• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...
Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün (UNESCO) 116 şehir arasında gastronomi alanında “Yaratıcı Şehirler Ağı”nda Türkiye’yi temsil eden ilk şehir olan Gaziantep, dünyanın en önemli gastronomi merkezlerinden biri olma hedefiyle düzenlediği “Uluslararası Gaziantep Gastronomi Festivali’nin (GastroANTEP)” 4’üncüsünü 16-19 Eylül tarihleri arasında Festival Park’ta gerçekleştirecek.

Gaziantep Valiliği ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin koordinasyonunda Gaziantep’i Geliştirme Vakfı (GAGEV) iş birliğinde düzenlenecek festival öncesi kent esnafı ve odalarla “GastroANTEP Tanıtım ve İstişare Toplantısı” düzenlendi.

 

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Onat Kutlar Tiyatro Salonu’nda düzenlenen toplantıda, bu yıl düzenlenecek festivalin programı esnafa aktarılırken, yapılması ve dikkat edilmesi gerekenler konuşuldu.

Toplantıda festivalin bu yıl diğerlerinden daha farklı bir öneme sahip olduğu vurgulanırken, esnafın geçirdiği zor günler sonrası hareketlenerek ekonomik anlamda bir can simidi görevi göreceğinin altı çizildi.  

Toplantıda “GastroANTEP”’in geçmişi ve geleceği hakkında Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Erdem Güzelbey tarafından yapılan sunumda, gastronominin “GastroANTE”’e dönüş hikayesi anlatıldı.

Her yıl üzerine koyarak ilerleyen bir festival için bu sene yapılması gerekenler aktarılırken, strateji, rekabet etme gücü, Gaziantep’in metropolitan alanı, üretim, ihracat, tarih ve kültür, yemek kültürü, ürüne dayalı ülkeler, Gaziantep geleneksel ürün haritası gibi konu başlıkları sunumda önce çıktı.

Yapılan sunum ve bilgilendirmenin sonunda katılımcıların soru ve görüşleri alındı.

“Avrupa’daki gastronomi şehirleriyle yarışıyoruz”

Toplantıda konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, artık şehir milliyetçiliğinin yapılmayarak, komşularla yarışılmadığını aktardı.

Bölgesel kalkınmadan bahsettiklerini belirten Şahin, “Eğer beraber olursak bu daha fazla ekonomik güç, daha fazla ihracat, daha fazla turist demek. Bu bölgesel kalkınma ve destinasyon. Biz, artık hiçbir komşumuzu rakip olarak görmüyor, birbirimizi tamamlamamız gerektiğine inanıyoruz. Dünyada gastronomi şehirleri var. Biz, Avrupa’da ki gastronomi şehirleriyle yarışıyoruz. Birbirimizi iyi anladığımız zaman hedefimizi gerçekleştirmiş olacağız. Bu ekonomik kalkınma, ihracat, bu bir istihdam oluşturuyor. Aynı zamanda şehri buna hazırlamak gerekiyor. Nasıl güçlü tarafımız varsa, topraktan, güneşten, tarihten gelen diyorsak, uluslararası hedefe giderken bizim zayıf taraflarımız da var. Bu sorunları hep beraber çözmeliyiz, herkesin sorunu. Biz, Büyükşehir Belediyesi olarak her türlü desteği veriyoruz. Bu yüzden sizden isteğimiz; başlıklarla ilgili ‘ben ne yapabilirim?’ diye bakmanız.” diye konuştu.

“Yüzde 100 arttıracağımız bir potansiyelimiz var”

Salgın sürecinin istisnasız her sektörü etkilediğini vurgulayan Şahin, “Biz, ama kapanamayız, sağa sola takılamayız. Bizim büyük hedeflerimiz için şehri buna hazırlamamız gerek. Sizlere gelen müşteriler bizim gönüllü elçilerimiz. Fiziki hazırlanmayı çalışmalıyız. Biz yukarı çıkarken çıktığımız yerlerde kalmamız gerekiyor. Herkes kendi alanında ne yapılması gerektiğini yapıp bu işi başarmamız lazım. Yakaladığımız başarıları sürdürülebilir kılmalı, uluslararası gündeme taşımamız lazım. Bütüncül bakışı hep birlikte seferberlikle götürmemiz gerekiyor. ‘Gaziantep Modeli’ tam bu. Birlikte iş yapmak bizim güçlü tarafımız. Eylem ve söylem birliği oluşturuyoruz. Bizim halen yüzde 100 arttıracağımız bir potansiyelimiz var.” dedi.

“Lezzet ekosistemi için tohum, toprak, güneş bizde” diyen Şahin, “Bunu korumamız ve kıymetini bilmemiz lazım. Bu ürünler için ata tohumuna dönüyor, artık tohumları kendimiz üretiyoruz. Artık insana dokunan sosyal ve kültürel belediyecilik yükselen bir değer. Hepimiz bir mirasın taşıyıcılarıyız. Bu gelen ‘Büyük hazineyi geleceğe nasıl taşıyacağız’ bunu konuşmamız lazım. Ben bu toprakların gücüne güveniyorum. Geçen sefer yaşanan sıkıntılar için çalışmalar yapıldı. İyi tasarım ve çalışma kazandıracak. Bir müşteri, turist geldiğinde beğenmeli. Bunların hepsini planladığımızda işi kolaylaştırmamız lazım.” ifadelerini kullandı.

Şehitkamil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu ise Gaziantep’in çalışma ahlakının yüzyıllardır gelen bir geleneğin ürünü olduğuna değinerek bu ahlakın, esnafın desteği ile yaratıcı şehirler ağına girilmesini sağladığını belirterek, “Gaziantep ismi ve markası ne kadar yukarıya çıkarılırsa herkesin kazanacak.” diye konuştu.

Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Fikret Kileci de başarının en büyük sırrının insanın yapacakları ve yapamayacaklarını görmesi, artı ve eksilerini bilmesi olduğunu ifade ederek artıları çok iyi takip edilmesi ve eksilerinde unutulmaması gerektiğini tavsiye etti.

Gaziantep Ticaret Odası (GTO) Başkan Yardımcısı Uğur Acıoğlu ise beraber çalışıldığını, birçok konuda kurallara uyulmasını istedi.

Gaziantep Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Ömer Küsbeoğlu da festivalin büyük bir fırsat olduğunu aktararak daha öncesinde yapılan hataların da önüne geçilmesi gerektiğini hatırlattı.

Festival programı ve etkinlikler belirlendi

Bu senede de diğer senelerde olduğu gibi “GastoAntep”in coşkusu festival korteji ve meşalesi ile Gaziantep’i gezerek başlayacak.

Ayrıca İspanya, İtalya, Almanya, Slovenya, Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere 20 yabancı, 20 Türk, 40 şef workshoplar sergileyecek, panellerde bilgilerini paylaşacak.

Öte yandan Türkiye’nin önemli restoran ve otel profesyonelleri, gıda firmaları, gastronomi yazarları ile yapılacak söyleşilerde gastronomi sektörünün gelişimi, dönüşümü ve gelecekte geçeceği süreçler masaya yatırılacak.

Covid-19 salgını nedeniyle, gerçekleştirilecek festivalde, alan yönetimi daha ciddi çalışılarak kurallar hakkında yeni düzenlemeler yapıldı. Ayrıca süreç yönetimi hakkında paydaşlarla yeni planlamalar düzenlendi. (İLKHA)







Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız