• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...
Çankırı-Karayolları 4. Bölge Hududu yolun önümüzdeki yıl hizmete sunulması planlanıyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Bakanlığın resmi web sitesinde yer alan haberde Karaismailoğlu, “Yüzde 35 oranında fiziki gerçekleşme kat ettiğimiz Çankırı Çevre Yolu Projesi tamamlandığında, Ankara ve Kastamonu yönünden gelen araçların kent merkezine girmeden, geçişi sağlanacaktır.” ifadelerini kullandı.

Bir dizi ziyaret ve incelemede bulunak için Çankırı’ya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Çevre Yolu Şantiyesini ziyaret ederek yetkililerden brifing aldı.

Burada açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, Çankırı Çevre Yolu uzunluğunun 16,5 kilometre olduğunu belirterek; projede yüzde 35 oranında fiziki gerçekleşmenin sağlandığını kaydetti. Çankırı ziyaretleri kapsamında Çankırı Makas Fabrikasını da ziyaret eden Bakan Karaismailoğlu, “Üretilen makaslar yüzde 93 oranında yerli ve millidir” dedi.

“Bugüne kadar, ulaşım ve haberleşme alanında 1 trilyon 86 milyar liranın üzerinde yaptırım yaptık”

Çankırı Çevre Yolu Projesi dahil; yapılan her yolun, her köprünün, her tünelin, her limanın ve her havaalanın Türkiye’yi parlak geleciğine taşıyacak; güçlü bir hareketlilik ve lojistik altyapısının bileşeni olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’yi İngiltere’den Çin’e ulaşan Orta Koridor gibi önemi artan ticari güzergahlarda hâkim bir ülke haline getirmek ve lojistik bir süper güç yapabilmek için memleketin her köşesinde alın teri döktüklerini kaydetti.

Karaismailoğlu, “Bugüne kadar, devlet, özel sektör ve milletimizle el ele vererek, ulaşım ve haberleşme alanında 1 trilyon 86 milyar liranın üzerinde yaptırım yaptık. Yatırımlarımızın 2003-2020 yılları arasında Gayri Safi Yurtiçi Hasılamıza, toplam 395 milyar dolar, üretime de 838 milyar dolarlık katma değer getirmiştir. Bunun yanında yatırımlarımız sayesinde yıllık ortalama 1 milyon 20 bin kişilik dolaylı ve doğrudan istihdam gerçekleştirilmiştir” dedi.

“Çankırı’yı bölünmüş yollarla Ankara, Karabük, Bolu, Kastamonu ve Kırıkkale’ye bağladık”

İstanbul’un güzel silüetini anten çöplüğünden kurtararak, aynı anda 100’den fazla yayın kuruluşuna hizmet vermeye başlayan Çamlıca Kulesi’ni 29 Mayıs Cumartesi günü gerçekleşecek törenle hizmete açacaklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:

“Çankırı’nın ulaşım ve iletişim yatırımları için 2021 yılı fiyatlarıyla 4 milyar 600 milyon liraya yakın harcama yaptık. 2003 yılında Çankırı’da sadece 18 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğun, 12 kattan fazla artırarak, 236 kilometreye çıkardık. Çankırı’yı bölünmüş yollarla Ankara, Karabük, Bolu, Kastamonu ve Kırıkkale’ye bağladık. Hükümetlerimiz döneminde Çankırı’da; Gerede Çerkeş Yolunu, Çankırı- Ankara Yolunu, Kastamonu- Çankırı Yolunu, Çankırı Şehir Geçişini, Çankırı Yapraklı Yolunu, 4. Bölge Hududu Kurşunlu- Ilgaz- Kastamonu İl Sınırı Yolunu; Ilgaz, Kızılırmak ve Şabanözü şehir geçişlerini tamamladık. İl genelinde halen devam eden 5 karayolu yatırımının bütçesi, 2 milyar 810 milyon liranın üzerindedir.”

“Çankırı-Karayolları 4. Bölge Hududu yolumuzu, önümüzdeki yıl tamamlayarak halkımızın hizmetine sunacağız”

Bugün inceleme yapılan Çankırı Çevre Yolu Projesinin, halen yapımı devam eden 58,4 kilometrelik Çankırı-Karayolları 4. Bölge Hududu Yolu kapsamında yer aldığını belirten Bakan Karaismailoğlu, 1 milyar 161 milyon TL’nin üzerinde bir maliyeti olan bu büyük projede şimdiye kadar 29,8 kilometre bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol,13 kilometrelik sathi kaplamalı bölünmüş yol ve 237 metre uzunluğundaki 6 adet tek köprü ve 1 adet kavşağın yapımını tamamladıklarını ifade etti.

Karaismailoğlu, “Çankırı Çevre Yolumuz da 16,5 kilometre uzunluğunda bir bölünmüş yoldur. Çevre Yolumuz, K10 kavşağından ayrılarak, Acısu Varyantı başında mevcut yola yeniden bağlanacaktır. Projede, 1 kilometrelik sathi kaplamalı bölünmüş yol ile birlikte K10 Köprülü Kavşağını tamamladık. Yüzde 35 oranında fiziki gerçekleşme kat ettiğimiz Çankırı Çevre Yolu

Projesi tamamlandığında, Ankara ve Kastamonu yönünden gelen araçların kent merkezine girmeden, geçişi sağlanacaktır. Çevre yolunun hizmete girmesiyle, kent içi trafiğin rahatlaması sağlanırken, taşıt işletme bakım giderleri de önemli oranda azalacaktır. Çankırı-Karayolları 4. Bölge Hududu yolumuzu, önümüzdeki yıl tamamlayarak halkımızın hizmetine sunacağız” dedi.

“Üretilen makaslar yüzde 93 oranında yerli ve millidir”

Çankırı ziyaretleri kapsamında Çankırı Makas Fabrikasını da ziyaret eden Bakan Karaismailoğlu, “Kurulduğu yıldan itibaren kendini sürekli yenileyen gerek teknoloji gerekse personel eğitimi olsun yeniliğe açık olan fabrika tek tip makas üretiminden 17 tip farklı makas üretme kapasitesine ulaşmıştır. Üretilen makaslar yüzde 93 oranında yerli ve millidir. Uluslararası standartlara uygun olarak üretilen makaslar Kurumun ihtiyacını karşılamaktadır. 3 bin 600 metrekarelik ilave alan ile Makas Rehabilitasyon Merkezi kurularak Demiryolu sektöründe Avrupa’nın en büyük Makas Geri Kazanım Merkezlerinden biri haline getireceğiz” diye konuştu.(İLKHA)









Bu haberler de ilginizi çekebilir