‘Şehir merkezleri ücretli olmalı’ dedi: Sebebini açıkladı!
Enerji Hukuku Araştırma Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yılmazer, büyükşehirlerde karbon salınımının azaltılması için toplu taşımanın özendirilmesi gerektiğine dikkat çekerken "Merkezlerin yoğunluğun arttığı saatlerde, belli bir ücrete tabi olması önümüzdeki dönemde bence kaçınılmaz" dedi.
Enerji Hukuku Araştırma Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yılmazer, çevre kirliğinin çözümü ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu.
"Fosil yakıtların kullanımı ortadan kalkacak"
Ankara Masası’na konuşan Yılmazer, "Yeşil Mutabakat diye bir süreç var. Bir taraftan da Türkiye'nin devreye aldığı Paris İklim Anlaşması var. Dolayısıyla Paris İklim Anlaşması belki belli oranda emisyonu daha doğrusu küresel ısınmaya karşı, belli oranda hayali olmayan bir hedef koymuş durumda ama bir taraftan da Yeşil Mutabakat var. Bu Yeşil Mutabakatın özellikle enerji sektörüne ve üreticilere maliyetleri olacak. Emisyon ve sera gazı salınımının en aza indirilmesi ve 2050'de Avrupa Birliği'nin sera gazı emisyon salınımını neredeyse sıfır haline getirmesi gibi bir hedefi var. Öncesinde bir 2030 hedefi var. Bu hedeften daha öte 2050'de daha zor... Bu şu demek, bir şekilde fosil yakıtların kullanımının azalacağı hatta ortadan kalkacağını söyleyebiliriz." dedi.
"Yoğunluğun arttığı saatlerde ücretli olması kaçınılmaz"
Şehirlerde özel araçların artmasıyla karbon salınımın insan sağlığını ciddi anlamda tehdit ettiğini belirten Yılmazer "Şehir merkezlerinde karbon salınımı azaltılması yönünde toplu taşımanın özendirilmesi, metro ağlarının oluşturulması çabasına bugünden girmemiz lazım" şeklinde konuştu.
İlerleyen süreçte şehir merkezlerinin ücretli olabileceğinin altını çizen Mehmet Yılmazer "Toplu taşımanın yetersizliği trafiği arttırıyor. Dünya bunu belli ölçüde çözmüş. Merkezlerde belki yoğun arttığı saatlerde, merkezlerin belli bir ücrete tabi olması bence kaçınılmaz önümüzdeki dönemde. İstanbul’da Ankara’da gerek İzmir’de bence. Dolayısıyla o süreçlerin kurgulanması lazım. O yapılmazsa bu trafiğin önüne geçme şansımız yok. Her gün yol yaparız, yol yaparız ama yoğunluk artar. Konut artar konut sayısı arttıkça yine tıkanıklar gerçekleşir. Tabi ki şehirlerimiz büyüyecek ama yaşanabilir şehirler olması lazım." diye konuştu.