• DOLAR 34.515
  • EURO 36.173
  • ALTIN 2979.993
  • ...
Networking Uzmanı Uzunoğlu: İnsan etkileşiminde en önemli unsur 'tutum'
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Hak Sanayici ve İş Adamları Derneği (HAKSİAD) 3. İş Adamları Toplantısı Ankara Kızılcahamam'da Türkiye'nin dört bir tarafından gelen iş adamlarının katılımıyla gerçekleştiriliyor.

Network'un, karşılık beklemeden tanışmak olduğunu belirten Networking-Metaverse Uzmanı Erdal Uzunoğlu, bir merhaba ile başlayan hikayelerin insanı büyülediğini söyledi.

 

Uzunoğlu, "Networking dediğimiz şey manalı insan etkileşimi yani sadece işimi nasıl arttırırım, ciromu nasıl katlarım ve karşımdakinin çevresini nasıl kendi işime aktarırım gibi başlıklar aslında networkingin yegâne amacı olduğunda büyük bir yanılgıya giriyoruz. Sadece 'karşımdakinin imkanlarından nasıl faydalanırım' demek çok sakıncalı bir durum. Örneğin sıradan bir kalem, nasıl kullandığınla değer kazanıyor. Bu kalemi eğer boynuma saplarsanız beni öldürebilirsiniz yani kalem bir cinayet aleti olabilir. Eğer sevdiğiniz birine sadece işten çıkarken 'aç olduğunu biliyorum çekmecede bir sandviç bıraktım' diye kullanırsanız, o zaman kalem mutluluk saçan bir alete döner. Hiçbir şey yapmayıp çekmecenize koyarsanız hiçbir şeye yaramaz." diye konuştu.

Networking'i benzetmelerle anlatan Uzunoğlu, "Networking denen şey yani zayıf bağları güçlü bağlara çevirmek için kullandığımız bu hayat tarzı, sizin bu alelade kalemi kullanmanız ya da kullanmamanız kadar basit bir durum. Sonuçta bu kalemi kullanıp kullanmamayı siz tercih ediyorsunuz. Öncelikle sizlerin, sonra işinizin, sonra da hayatta kıymet verdiğiniz insanların hayatına hem iş hem de sosyal anlamda hayalinizin çok ötesinde fayda katacak bir yaklaşımdan bahsediyoruz. Bu yaklaşım sayesinde işlerinizde sıçrama yapabilir ve katlanabilirsiniz. Bu yüzden tercih sizin." dedi.

İnsan etkileşimi hakkında konuşan Uzunoğlu, "Bana 'ne iş yapıyorsun?' dendiğinde, 'senin çevreni çalışıyor duruma getiriyorum' diyorum. Çok insan tanıyoruz… Herkesin bir değerlendirme kriteri var. Hangi marka diye koşa koşa camdan arabaya bakan adamlar görüyorum. Arabanın markasına göre, kıyafetine göre, duvarına ne asmışsın, hangi yaş aralığında neye para harcamışsın, parayı tutuyor musun veya akıllı bir harcama içerisinde misin?.. Bunlara bakıp puan veriyor insanlar. Ben tek bir şeye bakıyorum. İster sokakta kâğıt toplayan adam olsun isterse bir şirkette tepe yöneticisi olsun tek bir şey var: Tutum. Bana nasıl davranıyor, bana nasıl hissettiriyor? Tek değer bu. Ancak tutumunuz sizi uluslararası piyasaya taşıyabilecek." ifadelerini kullandı.

İki oturum olarak yapılan konuşmaların ardından program son olarak Kemal Ögke'nin "Kurumsallaşmanın Önemi" konulu sunumuyla devam etti. (İLKHA)

Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Bu haberler de ilginizi çekebilir