Türkiye’nin ilk yerli sinyalizasyon sistemi
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattının test sürüşünü gerçekleştiren Bakan Karaismailoğlu “Akıllı tünel konseptinin yer aldığı metro hattımız, ülkemizin ilk yerli sinyalizasyon sistemine sahip olacak, yerli ve millilik hamlemizin güzel bir örneğini teşkil edecek” dedi.
DOĞRUHABER / HASAN IŞIK
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı'nın Kağıthane-İstanbul Havalimanı etabında test sürüşleri başladı.
İlk test sürüşü öncesi düzenlenen törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı ile İstanbul ve Türkiye’ye, birçok en ve ilkleri yaşattıklarını ve rekorları da alt üst ettiklerine dikkati çekerek Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasındaki seyahat süresini 24 dakikaya indirecek metro hattı ile günde 600 bin yolcu taşınmasının planladığını vurguladı.
Hattı 2022 yılının ilk çeyreğinde İstanbulluların hizmetine açmayı hedeflediklerini belirten Karaismailoğlu, metro hattının hizmete girmesiyle birlikte 2024-2043 yılları arasında yaklaşık 2 milyar 640 milyon Euro tasarruf yapılacağının altını çizdi.
HATTIN YÜZDE 96’SI TAMAMLANDI
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Tren test sürüşü yapılan, Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro hattımız 9 istasyonu olan 37,5 kilometrelik önemli bir metro projesidir. Bildiğiniz gibi hattımızın ilk ray kaynağı 18 Ocak 2020’de yapılmıştı. TBM tünellerinin tamamlama programını da Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle gerçekleştirmiştik. Dört aşama halinde tren setlerimizi raylara indirdik. Toplam 10 ayrı tren seti ile testler yapıldı. Ray altı betonları ve prekast panel imalat ve montajlarıyla birlikte, ray serim işlerimiz tamamlandı.
Tünel ve betonarme ince işçiliklerimiz sürüyor. Kağıthane, Hasdal, Kemerburgaz, Göktürk, İhsaniye ve Havalimanı istasyonlarımızda ince iş ve çevre düzenlemeleri yoğun şekilde devam ediyor.
Günde 600 bin yolcuya hizmet etmesi planlanan hattımızın, an itibarıyla yüzde 96’sı tamamlandı. İstanbul Havalimanımızın gelecekteki ihtiyaçlarını da dikkate alarak, hattımızın Havalimanı bölümünde; İstanbul Havalimanı, Terminal-2 ve Kargo Terminalleri için üç ayrı istasyon tasarladık.”
“METRO HATTI, ÜLKEMİZİN İLK YERLİ SİNYALİZASYON SİSTEMİNE SAHİP OLACAK”
Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro hattı ile İstanbul ve Türkiye’ye birçok en ve ilkleri yaşattıklarını ve rekorları da alt üst ettiklerini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, “Bu metro hattımızda, günlük, haftalık ve yıllık olarak TBM ilerlemesinde, birkaç kez dünya rekoru kırdık. Saatte 120 kilometre ile ‘Türkiye’nin en hızlı metrosu’ unvanına sahip olacak hattımız, aynı zamanda tek seferde ihale edilen en uzun metromuzdur. Eş zamanlı olarak 10 TBM’in imalat yaptığı projemiz bu özelliği ile de ipi göğüslemektedir.
Gayrettepe istasyonundaki 72 metreye yakın derinliğiyle de rekor kıran metro hattımız, demiryolu üst yapı imalatındaki prekast panelle de bir ilki oluşturmaktadır. Milli bağımsızlık ve milli ekonomi ekseninde, iç ve dış mihraklara rağmen, bugün her alanda olduğu gibi toplu ulaşım yatırımlarında da yerli ve milli ürünlerimizin oranını artırmaya devam ediyoruz.
Akıllı tünel konseptinin yer aldığı metro hattımız, ülkemizin ilk yerli sinyalizasyon sistemine sahip olacak, yerli ve millilik hamlemizin güzel bir örneğini teşkil edecek. Hattımızda hizmet edecek araçlarımızda da tamamen kendi olanaklarımızla ürettiğimiz parça ve ürünlerin kullanım oranı en az yüzde 60’ı yerli olacak. Yerli motorlu trenlerimizin çalışacağı hattımızda, sinyalizasyon, elektrik ve bataryaları da yerli olacak.
Saatte 120 kilometre hız ile, Türkiye’nin en hızlı metrosu olma özelliğine sahip araçlar kullanılacak. Yeni nesil ulaşım ihtiyaçlarına cevap verecek olan ergonomik iç tasarımlı araçlar kullanılacak.
Hattımızda ayrıca, valiz, bisiklet ve scooter bağlama alanları da olacak. Tamamen Türk mühendisler tarafından üretilen sinyal sistemi sayesinde trenlerimiz, saatte 120 kilometre hızla emniyetli seyahat imkanı sağlayacaklar” değerlendirmesinde bulundu.