• DOLAR 34.312
  • EURO 37.22
  • ALTIN 3018.549
  • ...
CİMER'e şikayetler ALO 150 hattı üzerinden yapılabilecek
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelikle Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) aracılığıyla yapılacak başvuruların değerlendirilmesi ile cevaplandırılmasına ve bu amaçla oluşturulan CİMER kapısının işleyişine ilişkin usul ve esaslar yeniden belirlendi.

ALO 150'yi arayarak başvuru yapılabilecek

CİMER'e yapılan başvurular ile ilgili yeni bir değerlendirildiği, yalnızca yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar ile personelinin erişim izninin bulunduğu sistem "CİMER Kapısı", ALO 150 ise telefonla başvuruların alındığı hat olarak tanımlandı.

Kamu kurumları ve kamu personeli, yönetmelik kapsamındaki görevlerini yerine getirirken, başvuru sahibini vatandaş odaklı, etkin, süratli, şeffaf bir şekilde ve doğru bilgilerle aydınlatmayı esas alacak.

Başvuru sahibinin kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilecek

Kişiler, CİMER'e e-Devlet Kapısı, ALO 150 telefon hattı, mektup-posta ve şahsen müracaat ile başvuruda bulunabilecek. CİMER'e yapılan başvurular hızla başvuruya yanıt verecek ilgili kurum ve kuruluşa ulaştırılacak.

Başvuru konusu, bir kamu kurum ve kuruluşu, personeli veya yöneticisi hakkında şikayet niteliğindeyse başvuru, bir üst amire gönderilecek. Şikayet bu amir tarafından işleme alınarak başvuru sahibine yanıt verilecek.

Şikayet niteliğindeki başvurularda, CİMER personelinin gerekli görmesi halinde başvuru sahibinin lehine olmak üzere kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilecek. Bu durumda başvuru sahibinin kimlik ve iletişim bilgileri gizli olarak işleme alınıp sonuçlandırılacak.

Gizlenmiş kimlik ve iletişim bilgileri ile başvuruya ilişkin teknik bilgiler, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun 8. maddesinin 2. fıkrasında belirtilen şartları sağlaması kaydıyla yetkili makamlarca usulüne uygun olarak talep edilmesi halinde paylaşılabilecek. (İLKHA)



Bu haberler de ilginizi çekebilir