`Gezi Parkı`nın Arkasındakiler Deşifre Oldu
Hükümete karşı direnişe dönüştürülen Gezi Parkı eylemlerinin maddi kaynakları ortaya çıktı.
Takvim`de yer alan habere göre fırsatçı bazı reklam ajansı, sosyal medya ajansı, yayınevi, twitter ve blog yazarları, organize bir şekilde #direngeziparkı hastag`i ile toplumu kışkırtmaya başladı. Yüz binden fazla takipçisi olan Alemşah Öztürk, Mehmet Ali Alabora, Cem Batu, Ari Levi, Uğur Şeker gibi isimler sosyal medyada kışkırtıcı paylaşımlar yaptı. McCann Ericson ajansının ise http://www.dunyaduysun. org/ adlı bir site yaparak Türkiye`nin yurt dışındaki imajına olumsuz etki edecek gelişmeleri abartarak aktardığı iddia edildi. Öykü ajans Necati Özkan, Vietnam gibi bazı ajanslar ve yöneticilerinin de benzer içerikte paylaşımları yaydıkları gözlendi. Sosyal Medya ajansları da 18 bin tweet attırdı. 4129, Promoqube, Projecthouse, Plasenta, C Section, Rabarba, NetFrog gibi bazı ajansların yöneticileri ve çalışanları aktif olarak sokak eylemlerini kışkırttı.
Uluslararası reklam tekellerinin Türkiye`deki uzantıları olan ElmaAltShift, MediaCat, SikkoDigital, Pazarlamasyon, ElmaElma ve Alametifarika gibi reklam ajansları, #DirenGeziParkı başlığı altında toplanarak, internet gençliğini hedef seçti; çarpıcı slogan ve afişler üretti. Taksim`de toplanan gençleri gaza getirdi. Alametifarika`nın kurucusu Serdar Erener`in çalışanlarını bizzat yönlendirdiği iddia edildi. Sosyal paylaşım alanları, iletişim ajansları için uygun ortam oluşturdu. Ajanslar 3 gün boyunca Twitter`ın Türkiye ve dünya etiket listesinin bir numaralı başlığının direngeziparkı olmasını sağladı. Sahte sanal kimlikler oluşturuldu. Takipçilere sürekli olarak eylemlere katılma çağrısı yapıldı.