• DOLAR 34.55
  • EURO 36.015
  • ALTIN 3006.52
  • ...

TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, şoför esnafının sorunlarına çözüm bulunması için yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulduğuna ilişkin yazılı bir açıklama yayımladı.

Hız limitlerinin yeniden düzenlenmesi, uyarı levhalarının daha büyük ve görünür yerlere konması gerektiğini belirten Apaydın, 65-70 yaşındaki sürücülerin doktor raporu ile çalışabilmesi gerektiğini söyledi.

Karayollarında dinlenme tesislerinin artırılması gerektiğini belirten Apaydın, "Ülkemizde, yurt içi yük ve yolcu taşımacılığının yüzde 90'a yakını karayollarında gerçekleşmektedir. Taşımacılığın karayolları üzerinde yapılması, araç sayısının hızla artması, sürücülerin eğitim eksiklikleri ve çalışma koşulları kazalarda etkili olan unsurlardır. Bununla birlikte yaz mevsimi nedeniyle tatil bölgelerine gidiş gelişteki yoğunluk, pandemi sürecinin normalleşme döneminde olmamız, düğün sezonu, taşınma ve seyahatlerin artması gibi birçok durum kara yollarımızda yoğunluğu artırıyor. Bu da trafik kazalarında artış meydana getiriyor." dedi.

"Kaptan şoförlerimizin iş yükü azaltılmalı"

Şoförlerin sosyo-ekonomik düzeylerinin orta ve ortanın altında olduğunu anlatan Apaydın, "Rekabet halindeki iş dünyasında, şoförler bir işten dönünce yeterince dinlenmeden diğerine koşmakta, bu durum da hataya neden olmaktadır. Her ne kadar yasal düzenlemelerle çalışma ve dinlenme saatleri belirlenmiş ise de seyahat süresince rahat bir dinlenme ortamının olmadığı aşikardır. Yorgunluk ve uykusuzluk, birçok trafik kazasını doğrudan veya dolaylı etkilemekte. Tüm dikkatini bir arada ve koordineli bir biçimde sürdürmek zorunda olan şoförün fikren ve bedenen zinde olmasının büyük önemi var. Şoförlerin iş ve aile yaşamlarında gözlenen ve aşırı kaygı ve stres ortadan kaldırılmalı. Bu tür olumsuzluklar şoförlerimizin iş yükünü artırıp kaygılandırıyor. Maliyetleri azaltmak için şoförler tek başına yolculuğa çıkabiliyor." diye belirtti.

"65 yaş üzeri şoförlerimiz rapor ile direksiyona geçebilmeli"

Trafik kurallarında yeni düzenlemelere ihtiyaç olduğunu anlatan Apaydın, "Ülkemizde son yıllarda ticari taşıt kullanan şoför bulunmasında sorunlar yaşanıyor. Bu sorunun temelinde, yeni şoför yetişmemesidir. 65 yaş şartı nedeniyle yaşını dolduranların belgelerinin iptal edilmesi ve geçici olarak geri alınması gibi nedenler var. 65-70 yaş arasındaki şoförlerimizin mesleklerini icra etmelerine imkân verilmeli. Bunun için de sağlık raporu ile refleks, göz muayenesi gibi kontroller yapılıp mesleklerini yapmaları sağlanmalıdır. Tecrübeli şoför açığının kapanması için bu düzenlemelere ihtiyaç var." dedi.

Açıklamasında Apaydın "Hız limitlerinin yeniden düzenlenmesi, uyarı levhalarının daha görünür ve büyük olması, ceza puanlarının 20'den 10'a, toplamda 100'den 200'e çekilmesi tecrübeli şoför esnafımızın işinin başında kalmasını sağlar. Çünkü çoğu şoförün sürücü belgeleri ceza puanı nedeniyle geri alınıyor ve bu arkadaşlarımız araç kullanamıyor. Kazalara doğrudan etkisi olmayan (belge eksikliği gibi) kural ihlalleri için ceza puanlarının düşürülmesi şoför açığının kapatılmasına yardımcı olacaktır." ifadelerine yer verdi.

Şoför esnafının beklenti ve ihtiyaçlarının karşılanması için yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulduğunu dile getiren Apaydın, açıklamasının sonunda şunları aktardı:

"Şoförlerin gelişmelere ve değişen koşullara göre bilgi, beceri ve eğitim düzeylerini yükseltecek, sosyal güvencelerini sağlayacak önlemler alınarak rekabetin var olduğu iş hayatından geri kalmamaları sağlanmalı, yaşanan trafik kazalarının azalması için şoför esnafımızın beklenti ve ihtiyaçları karşılanmalıdır." (İLKHA)