Akbank'tan siber saldırı açıklaması!
Akbank dijital bankacılık sistemlerinde yaşanan sorun nedeniyle banka müşterileri, dün sabah saatlerinden bu yana hemen hemen hiçbir bankacılık işlemini yapamıyor. Şirketten yapılan açıklamada, siber saldırı iddialarına cevap verildi.
Akbank müşterileri, dün sabah saatlerinden bu yana, hemen hiçbir bankacılık işlemini yapamadı. Sosyal medyada siber saldırı iddialarını da beraberinde getiren konunun kısa süre sonra sistemsel arıza olduğu anlaşıldı. Söz konusu arızadan internet ve mobil bankacılık kanalarının yanı sıra ATM işlemleri de etkilendi.
ÇOK SIK ARIZA YAŞANIYOR
Akbank’ta son dönemde sıkça rastlanan arızalar müşterilerini adeta çılgına çevirdi. Sosyal medyadan tepkilerini gösteren müşterilerin kimi okul taksidi yatıramadı kimi ticari ödemeleri için hesaplarına bakamadı. Hal böyle olunca neredeyse 1 gün gibi uzun bir süre banka ortadan kaybolunca tepkiler de çığ gibi büyüdü.
Son yıllarda şube kapatarak çalışan sayısını sürekli azaltan ve internet bankacılığında iddialı olduğunu ifade eden bankanın bu alana bu kadar ağırlık verirken üstelik de yatırım yaptığını söylerken banka mobil hizmetlerinin saatlerce açılamaması da müşterilerini düşündürdü.
Mağdur müşterilerin sosyal medyadaki şikayetlerinin ardından öğleden sonra Twitter'dan bir açıklama yapan Akbank, sorun ile ilgili "Sistemlerimizde yavaşlama ve kesintiler yaşanmaktadır. İlgili birimlerimiz konuyla ilgili çalışmaktadır. Müşterilerimizin gösterdiği anlayış için teşekkür ederiz" ifadelerini kullandı.
SAATLER SONRA İLK AÇIKLAMA
Banka, bu tweet'ten birkaç saat sonra da siber saldırı iddialarını yalanlayarak "Bugün bankamız sistemlerinde yaşanan yavaşlama ve kesintilerin siber saldırı nedeniyle olduğuna dair kamuoyuna yansıyan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamızda hiçbir güvenlik sorunu bulunmamaktadır. Problemin giderilmesi için ilgili birimlerimiz çalışmaktadır. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz" dedi.
YASAL OTORİTELERDEN DE AÇIKLAMA BEKLENİYOR
Dün gece 20 bini aşan tweet sayısı, sorunun devam ettiği ikinci günde 37 bini geçti. Akbank müşterileri yetkililerden doğru dürüst bir açıklama beklerken sosyal medyada yasal otoritelerden de konuyla ilgili bir bildirimde bulunulması için çağrısı yapıldı. Üstelik Banka yönetimi ilk gün yaptığı açıklamayı neredeyse tekrarlarken yaşanan sorunun ne zaman sonlandırılacağını ya da yaşanan mağduriyetlerin kendisine olan borçlar hariç nasıl ortadan kalkacağına yönelik müşterilerine bir açıklama yapmadı.
HABERTURK.COM