BES şikayetleri yüzde 308 oranında arttı
Son bir ayda Bireysel Emeklilik Sistemi’nin (BES) şikayetleri yüzde 308 oranında arttı.
Sigorta sektörüyle ilgili tüketicilerin en çok sorun yaşadığı konuları derleyen bir çözüm platformunun verilerine göre, sektöre dair şikayetlerin ağustos ayında zirve yaptı.
İlk kez 17 yıl önce uygulanmaya başlanan BES ile ilgili Şikayetvar’a ulaşan şikayetler son bir ayda yüzde 308 artış gösterdi. Tüketicilerin son dönemde BES’le ilgili en çok dile getirdiği şikayetlerse; çıkış işlemlerinde yaşanan sorunlar, sistemden çıkış işleminin uzaması ve iptal sonrası para iadesinde yaşanan gecikmeler olarak sıralandı.
Araç sigortalarında şikayetler yükseldi
Son bir ayda araç sigortalarıyla ilgili sorunları dile getiren tüketicilerin şikayet artış oranlarında da bir yükseliş söz konusu. Bu sigorta türünde son bir ayda şikayet oranının yüzde 114’lere yükseldiği gözlemleniyor.
Son bir ayda diğer sigorta türleriyle ilgili şikayet artış oranlarıysa şöyle sıralandı: Konut sigortaları yüzde 50, kaza sigortaları yüzde 66, emeklilik ve hayat sigortaları yüzde 88…
Şikayet sebepleri
Sigorta sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen konuların başında şunlar geliyor:
Zorunlu yapılan sigortalar ve iptal işleminin zor olması
İkame araç verilmemesi
Habersiz poliçe yenilenmesi ve iptalinin olmaması
Hasar dosyasının onaylanmaması ve sigorta tarafından karşılanmaması
Haksız provizyon reddi verilmesi
Poliçede vaat edilen hizmetlerin sunulmaması
Değer kaybının az yatırılması
Sigorta iptalinde para iadesinin eksik ve geç yapılması
Sigorta şirketinin ilgisizliği ve muhatap bulamama
Hatalı hasar kaydı işlenmesi (İLKHA)