Bu yılın en çok satılan akıllı telefon markası belli oldu
Strategy Analytics tarafından yayımlanan bir araştırma, yılın ilk üç ayında akıllı telefon pazarına ait verileri ortaya çıkardı. Veriler incelendiğinde Samsung'un zirvede olduğu, Apple'ın ise ikinci sırada yer aldığı gözlemlendi. Ayrıca yılın ilk üç ayında yıllık bazda akıllı telefon sevkiyatlarının %11 oranında düşüş yaşadığı da aktarıldı.
Strategy Analytics tarafından yayımlanan bir araştırmaya göre en çok satılan telefon markası Samsung oldu
Güney Koreli teknoloji devi Samsung'un ilk çeyrekte 74,5 milyon sevkiyat ve %24'e yakın pay ile son beş yılın ilk çeyreğindeki en iyi performansını gösterdiğini aktardı. En çok satan markalar listesinde ikinci sırasında ise bugün rekor gelir elde ettiğini açıklayan Apple yer alıyordu. 57 milyon sevkiyat yapan ABD'li şirketin pazar payının %18,2 olduğu aktarıldı. Devamında Xiaomi, OPPO ve Vivo'nun yer aldığı listenin tamamı ise şu şekildeydi;
Samsung: 74,5 milyon sevkiyat, %23,8 pazar payı
Apple: 57 milyon sevkiyat, %18,2 pazar payı
Xiaomi: 39 milyon sevkiyat, %12,4 pazar payı
OPPO: 29,8 milyon sevkiyat, %9,5 pazar payı
Vivo: 25,4 milyon sevkiyat, %8,1 pazar payı
Diğer: 97,1 milyon sevkiyat, %28 pazar payı
Strategy Analytics yöneticilerinden Linda Sui, küresel akıllı telefon pazarı ile ilgili yaptığı açıklamalarda, “'2022'nin ilk çeyreğinde küresel akıllı telefon sevkiyatları %11'lik düşüş yaşayarak 314 milyona geriledi. Bu, akıllı telefon pazarında yaşanan üst üste üçüncü düşüş” ifadelerini kullandı. Sui, yaşanan düşüşün sebebinin fabrika kısıtlamaları, çip krizi, COVID-19, jeopolitik sorunlar ve ekonomik sıkıntılar olduğunu sözlerine ekledi.
Samsung, son beş yılın en iyi performansını gösterdi, Apple'ın Pazar payı önceki yıla göre arttı
Samsung ile ilgili yapılan açıklamalarda ise şirketin %24'lük payla zirvede yer aldığı; bunun da 2017 yılının ilk çeyreğinden bu yana elde edilen en iyi pazar payı olduğu aktarıldı. Ayrıca yeni çıkan amiral gemisi Galaxy S22 serisine yönelik talebin yüksek olduğu da belirtildi. Bunun yanı sıra Apple'ın Pazar payını bir önceki yıla göre %1 artırdığı, şirketin iPhone 13 liderliğinde bu sayılara ulaştığı ifade edildi.
Xiaomi'nin ise pazar payının önceki yılın aynı dönemine göre %2'lik bir düşüşle %12'ye gerilediğini aktaran Strategy Analyctics analistleri, dev şirketin Avrupa'daki jeopolitik belirsizliklerden etkilendiğini ifade etti. Buna ek olarak uzmanlar, bu beş marka dışında Honor, Realme, Lenovo-Motorola ve Transsion gibi markalar arasında da rekabetin ilk çeyrekte şiddetli olduğunu aktardı.
Son olarak yayımlanan rapor ile ilgili yorumlarına devam eden uzmanlar, 2022'nin kalanında akıllı telefon sevkiyatlarının yıllık bazda %1 ila %2 oranında azalmasını öngördüklerini ifade etti.
Kaynak: webtekno.com