Lokanta ve restoranlarda “normalleşme” hazırlıkları başladı
Gaziantep’te Covid-19 salgını gerekçesiyle içeri müşteri kabul edemeyen, sadece paket veya gel-al servisi yapan lokanta ve restoranlar, 1 Haziran yeni normalleşme takvimi için hazırlıklarına başladı.
İçişleri Bakanlığı'nın yayımladığı genelgeyle tüm lokanta, restoranlar gibi iş yerleri sadece paket servis ve gel-al uygulaması ile hizmet veriyor. Bugün yapılacak kabine toplantısından, restoran ve kafelerde paket servisi ile çalışma uygulamalarına son verilmesi bekleniyor.
Uzun bir aranın ardından yarın itibariyle açılması beklenen kafe, restoran ve lokantalarda hazırlıklar başlarken işletme sahipleri ve çalışanları yeniden hizmet vermek için geri sayıma başladı.
Kafe, restoran ve lokanta işletmecileri, 1 Haziran’da başlayacak normalleşme dönemi için tam açılma beklentisiyle bir yandan masa ve sandalyelerini silerek hazırlıklara, bir yandan da personel arayışına başladı.
1 Haziran öncesi işletmeler dezenfekte edilerek, temizlik ve sosyal mesafe kurallarına uygun olarak dizayn ediliyor. Salgın nedeniyle uzun süredir kısıtlamalarla gel-al ve paket servisiyle hizmet veren restoran, kafe ve lokantalar bu akşamki kabine toplantısına kilitlendi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, daha önce 1 Haziran itibarıyla normalleşme dönemine girileceğini belirtmişti.
Tam açılma beklentisi içerisinde olan işletmeciler, büyük bir umutla kabine toplantısından çıkacak olan kararlara kilitlendi. Yarım asırdır kentte kebap, paça ve beyran gibi yöresel lezzetlerle hizmet veren lokanta sahibi Ahmet Çadır, hijyen koşullarına dikkat ederek iş yerlerinde son hazırlıkları tamamladıklarını aktardı.
Müşterilerini çok özlediklerini ifade eden Çadır, salgın döneminin kendileri ve müşteriler tarafından zor geçtiğine işaret etti.
“Müşterilerimiz bizi, bizde müşterilerimiz çok özledik”
Salgın sürecinde çok zor günler geçirdiklerine dikkat çeken Çadır, “Bir yılı aşkın süredir paket servisi ile ayakta durmaya çalışıyoruz. Salgın sürecinde işletmelerimizin kapattık. Bu süreçte en çok darbeyi ve zorluğu hizmet sektörü çekti. İnşallah temenni ediyoruz ki 1 Haziran’dan sonra işletmelerimizin tam kapasite ile açılmasını umuyoruz. İşletmelerimiz açıldıktan sonra misafirlerimizi ve müşterilerimizi çok özledik. Müşterilerimiz ve misafirlerimizde bizi çok özledi. Çünkü Gaziantep halkı yeme içmeyi bir sosyalleşme olarak görüyor. İnşallah 1 Haziran’dan sonra açılacağız, daha güzel günlerde görüşeceğiz. Allah bir daha böyle kapanmaları, vakaların yükseldiği günleri bizlere göstermesin.” dedi.
“Paket servisi hem bizi hem de müşteriyi mağdur ediyor”
Müşteriler için gerekli önlemleri aldıklarını söyleyen Çadır, “Hazırlıklarımızı yaptık, tüm önlemlerimizi aldık. İşletmelerimizde yenilenmesi gereken yerleri yeniledik, misafirlerimizi bekliyoruz. Gaziantep'te biz kebap, beyran ve paça üzerinden çalışan bir işletmeyiz. Bu yemeklerin de masada sıcak yenilmesi lazım. Paket gönderdiğimizde müşterilerimizi çok memnun edemediğimizi gördük. Fakat inşallah yarın müşterilerimizi işletmemizde ağırlayarak memnun edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
Salgın sürecinde çalışma kapasitelerinin bazı günlerde yüzde 15’e kadar düştüğüne de dikkat çeken Çadır, yarından itibaren tam kapasite ile çalışmaya başlamak istediklerini ifade etti.
Restoran işletmecisi Ogün Beykoz ise dört gözle bugün kabine toplantısından çıkacak hayırlı haberlere kilitlendiklerini söyledi.
“Paket servisine dönünce zorluklar yaşadık”
Salgın sürecinin ilk dönemlerinde 70 gün kapalı kaldıklarını hatırlatan Beykoz, “Daha sonra normalleşmeye döndük. Sıcaklardan dolayı virüs fazla etkili olmadığı için haziran ayından kasım ayına kadar tekrar tam kapasite ile çalıştık. 70 günlük süre içerisinde işçilerimiz boşa düştü ve herkes bir mağduriyet yaşadı. İş yeri kiraları ve vergilerin hepsi üst üste bindi. Geçtiğimiz yıl yine haziran ayında başlayan normalleşme sürecinde bu sıkıntılar telafi etmeye çalıştık ama yarım kapasite ile çalıştık ve yine telafi edemedik. Daha sonra kasım ayında havaların soğuması ile birlikte normalleşmeden de kaynaklanan virüs artışlarından dolayı tekrar bir kapanmaya gittik. Şehrimizdeki insanları mağdur etmemek adına paket servisi şeklinde çalışmaya başladık. Paket servisine dönünce zorluklar yaşadık.” diye konuştu.
“Artık tam kapasite ile çalışmak istiyoruz”
Sadece paket servisi yaptıkları için mağduriyet yaşadıklarına belirten Beykoz, restoranlarında çalışan sayısının 80’den 8’e düştüğünü ve bu süreçte çok mağdur olduklarını ifade ederek şunları söyledi:
“Gücü olanlar gücü olduğu kadar işçilerine destekler verdi. Destek veremeyenlerin de işçileri mağdur oldu. İnşallah bu akşam yapılacak kabine toplantısında sayın başkanımızın sektörümüze ve bizim gibi diğer sektörlere açılma müjdesi verir. Artık tam kapasite ile çalışmak istiyoruz. Sektör olarak tekrar 3 ay sonra kapattığımızda yine bir mağduriyet yaşayacağız. Yine açığımızı kapatamayacağız. Bundan dolayı bu akşam hayırlı bir haber bekliyoruz. Her türlü hazırlığımızı yaptık.”
Covid-19 kısıtlamaları nedeniyle faaliyetleri kısıtlanan lokanta restoranlar gibi yemek hizmeti veren iş yerlerinin, bu süreçte paket servis ile ayakta kalmaya çalıştıklarını belirten kurye Mustafa Onu da içeri müşteri kabul edemeyen lokanta ve restoranlarda paket servis taleplerinin artması ile motosikletli kuryelerin iş yükünü daha da artırdığını ifade etti.
1 Haziran’dan itibaren “normalleşe sürecinin başlamasıyla paket servisi yoğunluğunun ciddi oranda düşeceğini belirten Onu, yoğunluğun azalmasıyla rahatlayacaklarını belirtti. (İLKHA)