Öğrencilerin kayıplarını telafi etmesi için 4 yaz okulu hizmete girdi
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, bu yaz döneminde öğrencileri yalnız bırakmamak için dört yaz okulu açtıklarını belirtti.
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, çeşitli temaslarda bulunmak üzere gittiği Bilecik'te Valilik ziyaretinin ardından il eğitim değerlendirme toplantısına katıldı. Valilik Şeref Defteri'ni imzaladıktan sonra basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Yıllardan beri Türkçe, matematik, fen okuryazarlıklarının konuşulduğunu belirten Özer, kültür okuryazarlığının ise hiç konuşulmadığını söyledi.
Bu durumun çok kritik bir şey olduğunu ifade eden Özer, "Özellikle Bilecik'e sakladık bu müjdeyi. Çünkü Bilecik, Osmanlı'nın kuruluşunun ilk nüvelerinin başladığı bir ilimiz. Bu topraklara dair kültürün okuryazarlığıyla ilgili çalışmalarımız bitti. İlk çalışmaları inşallah yaz okuluna giden öğrencilerimiz üzerinde genel tespitleri yapacağız ve 2022-2023 eğitim öğretim yılı itibariyle de öğrencilerimizin bu topraklara dair kültür kodları, değerleri, onların ne olduğunu hem öğrenme hem içselleştirmeyle ilgili yepyeni bir süreci başlatacağız. İnşallah bu da yıllardan beri şikayet edilen bir konunun çözümüne büyük katkı sağlayacak." dedi.
Millî Eğitim Bakanlığı olarak bu yaz döneminde öğrencileri yalnız bırakmamak için dört yaz okulu açtıklarını belirten Bakan Özer, Covid-19 salgını sonrası öğrenme kayıplarını telafi etmek için sürekli yanlarında olmak için çalıştıklarını ifade etti.
Bunun için bilim ve sanat merkezlerinde tüm öğrenciler için yaz döneminde bir ay süreyle bilim ve sanat olmak üzere 2 ders açacaklarını söyleyen Özer, üçüncü yaz okulunun matematik okur yazarlığı ile ilgili, dördüncü yaz okulunun ise yabancı dile ilişkin olduğunu kaydetti.
Bugün itibariyle bir yenilik daha yapıldığını duyuran Özer, "Türkçe okur yazarlığını artırmak, güçlendirmek, Millî Eğitim Bakanlığı olarak birinci ana odağımızı oluşturmakta ve ilk kez dördüncü, yedinci ve on birinci sınıflar seviyesinde dört beceride okuduğunu anlama, işitme, yazma ve konuşma becerilerini de güçlendirecek şekilde yeni metodolojileri sistemine dahil etmeye çalışıyoruz. Bunun için dört beceride 13 bin öğrencinin katıldığı ilk ölçme, değerlendirme çalışmalarını saha taramalarını tamamladık. İnşallah buradan elde edilen veriler ile 2022-2023 eğitim öğretim yılında hem öğretmenlerimizin eğitimiyle ilgili hem de Türkçe öğretimiyle ilgili yeni yaklaşımı dahil edeceğiz." diye konuştu. (İLKHA)