Silopi’de imam hatip öğrencileri bilim şenliğiyle projelerini sergiledi
Şırnak’ın Silopi ilçesinde Hacı Mehmet Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri düzenlenen bilim şenliğinde projelerini sergiledi.
Hacı Mehmet Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu, 56 öğrencinin ürettiği 24 proje ile TÜBİTAK'a katıldı.
24 projenin kabul edilmesi sonucu okulda düzenlenen bilim şenliği ile öğrencilerin araştırma, inceleme ve tasarım alanlarındaki projeleri sergilendi.
Serginin açılışını Silopi ilçe Milli Eğitim Müdürü Murat Bilen, şube müdürleri, STK temsilcileri ve öğrenciler birlikte gerçekleştirdi.
Öğrencilerin hazırladığı proje stantlarını dolaşan Milli Eğitim Müdürü Murat Bilen öğrencileri tebrik etti.
Amine Tatar
Öğrencilerden Amine Tatar ‘Allah her dilde konuşur’ projesi hakkında yaptığı açıklamasında, “Projeyi yaparken Müslümanların temel ibadetlerini yerine getirirken aslında kalbin ikna olma meselesini unutarak inanç hayatımızda ezberci bir tutum sergilediğini gözlemledik. Biz bu tutumu engellemek amacıyla yaptığımız projemizde öncellikle namazda okunan Kur’an-ı Kerim terimlerinin Türkçe anlamlarının araştırmasını yaptık. Bu şekilde öğrencilerin namaz ibadetini yerine getirirken Allah’ı hissederek ibadetinin gerçekleştirmesini sağlamaya çalıştık. Bu şekilde namaz ritüelden çıkmış olup Allah’ı hissetme meselesi haline geldi” dedi.
Berçem Dicle Cin
Teleskop projesi hakkında bilgi veren Berçem Dicle Cin, “Bu projemizin tek amacı daha ekonomik imkânlar ile herkesin evinde teleskop yapabileceğini gösterdik. Bunu kanıtlayabilmek ve bilimi daha eğlenceli hale getirebilmek için bu teleskopu yaptık. Bu proje evdeki imkânlarla 300 TL’ye mal oldu” diye konuştu.
Okulun müdürü Recep Burak Demirel şunları söyledi:
Recep Burak Demirel
“Çocuklarımızın akademik ve bilimsel yönlerini de güçlendirmek düşüncesiyle geçtiğimiz sene başvurduğumuz 24 projemizin tamamı kabul edildi. TÜBİTAK bilim fuarımızı bu yıl itibariyle gerçekleştirdik. 52 öğrencimiz ve 26 öğretmenizim projeye katılım sağladılar.
Hazırladığımız 24 projenin içerisinde inceleme araştırma ve tasarım şekilde gelişti. İnceleme ve araştırma kapsamında sosyolojik ve daha çok iklim değişikliği ile alakalı projelerimiz yer aldı. Tasarım kapsamında teleskop üreten öğrencilerimiz var hayatın farklı alanından kullanabilecekleri çeşitli ürünler ortaya koydular.” (İLKHA)