VASKİ Genel Müdürü Kaplan su kesintisi nedeniyle yapılan eleştirilere cevap verdi
Van Su ve Kanalizasyon İdaresi (VASKİ) Genel Müdürü Ülker Cem Kaplan, kent genelinde süren 24 saatlik su kesintisinden dolayı VASKİ'ye ve kendilerine karşı yapılan yorumlara cevap vererek yapılan eleştirilerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.
200 personelle 48 saat su sıkıntısının giderilmesi için çalıştıklarını aktaran VASKİ Genel Müdürü Kaplan, bazı sosyal medya hesapları üzerinden kendilerine yöneltilen haksız eleştirileri gerçeği yansıtmadığı kaydetti.
VASKİ Genel Müdürü Kaplan, 24 saatlik kesintinin ardından onarımların tamamlandığı ancak bazı mahallelerde suyun geç gittiği iddialarına yanıt verdi.
VASKİ Genel Müdürlüğü, Gürpınar ilçesi Bejingir kaynağından kent merkezine gelen 2 bin ve bin 500'lük su isale hatlarının Çiçekli ve Elmalı mahalleleri ile 1 No'lu su deposu sahasında yapılan yeni terfi merkezinin devreye alınması ve muhtelif arızalarının onarımı için kent genelinde 24 saatlik su kesintisine gitti.
"Su kesintisine gitme kararını yaklaşık 3 ay önce almıştık"
Şehre su sağlayan 2 ana hattın mevcut olduğunu kaydeden Kaplan, "Biri 1980'lerde yapılmış 1500'lük İsale Hattı, biri de deprem sonrasında acil eylem planı kapsamında yapılan 2 binlik Çelik Su İsale Hattı. Bu hatların bazı kontrol noktalarında, vantuzlarda ve tahliye noktalarında vatandaşlar tarafından tahribat yapıldı. Tahrip edilen noktalarından fiziki kayıplar oluştuğu ve oluşan bu fiziki kayıplarla bahçe ve tarla sulandığına dair tespitlerimiz vardı. Ayrıca şehrin yukarı bölgelerine su sağlamak için daha fazla su pompalayabilmek için yeni bir terfi merkezi inşaatımız vardı. Şu anda o terfi merkezinin bağlantı noktasındayız. 15 binlik su deposunu boşaltmamız gerekiyordu. Bu 15 binlik su deposunu boşalttığımızda şehirde komple bir su kesintisi olacağından şehrimize su sağlayan iki isale hattını da boşaltıp üstündeki arızaları yapma kararı aldık. Bu kararı yaklaşık 3 aydır almış durumdaydık. Ancak pandemi koşullarında sokağa çıkma yasaklarında ya da hafta sonlarında insanlar evindeyken bu su kesintisini yapamayacağımızdan pazartesi sabah 3'ten salı günü sabah 3'e kadar kesinti yapacağımızı açıklamıştık." ifadelerini kullandı.
"Su kesintisi bilgisini birkaç gün öncesinden sosyal medya hesaplarımızdan paylaştık"
VASKİ olarak toplam 200 kişilik bir personel grubu ile 10 ayrı arızaya müdahale ettiklerini ifade eden Kaplan, "Bu arızalar inanılmaz su kayıplarına sebep oluyordu. Ben şehre gelen suyun yüzde 20, yüzde 30'unu kaybettiğimizi düşünüyorum. Bu nedenle 15 binlik su depomuzu hazır boşaltmışken ve burada gördüğünüz bağlantıyı yaparken bu arada hatlarımızdaki arızaları giderelim diye bir karar aldık. Bunu da birkaç gün öncesinden sosyal medyadan paylaştık. Pazar günü gece saat 3'te su kesintisi yapacakken yani kaynaktan su kesintisi yapacakken şehrin su kesintisinden haberdar olan bütün vatandaşlarımızın bir anda şebekeye yüklenip su depolamasından kaynaklı bazı bölgelerde su sıkıntısı çekildi. Sanki VASKİ suyu erken kesmiş gibi bir algı oluştu." şeklinde konuştu.
"Şebekede basınç düştüğünde şehirde su kesintisi varmış algısı oluşturuluyor"
Pazartesi sabah 3 olmadan herhangi bir su kesintisi yapmadıklarını ifade eden Kaplan, şunları söyledi:
"Sadece şebekedeki basınç birdenbire düşünce ne yazık ki bu şehirde depo ve hidrofor kullanmamak gibi kötü bir alışkanlığımız var. İnsanlar 3'üncü 4'üncü katlara su çıkmadığı zaman yani şebekedeki basınç düştüğünde şehirde su kesintisi varmış algısı oluşturuyorlar. Halbuki şehirde su kesintisi yok. Şu anda da şehrin basınç yükselmiş aşağı bölgelerinin tamamında su var. Ancak şehrin bazı bölgelerinde daha basınç yükselmediğinden dolayı suyun gelmediğini iddia eden vatandaşlarımız sosyal medyadan acımasızca eleştirilerde bulunuyorlar. Şunun altını çizerek paylaşmak istiyorum ki çok uzun yıllardır bu şehrin su depoları, bu şehre su sağlayan isale hatları ve üzerindeki tahliye noktaları, vantuzları çok büyük hasar görmüştür."
"Sosyal medya üzerinde acımasızca yapılan saldırıları kınıyorum"
Kente su sağlayan isale hatlarının tamamının, karayolu altındakiler dahil olmak üzere bugün itibarıyla tüm arızaları giderdiklerini aktaran Kaplan, "Sadece Elmalık Mahallesi'nde mezarlık üstünde iptal edeceğimiz yani devre dışı bırakacağımız bir tahliye noktamız var. O da yeni açılan 30 metrelik yolun altında kaldığı için ve bize gerekmediği için onun dışındaki bütün arıza noktaları giderildi. Bu arada şehrin yukarı bölgelerine yaz aylarında yetmeyen su için yeni inşa ettiğimiz terfi merkezini devreye alabilmek için yaptığımız bağlantının da sonuna geldik. 1500'lük İsale Hattımızın gece itibarıyla arızasını giderdik ve suyu verdik. Ancak 40 kilometre uzunluğunda 1,5 metre çapında bir borunun dolması bile 5-6 saat sürmektedir. Bu suyun dolup basıncının yükselip burada bulunan 15 binlik depomuza ulaşması 5-6 saatlik bir süre almakta. Daha sonra şehrin cazibe ile beslenen aşağı kısımlarına su verilmekte ve terfi ile beslenen Kurubaş deposunda terfiyi çalıştırabilmek için de deponun belli bir yüksekliğe ulaşması gerekiyor. 2 binlik hattımızda önce tespit ettiğimiz 4 arızanın üstüne büyük 2 arıza daha tespit ettiğimiz için bu çalışma sabaha kadar sürdü. VASKİ 200 personeliyle sabaha kadar 1'er 2'şer saat araba içinde ya da sahada karton üzerinde yemek yiyerek ya da uyuyarak 48 saat evine gitmeyen bir personel yapısına sahip. Ben sosyal medya üzerinden bize yapılan acımasızca saldırıları kınıyorum. Bu şehri yıllarca sahipsiz bırakan şimdi de kalkıp Ankara'dan ahkam kesen bazı insanları da tanımadığımı beyan ederek teessüf ediyorum." (İLKHA)