Manchun Wong tarafından fark edilen bir değişikliğe göre Twitter, hashtaglere (etiket) tıklamayı imkansız hale getirebilir. Twitter’ın şu anda test ettiği yeni hashtag düzeninde, kullanıcılar etiketlere tıklayamayacak.
Mevcut sürümlerde Twitter kullanıcıları aynı hashtag'e sahip diğer tweet'leri hızlı bir şekilde bulmak için bir etiketleri kullanıyor. Örneğin, bazı TV programları izleyicileri aynı hashtag'i kullanarak tweet atmaya teşvik ediyor ya da teknoloji üreticisi Apple, büyük tanıtım etkinliklerinde genellikle #AppleEvent hashtagini kullanıyor. Ancak Twitter, kullanıcıların benzer tweetleri bulmasını kolaylaştıran hashtag politikasında değişikliğe hazırlanıyor.
TWİTTER, ÜCRETLİ YAPABİLİR
Twitter’ın hashtag’lere tıklamayı engelleyeceği değişikliğin sebebi ise şu anda bilinmiyor. Uygulama araştırmacısı Wong'un bu konuda bir fikri var. Mühendis, etiketleri özel bir simgeye sahip olan (hashflag olarak da bilinir) ‘Markalı Hashtag'lerin kullanılabileceğini keşfetti. Bu özel hashtag'ler ise tıpkı bir reklamda olduğu gibi, yalnızca ödeme yapan markalara sunuluyor. Yani Twitter, hashtag'leri ücretli içeriklere özel kılarak platforma daha fazla para kazandıracağını düşünüyor olabilir.