• DOLAR 34.65
  • EURO 36.398
  • ALTIN 2929.094
  • ...

Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği yönetim kurulu Mahsum Altunkaya başkanlığında toplanarak gündemi değerlendirdi.

2021 yılının ilk 5 ayına ait ihracat rakamlarının yanı sıra sektörün sorunlarının da masaya yatırıldığı toplantının ardından bir değerlendirme yapan Altunkaya, 2020 yılı gibi 2021 yılının da dünya genelinde bir çok sektör için zorlu bir yıl olduğunu, yaşanan salgın nedeniyle hammadde fiyatlarındaki artışın yanı sıra uluslararası nakliye sorunlarının da devam ettiğine dikkat çekti.

Her şeye rağmen ihracatçıların en iyiyi başarmak ve hedefleri yakalamak içim var güçleriyle çalıştığını ifade eden Altunkaya, 2021 yılının mayıs ayında Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden bir önceki yıla oranla yüzde 16’lık artışla 186 milyon 367 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini, Ocak-Mayıs 2021 dönemini kapsayan 5 aylık süreçte ise bir önceki döneme oranla yüzde 15.6’lık artışla 977 milyon 502 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini belirterek ihracatçıları kutladı.

164 ülke sofrasına hububat ve bakliyat Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden

Altunkaya Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden dünyanın 164 ülkesine hububat ve bakliyat ürünlerinin ihracat edildiğini belirterek bu ürünler arasında en fazla bu ülkelere makarna, buğday unu, bitkisel yağlar, bisküvi-pasta, kakaolu mamuller, margarin, irmik, şeker ve şekerli mamuller, yağlı tohumlar, bulgur, çeşitli yemler, mercimek, nohut, baharatlar, zeytin yağı ve türevleriyle fasulye ihracatı gerçekleştirildiğini ifade etti.

Ülke grupları bazında değerlendirildiğinde Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden ihracatın en fazla Ortadoğu ülkelerine gerçekleştirildiğini, 2’inci sırada Afrika, 3’üncü sırada Amerika ülkelerinin yer aldığını da ifade ederek ülke bazlı ihracatta ise 2021 yılının ilk 5 ayında 315 milyon 118 bin dolarlık ihracatla Irak’ın ilk sırada yer aldığını, 94 milyon 69 bin dolarlık ihracatla 2’inci sırayı Suriye’nin, 3’üncü sırayı ise 45 milyon 964 bin dolarlık ihracatla Venezuella’nın aldığını sözlerine ekledi.

Salgınla birlikte alınan önlemler ticaretin de kurallarını değiştirdiğine dikkat çeken Altunkaya, ihracat ve uluslararası ticarette de salgınla birlikte kuralların yeniden belirlendiğini ve global markalaşmanın öneminin bir kez daha ortaya çıktığını belirtti.

Markalaşmanın ürünlere olan güveni arttırdığını ve e-ihracat sistemiyle ihracat hızının arttığını ifade eden Altunkaya, bölge ihracatçısının yeni sistemde daha etkin rol alabilmesi için birlik olarak eğitim öncelikle her türlü projeyi desteklediklerini sözlerine ekledi.

Eğitimin üretimin her safhasında çalışanlar için büyük önem taşıdığına da dikkat çeken Altunkaya, üretimden ihracata kadar olan bütün süreçlerde eğitimli insan iş gücünün daha nitelikli hale gelebilmesi yönündeki önemli adımları atmaya devam edeceklerini de ifade etti. (İLKHA)