• DOLAR 34.56
  • EURO 36.192
  • ALTIN 2987.383
  • ...

DOĞRUHABER / Hasan Işık

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından düzenlenen 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla devam etti. Özel oturumda konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,  ulaşım alanındaki uluslararası işbirliği fırsatlarını, bölgesel sorunları ve çözüm önerilerini ele almak için şûra düzenlediklerini, şûraya 55 farklı ülkeden çok sayıda ulaştırma bakanı ve bakan yardımcıları, uluslararası kuruluşların üst düzey yöneticileri ile ulaşım-iletişim konularında öngörü sahibi kanaat önderlerinin katıldığını söyledi.

STRATEJİK KONUM

Dünya ölçeğinde büyük değişim sağlayacak mega ulaşım projelerini masaya yatırdıklarının altını çizen Karaismailoğlu, şöyle devam etti: "Kovid-19 sonrasında dünya ölçeğindeki ulaşım stratejilerini ve küresel tedarik zincirinin yeni standartlarını enine boyuna ele aldık. Ekonomi ve ulaşım koridorlarının ülkelere etkilerini tüm yönleriyle tartıştık. Gördük ki; ülkemiz adına hayata geçirdiğimiz mega projelerimiz sadece milletimizin takdirini kazanmamış, uluslararası çevreler tarafından da yakından takip ediliyorlar. Türkiye; sadece 4 saatlik uçuş süresiyle, 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayri Safi Milli Hasıla’ya sahip ve 7 trilyon 45 milyar dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin de merkezi konumundadır. Bu stratejik konumumuzun bize yüklediği misyon ile ülkemizi; hava, deniz, kara ve demiryollarının bölgesel kesişme ve hub noktası haline getiriyoruz."

MEGA ULAŞIM PROJELERİ

Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğinde hayata geçirilen Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu, İstanbul Havalimanı, Filyos Limanı gibi küresel ölçekli dev ulaşım projeleri ile ne kadar kararlı ve iddialı olunduğunun tüm dünyaya kanıtlandığını vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, "Yine, Çanakkale Boğazı üzerinde yükselen ve Asya’yı yeniden Avrupa ile birleştirecek 1915 Çanakkale Köprüsü; 318 metre çelik ayak yüksekliği ve 2023 metre iki ayak arası açıklığıyla alanında dünyanın en büyük Köprüsü olacaktır. Yapım çalışmalarımızı 18 Mart 2022’de bitirecek şekilde başarıyla sürdürüyoruz" diye konuştu.

KANAL İSTANBUL, BOĞAZLARI KULLANAN TÜM ÜLKELER İÇİN BÜYÜK ÖNEM ARZ EDİYOR

Dünya lojistik sektörü ve denizcilik alanında yeni bir çağın kapısını aralayacak olan Kanal İstanbul Projesi'nin de hayata geçirildiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:. "Sazlıdere köprüsü ve Halkalı Ispartakule hızlı tren hattı ile yapım çalışmalarına başladığımız Kanal İstanbul Projesi uluslararası ölçekte bir ulaşım ve kalkınma projesidir. 12.Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası ile Kanal İstanbul’un Türkiye için olduğu kadar Türk Boğazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz ettiğini tüm gerçekleriyle paylaşma imkânımız oldu. Daha nice hizmetler ve çağın ruhuna uygun altyapı çalışmaları ile ülkemizi dünyanın en gelişmiş ülkeleri arasında layık olduğu konuma getireceğiz."