YKS'de derece yapan imam hatipliler: Başarının sırrı ...
İstanbul'da bulunan farklı imam hatip liselerinde öğrenim gören ve YKS'de iyi bir başarı elde eden öğrenciler, başarılarının sırrını düzenli çalışmaya borçlu olduklarını söylediler.
ÖNDER İmam Hatipliler Derneğinin daveti üzerine dernek binasında bir araya gelen öğrenciler ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan ile hasbihal ederek başarılarını anlattı.
Dernek yönetimi tarafından çeşitli hediyelerle taltif edilip plaket takdim edilen öğrenciler Başkan Ceylan ile imam hatiplerin başarısı üzerine hasbihal ettiler.
Toplu fotoğraf çekimi sonrasında nihayete eren programın ardından İLKHA muhabirine konuşan üniversite adayları, başarılarını başta aileleri olmak üzere eğitimcilerden aldıkları destek ve düzenli çalışmaya borçlu olduklarını ifade ettiler.
Akif Ahıskalı
"Haftalık plan doğrultusunda zor kolay demeden bolca soru çözdüm"
Kartal İman Hatip Lisesi mezunu ve aynı zamanda hafız olan Akif Ahıskalı, "5 yıllık eğitimimi Kartal İmam Hatip Lisesi'nde tamamladım. 11'inci sınıfta başladığım çalışma sürecimle birlikte Türkiye'de sayısal alanda 122'inci oldum. 11'inci sınıftan itibaren bir plan doğrultusunda her hafta hocalarım ve eğitimci olan ağabeyim ile farklı programlar yaparak düzenli bir şekilde çalıştım. Bu süreçte çözebileceğim kadar soru çözdüm. Zor kolay demeden her türlü soru çözdüm." dedi.
Tıp fakültesi okumak istediğini ancak hangi üniversitede okuyacağına dair henüz karar vermediğini belirten Ahıskalı, yapacakları birkaç görüşme sonucunda okuyacağı okulu da netleştireceğini ve akademik alanda kariyer yapacağını söyledi.
Muhammed Fatih Kaleli
Sözel alanda ilk 2 bin içerisinde yer alan İstanbul Recep Tayyip Erdoğan Anadolu İmam Hatip Lisesi mezunlarında Muhammed Fatih Kaleli, İlahiyat okumayı düşündüğünü, ancak hangi üniversiteyi seçeceğini ve okuduktan sonra hangi alanda devam edeceğine daha karar vermediğini ifade etti.
"Dersleri derste öğrenmem bana avantaj sağladı"
Sınavda başarılı olmasının okulda dersleri dikkatli dinlemeye ve düzenli çalışmaya borçlu olduğunu belirten Kaleli, "Dersleri derste dinledim ve dersleri o an öğrendim. Dersleri ders zamanında öğrenmek bana büyük avantaj sağladı. Tekrar etmek zorunda kalmadığım için soru çözmeye yöneldim ve böylece başarı elde ettim." diye konuştu.
Kerem Bükücü
Kadıköy Anadolu İmam Hatip Lisesi mezunu olan Kerem Bükücü ise, "2021 yılı YKS sınavında sayısal alanda 896'ıncı oldum. Çalışma sürecimde ilk olarak ailemden destek aldım. Onun dışında gerek öğretmenlerimiz gerekse müdür yardımcılarımız çok yardımcı oldu. Daha çok konu çalıştım. Çok fazla soru çözmek yerine acaba nasıl bir soru gelir diye düşünüp ona göre çalışmayı tercih ettim. Zihnimi temiz tutmaya çalıştım. Telefonla, oyunla fazla zaman harcamadım." şeklinde konuştu.
"İmam hatiplere yönelik yanlış algıyı başarımızla kırıyoruz"
Bazı kesimlerim imam hatip liselerini küçümsemesine karşı cevap veren Bükücü, şöyle konuştu:
"Bu yanlış düşünceyi kırmak için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Gerek fenni gerekse ilmi alanda kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz. İlerde bir yerlere geldiğimizde bu algının yanlış olduğunu göstermiş oluruz. Ortaokuldan liseye geçecek olan kardeşlerime ima hatip lisesini kesinlikle öneririm. Çünkü gerek imam hatipteki ortam gerekse de yurttaki ortam, kültürel etkinlikler sebebiyle imam hatip diğer liselerden ayrılıyor.
Fahrettin Aslan
"Namaz, yemek ve spor arası haricinde gece 11'e kadar çalışıyordum"
Bu sene sözel alanda 317'inci olduğunu söyleyen Pendik Ömer Çam Anadolu İmam Hatip Lisesi mezunlarından Fahrettin Aslan, şu ifadeleri kullandı:
Bir sene boyunca Arapça hazırlık dersi gördüm. Lise boyunca yurttaydım. Malum salgın sebebiyle bazı kayıplarımız oldu. Annem- babam olmadığından evde tek başına kaldığım için fazla bir gürültü olmadan güzel bir ortamda derslerime çalıştım. Bunu yaparken Youtube kanallarından fazlasıyla faydalandım. Mümkün olduğunca çeşitli hoca ve çeşitli yayınlardan faydalandım. Belli bir süre kronometre ile çalıştım. Ne kadar çalıştığımı görmek bana fazlasıyla katkı sağladı. Sabah 08.00'de kalkıp 08.30'da dersimin başına oturuyordum. Namaz, yemek ve spor arası haricinde gece 11.00'e kadar çalışıyordum. İşin sonucunda da Mevla bize böyle bir başarı nasip etti.
Koç Üniversitesinde medya alanında okumak istediğini belirten Aslan, gerek kamera önünde gerekse kamera arkasında insanlara hizmet sunmak, doğru yolu bulmada ülke ve ümmet adına doğruya ulaşmada pay sahibi olmak istediğini kaydetti.
"Ortaokulu bitiren tüm öğrencilere imam hatip liselerini tercih etmesini tavsiye ediyorum"
Hayatı boyunca yaptığı en doğru tercihin okuduğu okulu seçmesi olduğunu söyleyen Aslan, ağabey kardeş ilişkisinin imam hatip okulları haricinde başka bir yerde olmadığını, bunun için ortaokulu bitiren tüm öğrencilere imam hatip liselerini tercih etmelerini tavsiye ettiğini dile getirdi.
ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan
"İmam hatip liselerinin başarısı engellenmek istendi"
İmam hatiplerin 70 yıllık bir tarihinin olduğunu ve kurulduğu 1951 yılından bu yana başarı oranının artarak devam ettiğini hatırlatan ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, ülkenin öz değerlerinin karşısında duran insanların zaman zaman imam hatiplerin yükselen başarı grafiğini engellemek istediğini söyledi.
"İmam hatiplerin 70 yıllık tarihinde sürekli olarak yükselen bir başarı grafiği var"
İmam hatip ailesinin önlerine konulan engellere bakmadan yollarına devam ettiklerini vurgulayan Ceylan, imam hatipli gençlerin bir şekilde engelleri aştığını, akademik noktadaki kariyer ve başarısının önüne hiçbir engelin çekilmesine müsaade etmediğini bu yüzden 70 yıllık tarihe bakıldığında yükselen bir başarı grafiği izlendiğini ifade etti.
"Biz hem dünyayı hem de ahireti omuzlayan bir nesil olarak yetişiyoruz"
Ceylan, "28 Şubat öncesinde ülkeye en az maliyetle çok fazla katma değer üreten imam hatipleri kapatmak istediler. Bir fetret dönemi yaşadık ama her fetret dönemi sonrasında yaşanan yükselişi yeniden yaşıyoruz. 2009'da katsayının kalkması, 2012'de imam hatip ortaokullarının açılmasıyla birlikte başlayan süreç bugün hamdolsun imam hatiplerin çok güzel noktalara geldiğini tekrardan bize gösterdi. Öncelikle şunu net bir şekilde ifade etmek gerekir. Birilerinin zihninde olduğu gibi imam hatipler sadece belli bir alana çalışma yapan okullar değildir. Biz bu milletin okullarıyız. Milli eğitime bağlı olarak belli bir müfredat çerçevesinde eğitim görüyoruz. Bu müfredat çift kanatlı olarak yetişmek üzere kuruludur. Biz hem dünyayı hem de ahireti omuzlayan bir nesil olarak yetişiyoruz. Bu noktada dinini bilen, öz değerleriyle hareket eden, milli ve yerli olan kavramlarla dünyayı inşa eden bir nesil olarak avukat, doktor, eczacı, öğretmen, mühendis, imam oluruz. Bunun ispatı olarak 28 Şubat sürecinin etkilerinin kalkmasıyla birlikte yeniden yükselişe geçen imam hatipli kardeşlerimizin başarı grafiği net bir şekilde gösteriyor. Dönüp baktığımızda son yıllarda ilk 10'da, ilk yüzde, ilk binde, ilk yüz binde binlerce imam hatipli kardeşimizi görüyoruz. Bu grafik her geçen gün artıyor." diye konuştu.
"54 imam hatip okulunda 9 farklı yabancı dilde eğitim veriliyor"
Ümmet adına, ülke adına çalışan herkesi tebrik edip kucakladıklarını ancak sadece ima hatiplere yönelik çalışma yürüttüklerini kaydeden Ceylan, imam hatiplerin başarısı ile ilgili şunları kaydetti:
"Bu seneki YKS sonuçlarını değerlendirdiğimizde ilk 100'de 42, ilk binde 387, ilk yüz binde 31 bin 90 kardeşimizi imam hatipli kardeşimiz görüyoruz. Bunlar çok güzel başarılar. Neredeyse yüzde 30 başarı demek oluyor. Bu ümmet adına, ülke adına bizlere çok ümit veriyor. Çünkü imam hatip okullarımız 2014'ten beri program çeşitliliği barındırarak çalışma yapıyor. 8 farklı programla çalışma yapıyoruz. Fen ve sosyal bilimlerinin yanında kültür-sanat, musiki, spor, teknoloji, ilahiyat, hafızlık ve dil okullarımız var. 54 imam hatip okulunda 9 farklı yabancı dilde eğitim veriliyor. Buradan mezun olan öğrenciler Farsça, İngilizce, Arapça, Almanca, Rusça, İspanyolca, Çince gibi dilleri öğreniyorlar. Bu da bize büyük bir ümit ve enerji veriyor.
Kendi mezun olduğu dönemle karşılaştırdığında gençlerin çok daha şanslı olduklarını belirten Ceylan, ilkokul ve ortaokuldan mezun olan öğrencilere çağrıda bulunarak imam hatip okullarını tercih etmelerini istedi. (İLKHA)