Türkiye uluslararası fuarlar açısından önemli bir cazibe merkezi olabilir
Türkiye genelinden 182 markanın katıldığı, 2022 yılının en büyük fuarları arasında yer alan ve bu sene yaklaşık 5 bin firmanın yer aldığı “Dubai Gulfood 2022” sona erdi.
13-17 Şubat 2022 tarihleri arasında Birleşik Arap Emirlikleri'nde düzenlenen Dubai Gulfood 2022’ye katılan firmalar, fuardan memnun ayrıldı.
Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, fuar ile ilgili izlenimlerini aktardı.
Türkiye’den 182 firmanın katıldığı fuarın ihracatçılar için verimli bulduğunu söyleyen Kileci, Türkiye’nin uluslararası fuarlar içinde önemli bir cazibe merkezi olabileceğine değindi.
Kileci, İstanbul’un, İzmir’in ve Antalya’nın bu potansiyele sahip şehirler olduğunu ve ihracatçıların bu amaçla çalışmalar yürüttüğünü belirtti.
“Ülkemizi başarıyla temsil eden tüm firmalarımızı kutluyoruz”
Uluslararası fuarların ihracatçılar için önemli bir yere sahip olduğunu ifade eden Kileci, “Dubai Gulfood 2022’ye Türkiye’nin markalarıyla adeta çıkarma yaptık. Küresel anlamda ihracat dünyasının en prestijli fuarlarından birisi olan Dubai Gulfood ülkemizden katılan 182 firmamız ve diğer katılımcılarımız sayesinde ülkemizi başarıyla temsil ettik. Fuarlar ülkeler arası ithalat ve ihracatın arttırılması yanı sıra sektörel gelişimlerin yakından izlenmesi, rakip ülke firmalarının dünya pazarlarına sunduğu yeniliklerin görülmesi açısından da oldukça önemli bir yere sahiptir. Fuar süresince ülkemizden katılan markalarımızın stantlarına gösterilen yoğun ilgiden dolayı gurur duyduk. Dünyanın neresinde olursa olsun bütün sektörlerimiz; fuarlara, diğer etkinliklere katılmak, küresel pazarların aktif oyuncusu olduğunu göstermek ve nihayetinde ürünlerini dünya standartlarında tanıtmakla yükümlüdürler. Firmalarımızın bunu başarıyla gerçekleştirdiğini Dubai Gulfood 2022 fuarında yakinen görme şansını yakaladık. Dubai sadece gıda sektörü için değil, bütün sektörler için dünyanın buluştuğu bir nokta olma niteliğini taşımaktadır. Ortadoğu, Afrika ve Avrupalıların yoğun katılım sağladığı Dubai fuarlarında yer almamız, şüphesiz sektörlerimizin bu kıtalarda daha etkin olmasında önemli roller oynayacaktır. Ülkemizi başarıyla temsil eden tüm firmalarımızı kutluyoruz.” dedi.
“2022 hedeflerimize ulaşmak için istikrarla çalışmalıyız”
Dünya pazarlarından daha fazla pay alabilmek için ihracatın bütün enstrümanlarının kullanılması gerektiğinin önemine değinen Kileci, “2022 hedeflerimizi yakalayabilmek için istikrarla çalışmalıyız. Yatırımlarımızı arttırarak ve nitelikli üretim yaparak ürünlerimizi gerek fuarlar yoluyla gerekse diğer mecralarla dünyaya sunmalıyız. Eğitimli ve nitelikli insan kaynakları hedeflerimizin deyim yerindeyse anahtarı diyebiliriz. Bundan mütevellit yıl boyunca düzenlediğimiz bir birinden farklı eğitimler vesilesiyle sektörlerdeki tüm insanları bilinçlendirmeye ve yeni nesil ihracatçılığın geliştirilmesine yönelik çalışmalar sürdürüyoruz. Çünkü biliyoruz ki ihracatta katma değeri sağlamak, ekosistem yaratabilmek için önce alt yapıyı oluşturmamız şart ve ancak gelişim kaydederek bu hedefte yol alabiliriz. Öte yandan sektörümüze gençlerimizi kazandırmak yönündeki çabalarımız da hız kesmeden devam ediyor. Gençlerimiz vermiş olduğumuz destek ve eğitimlerle uluslararası pazarlarda firmalarımızı ve ülkemizi başarıyla temsil edebiliyorlar.” şeklinde konuştu.
Dubai Gulfood 2022 kuru meyve ihracatçılarını da memnun etti
Dubai Gulfood 2022’nin kuru meyve sektörü için verimli geçtiğini ifade eden Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz, fuarda sektörel yenilikleri de yakından görme şansı yakaladıklarını ifade etti.
Sektör için en önemli pazarlar olan Avrupa, Ortadoğu ve Afrika ülkelerinden gelen yoğun ziyaretçi trafiğinin katılımcı firmalar için olumlu bir fuar geçmesini sağladığına işaret eden Çıkmaz, fuarın sektörleri için verimli geçtiğini ifade etti.
“Kuru meyve ve mamullerimiz fuarda beklenenin üzerinde ilgi gördü”
Çıkmaz, “Pandemi nedeniyle son iki yıldır istenilen verimin alınamadığı Dubai Gulfood bu yıl yoğun ziyaretçi trafiğiyle sektörümüzden katılan firmaların adeta yüzünü güldürmüştür. Diğer taraftan rakip ülkelerden gelen katılımcıların sergilediği yeni ürünleri görerek rakiplerimizin uyguladığı pazarlama yöntemlerini de yakından takip etme şansını yakaladık. Pandemi sürecinde önemi daha çok artan kuru meyve ve mamullerimiz fuarda da beklenenin üzerinde ilgi gördü. Fuara katılan firmalarımızı kutluyorum.” dedi.
“Fuarlara katılım sağlamaya devam edeceğiz”
Dubai Gulfood ve diğer uluslararası fuarların bütün sektörler için olduğu gibi kuru meyve sektörü içinde büyük önem taşıdığını vurgulayan Çıkmaz, “2021 yılında 326 Milyon 303 bin dolarlık ihracat gerçekleştiren Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliğimizin bu yıl bu rakamın çok üzerine çıkacağına inanıyorum. Sektörel tanıtıma daha çok ağırlık vererek yüksek katma değerli ürünlerimizle global pazarlarda daha etkin yer almak istiyoruz. Bunun içinde dünyanın neresinde olursa olsun fuarlara mutlaka katılım sağlamaya devam edeceğiz.” diye konuştu. (İLKHA)