Ankara'nın ulaşım ve otopark sorunu gittikçe büyüyor
HÜDA PAR Ankara İl Başkanı Ahmet Karaarslan, şehirde artan trafik sorununa dikkat çekerek konuya ilişkin yetkililerin çözüm üretmesi gerektiğini söyledi.
TÜİK verilerine göre 2020'de Ankara'da kayıtlı otomobil sayısı bir önceki yıla göre 96 bin 149 artarak, 1 milyon 585 bin 495'e ulaşırken tahmini verilere göre, Ankara'nın 2021 nüfusunun 5 milyon 732 bin 550 olacağı öngörülüyor.
HÜDA PAR Ankara İl Başkanı Ahmet Karaarslan, giderek nüfusu artan başkentte yaşanan ulaşım ve otopark sorununa dikkat çekti.
Karaarslan, yıllardır araç filosunu artırmayan Ankara Büyükşehir Belediyesinin toplu taşımanın bir nebze de olsa rahatlaması için araç sayısının artırılması gerektiğini söyledi.
Başkentin en büyük sorunlarından birisi olan otopark sorununa çözüm bulunması gerektiğini kaydeden Karaarslan, şehrin birkaç noktasında özelikle yoğunluğun olduğu kısımlarda belediyeye ait katlı veya yer altı otoparkların yapılması gerektiğini aktardı.
"Toplu ulaşım araçları kentin ihtiyaçlarını karşılamaktan çok uzak"
Ulaşım ve otopark sorunlarına karşı Ankara Büyükşehir Belediyesinin gerekli adımları atmasını isteyen Karaarslan, "Başkentimizin önemli problemlerinden bir tanesi de ulaşımdır. Ulaşımla ilgili ciddi problemler söz konusu. Akaryakıt zammına gelen artırımlardan sonra insanlar daha ciddi anlamda toplu taşımayı tercih etmeye başladılar, başlayacaklar. Yalnız şu an kullanılan filo 2013 yılına ait filo. Her ne kadar bu filoya yeni otobüsler, minibüsler eklenmiş olsa da ihtiyacı karşılamaktan çok uzak. Bununla birlikte yeni yerleşim yerlerinin açılması, şehrin genişlemesi ve bunlara yönelik yeni hatların açılması bu filonun eksikliğini daha da artıracak. Bugün tek sorun bu değil, insanlar toplu taşıma noktasında bu toplu taşımayı kullanmak istedikleri zaman ciddi bir süre harcamak zorunda kalıyorlar. Bir yerden başka bir yere ulaşım noktasında bazen iki saati geçen servisler var. Bunlarla ilgili farklı bir çalışma yürütülmesi gerekiyor. Bu servislerin yetersizliğinden ve yeni servislerin eklenmesinin yanında elbette kara trafiği de şu an tıkanmış durumda. İnsanlar özellikle sabah iş saatlerinde ve akşam mesai bitiminde trafikte ciddi anlamda bir yoğunlaşma var." dedi.
Yeni arterler ve ek yolların yapılmasına büyük ihtiyaç duyulduğunu söyleyen Karaarslan, "Özellikle sabah ve akşam saatlerinde insanlar uzun bir zamanı işe geliş ve gidişe ayırmak zorundalar. İnsanların stresli işe yetişme, işten çıkış ve eve dönüşte stres yaşaması, hızlı bir şekilde evine ulaşmak istemesi kazaları da beraberinde getiriyor. Bu sıkışıklıktan dolayı ciddi maddi hasarlı kazalar yaşanıyor. Esenboğa Havaalanı'ndan merkeze bir metro hattının bulunmaması başkent açısından ciddi bir eksiklik. Bununla ilgili birçok açıklama basına düşse de çalışmalar başlasa da tam anlamıyla olgunluğa erişmiş değil. Bu konuda da metro çalışmaları noktasında özelikle havaalanı metrosu konusunda ciddi bir çalışmanın yürütülmesi lazım." dedi.
"Ankara'nın ciddi bir otopark problemi var"
Konuşmasının devamında Karaarslan, şöyle konuştu:
Özelikle toplu taşımanın bir diğer sıkıntısını dile getirmek gerekirse, süreli bir taşıma yapılıyor ve bir servisten diğer servise yetişmek isteyen şoförler bazen durak atlamak zorunda kalıyor. Duraktaki yolcuları almıyor hatta daha fazla gaza basmak zorunda kendilerini hissediyorlar. Şoförler servise yetişmek için ciddi bir stres altında çalışıyorlar. Birçok yerden 153'e bu konuda ciddi şikayetler geliyor. Şikayetler arasında; yeni seferlerin eklenmemesi, otobüslerin yetersiz olması, zamanında gelmemesi, süre ihlali yaptığı ya da şoförlerden gelen bazı şikayetler bulunuyor. Bununla ilgili gerekli adımların atılması lazım. Diğer bir sorun da vatandaşların araçlarını kaldırımların üzerine park etmek zorunda kalıyor olmalarıdır. Ankara'nın ciddi bir otopark problemi var.
HÜDA PAR Ankara İl Başkanı Ahmet Karaarslan
"Otopark ücretleri ciddi anlamda katlanarak müşteriye yansıtılıyor"
Sıhhiye otoparkının kullanılması ile ilgili de konuşan Karaarslan, "Sıhhiye otoparkı tadilattan geçirilmesi bir parça da olsa merkezin yükünü hafifletecektir ama bu yeterli olmayacaktır. Özelikle yer altı ve yerüstü otoparkları noktasında yerel yönetimlerin ciddi bir çalışma yapması gerekmektedir. Zira özel otoparkları işletenlerin denetlenip denetlenmediğini tam olarak bilmiyoruz. Bununla birlikte otopark ücretleri müşteriye katlanarak yansıtılabiliyor. Tabii bunlarla ilgili de çalışma yapılması lazım." dedi.
"Ankara'nın depreme dayanıklılığı konusunda problemleri var"
Ulaşım ve otopark sorunuyla birlikte Ankara'da başka birçok sorunun da var olduğunu belirten Karaarslan, "Ankara'mızın elbette başka sorunları da var. Ankara'mızın özelikle depreme dayanıklılığı konusunda problemleri var. Ankara da aslında birinci derecede fay hatları üzerinde bulunuyor. Yapıların denetimsiz olması, özellikle Demetevler bölgesinin denetimsizliği çokça konuşuluyor. Bu bölgede ileride bir deprem olduğunda ciddi anlamda hasar oluşacağı konuşuluyor. Bu konuyla ilgili elbette yetkililer gerekli çalışmaları yapmalılar. Kış aylarında özelikle tuzlamaların yetersizliği ve Ankara'nın yokuşlarının fazlalığı nedeniyle kazalar vuku bulmaktadır. Bu konuda gerek maddi gerekse can kayıplarının önlenmesi açısından yerel yönetimlerin çalışma yapması gerekmektedir." ifadelerini kullandı.
Son olarak yaptıkları çalışmalardan da söz eden Karaarslan, "Sahada var olan sorunları tespit etmek için tek tek vatandaşlarımıza görüşmeler sağlıyoruz. Esnafımızla görüşüyoruz, muhtarlarla, STK yöneticileriyle, ailelerle, öğrencilerle görüşüyoruz. Bunların sorun ve sıkıntılarını not ederek çözüme katkı sunma noktasında ilgili mercilere taşıyoruz." dedi. (İLKHA)