• DOLAR 34.55
  • EURO 36.015
  • ALTIN 3005.461
  • ...
YKS'de derece yapan imam hatiplilerin hedefi akademisyen olmak
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Spor, sanat, teknoloji, dil ve akademik alanlarda olduğu gibi birçok alanda ciddi başarılar elde eden imam hatip liseleri, her geçen gün yeni başarılara imza atıyor. LGS'de olduğu gibi YKS'de de ciddi başarılar elde ederek geleceğe emin adımlarla yürümeye devam ediyor.

İstanbul'dan 3 farklı imam hatip lisesinde okuyan ve YKS'de ilk 100'e giren öğrenciler, seçecekleri üniversite ve okumak istedikleri bölümlere ilişkin İLKHA muhabirine konuştular.

 

Eşit ağırlık alanında Türkiye 54'üncüsü olan Sude Akçam, Boğaziçi Üniversitesi'nde Psikoloji bölümü okuyarak edebiyat ile de çift anadal yapmak ve akademisyen olarak okulda kalmak istediğini söyledi.

Sözel alanda 83'üncü olan Aysel Rumeysa Ersoy da Boğaziçi Üniversitesi'nde tarih bölümü okuyarak çift anadal yapmak ve akademisyen olmak istediğini ifade etti.

Sözel alanda 87'nci olan Semih Başalan ise hedefinin 29 Mayıs Üniversitesi'nde ilahiyat okumak, ardından da akademisyen olarak yoluna devam edip insanlara yol göstermek olduğunu vurguladı.

"Boğaziçi'nde çift anadal yapmak istiyorum"

Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nden mezun olan ve eşit ağırlık alanında Türkiye 54'üncüsü olan Sude Akçam, "İnşallah Psikoloji bölümünü seçmeyi ve Boğaziçi Üniversitesini yazmayı düşünüyorum. Çünkü Boğaziçi Üniversitesi'nde aynı zamanda Edebiyat ile de çap yapmak istiyorum. Çift anadal düşünüyorum. Aynı zamanda üniversitede akademide kalmayı düşünüyorum." dedi.

"Eksik olduğum konulara yoğunlaşıp bol demene çözdüm"

Sınav sürecinde özellikle eksiklerini tamamlamaya dikkat ettiğini söyleyen Akçam, "Çok çalışmaktansa akıllı çalışmak gerektiğini düşünüyorum. Olabildiğince eksiklerimiz üzerine odaklandım. Gereksiz olduğunu düşündüğüm yerleri veya daha iyi olduğum yerleri sonraya bıraktım. Eşit ağırlık alanına sonradan geçtiğim için tarih, edebiyat gibi derslerden eksiğim vardı. Bunları tamamlamak için daha sıkı çalıştım. Olabildiğince eksiklerin üzerine gittim ve bol bol deneme çözdüm." diye konuştu.

Sınava hazırlanacak olanların mücadele etmeyi bırakmamaları gerektiğini hatırlatan Akçam, moral bozukluğu yaşandığında insanların pes etmeye meylettiklerini ancak her zaman bir çıkış yolunun olduğu bilinerek mücadeleye devam edilmesi gerektiğini vurguladı.

"Verimli olduğum zamanlarda gerektiği kadar çalıştım"

Mehmet Emin Saraç Anadolu İmam Hatip Lisesi'nden mezun olan ve YKS'de sözel alanda 83'üncü olan Aysel Rumeysa Ersoy, "Kendi adıma dikkat ettiğim şey gereksiz çalışmamaktı. Verimli olduğum zamanlarda gerektiği kadar çalıştım. Aynı şeyleri tekrarlamaktansa eksik kapatmaya yönelik çalıştım. Tavsiye edebileceğim şey eğer istemiyorlarsa sayısal alanı zorlamasınlar. Çünkü sözel alandakilerin bir şeyler yapamayacağına dair bir baskı var. Olmuyorsa zorlamasınlar." şeklinde konuştu.

Ersoy, metot üzerine bir eğitim verildiği ve çift anadal seçeneği olduğu tercihini Boğaziçi Üniversite tarih bölümünden yana kullanacağını, ileride de akademik kariyer yapmak istediğini söyledi.

"İlahiyat alanında akademisyen olup insanlara yol göstermek istiyorum"

Kadıköy Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Semih Başalan da başarı hikâyesi ve tercih edeceği okul ile ilgili şunları söyledi:

"Bu sene YKS'de sözel 87'ncisi oldum. Sınava öncelikle düzenli çalıştım. Lisenin başından beri süregelen bir süreç bu. Bir öğrencinin sınava girmesi için temellerinin sağlam olması gerekiyor. Bu temelleri de sürekli çalışarak sağlamlaştırabilir. Sınava girecek olanlara düzenli çalışmalarını tavsiye ederim. Bir konuyu tam anlamıyla idrak etmelerini tavsiye ederim. 29 Mayıs Üniversitesi'nde İlahiyat okumak istiyorum. Çünkü Türkiye'de şu anda ilahiyatın, hatta sözel bölümün en yüksek puanla öğrenci alan üniversitesi. İlahiyat eğitimi olarak da iyi bir eğitim veriyorlar. İleride de akademisyen olup insanlara yol göstermek istiyorum." (İLKHA)









Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Bu haberler de ilginizi çekebilir