• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...

Doğruhaber / Mesut Tunce

İngiliz petrol devi BP, Cuma günü, İngiltere'deki 1.200 benzin istasyonundan bazılarını kurşunsuz ve dizel eksikliği nedeniyle geçici olarak kapattı. Bunun sorumlusu olarak da kamyon sürücüsü sıkıntısı çekilmesini gösterdi.

Reuters haber ajansının bildirdiğine göre, Cuma günü Londra'daki bazı benzin istasyonlarında ve İngiltere'nin güneyindeki Kentlerde, sürücüler depolarını doldurabilmek için uzun kuyruklar oluşturdu.

Ancak Ulaştırma Bakanı Grant Shapps, hükümetin daha fazla sürücü almak için adımlar attığını söyleyerek yakıt sıkıntısı olmadığı konusunda ısrar ediyor.

Bazı yetkililerin, panik satın almalara karşı halkı uyarmasının ardından, Sky News'e demeç veren bir yetkili, "Normal yaşamın gerektirdiği şekilde devam etmenin mantıklı olacağını" duyurdu.

Tedarik zincirleri baskı altında

Dünyanın en büyük beşinci ekonomisi olan İngiltere; COVID-19 pandemisinden çıkarken, Brexit sonrası kamyon şoförü kıtlığı ve Avrupa doğal gaz fiyatlarındaki artış, ülkeyi potansiyel bir gıda arzı sıkıntısı ve enerji kriziyle baş başa bıraktı.

İngiliz nakliye endüstrisi, Ülkenin yaklaşık 100.000 sürücüye daha ihtiyacı olduğunu söylüyor.

Süpermarketler ve çiftçiler, malları piyasaya sürmenin zorlaştığını söyleyerek aylardır alarm vermekteydiler. Buna karşın hükümet uzun süredir düşük ücretli ve yeterince takdir edilmeyen bir iş olarak görülen kamyon şoförlüğüne daha fazla insanı çekmek için çabalıyor.

Kamyon şoförü eksikliğinin Brexit'ten kaynaklandığını reddeden Shapps,   kendi gerekçelerini şöyle sıralıyor:

1- İngiltere, kamyon şoförü olmak için mevcut test sayısını iki katına çıkarmıştır.

2- İngiltere, COVID-19 karantinaları sırasında 40.000 sürücünün test ve sınavlarını iptal etmek zorunda kalmıştır.

"Bu iki durumun, kamyon krizinin ana nedeni oldukları şüphe göstermezdir."

Kamyon taşımacılığı endüstrisi kuruluşu, Karayolu Taşımacılığı Derneği (RHA), hükümeti ülke dışından gelecek sürücülerin İngiltere'ye girişleri için kısa süreli vizelere izin vermeye ve İngiliz sürücüler eğitilirken arz boşluğunu doldurmaya çağırdı.

Mckenzie ise, ülke dışından gelecek sürücülerin kısa vadede yardımcı olabileceğini, ancak sektörün daha iyi ücret ve koşullar sağlaması gerektiğini söyledi.

Kaynak: El Cezire