TÜBİTAK sergisinde İç Anadolu da bulunan liseliler Kayseri'de bir araya geldi
Erciyes Üniversitesinin ev sahipliğinde düzenlenen TÜBİTAK 53. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Kayseri Bölge yarışması sergisinin açılışı gerçekleştirildi.
Süleyman Demirel Spor Salonu’nda gerçekleştirilen sergi açılış törenine; Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Recai Kılıç, İl Milli Eğitim Müdürü Ayhan Teltik, TÜBİTAK Kayseri Bölge Koordinatörü Prof. Dr. Oğuz Demiryürek ile çok sayıda akademisyen, öğretmen ve öğrenci katıldı.
TÜBİTAK Kayseri Bölge Koordinatörü Prof. Dr. Oğuz Demiryürek, programın açılış konuşmasında, TÜBİTAK 53. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Kayseri Bölge Yarışması hakkında bilgiler vererek şunları söyledi, “Bu yarışmamız Türkiye’de 12 bölgede eş zamanlı olarak yürütülüyor. Kayseri Bölgesi ’de bu belgelerden bir tanesi. Bölge yarışmamızdan Kayseri, Aksaray, Kırşehir, Nevşehir, Niğde, Sivas, Yozgat illerinden katılımcılarımız şu an buradalar. Toplamda 963 proje başvurusu yapıldı.” dedi.
Demiryürek, projelerin 15-16 Mart'ta jüri karşısına çıkacağını ve 42 projenin ödüllendireceğini ifade etti.
ERÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Recai Kılıç ise geleceğin bilim insanları olacak liselileri, üniversiteleri bünyesinde görmekten mutluluk duyacaklarını söyledi.
Kılıç da konuşmasında, proje hazırlayan öğrencileri tebrik ederek, etkinliğe ev sahipliği yapmaktan mutlu olduklarını belirleterek, Erciyes Üniversitesi hakkında bilgiler verdi. Konuşmaların ardından 3 gün sürecek olan proje sergisinin açılışı yapılarak, davetliler tarafından gezildi.
Proje katılımcılarında Süleyman Arın, geliştirdikleri Twinnig programında üye öğretmen ve öğrencilerin dijital okuryazarlık seviyelerinin belirlenmesi ve bunları belirli karşılamalara göre incelenmesi işine yaradığını belirterek şunları söyledi. Burada aslında dijital okuryazarlığın belirlenmesinin öneminin daha ortaya çıkarmayı amaçlıyoruz. Çünkü pandemi de de gördük ki dijital okuryazarlık kısmında birçok öğretmen ve öğrencinin eksiklikleri var, bu online eğitimlerde, toplantılarda bunları gördük. Bilinçlendirme konusunda öğretmen ve öğrencilerini bilinçlendirilmesi ile birlikte bunu daha ortaya çıkarılabilir bir şekilde olmasını amaçlıyoruz. Medya okur yazarlığı dersinin Avrupa üzerinde, yani sadece Türkiye açısından değil Avrupa ülkeleri açısından daha akademik bir şekilde verilmesini amaçlıyoruz, bunu Avrupa üzerinde ortak bir program ile sağlanması aslında amacımız. Twinnig aslında Avrupa’daki okulların birbirleriyle işbirliği yapmasını ve eşleşmesini teşvik eden bir program. Medya okuryazarlığı konusunda insanların bilinçlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. (İLKHA)