Nisan ayında 10 metreye varan karla mücadele çalışması
Bitlis'te Nemrut Krater Gölü'nün 10 metreye varan karla kapanmış yolunu ulaşıma açmak için İl Özel İdaresine ait iş makinaları ve karla mücadele ekipleri hummalı bir çalışma başlattı.
Bitlis'in Tatvan, Ahlat, Güroymak üçgeninde bulunan, dünyanın ikinci, Türkiye'nin en büyük krater gölü olan Nemrut Krater Gölü'ne giden yolun ulaşıma açılması için çalışma başlatıldı. Krater Gölü'nün yolu bu yıl ilk kez ulaşıma açılacak.
Yaklaşık 3 bin metre yükseklikteki Nemrut Kalderası zirvesinde yapılan karla mücadele, 3 gün sürmesi bekleniliyor. Bölgeye gelecek turistlerin mağdur olmaması için Nemrut Krater Gölü'nde hummalı bir çalışma sürdürülüyor.
Nisan ayı olmasına rağmen zirveye çıkan yolda yer yer 10 metreye varan kar kalınlığında çalışmalar zorlukla yapılıyor.
Yer yer kar kalınlığı 10 metreye kadar çıkıyor
Çalışmalar hakkında bilgi veren İl Özel İdaresi Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ümit Kurtkan, Bitlis'te son karla mücadele çalışmasının Nemrut Krater Gölü'nde gerçekleştirdiklerini belirtti.
Kurtkan, "Dünyanın 2'nci, Türkiye'nin en büyük krater gölü olan Nemrut Krater Gölü Bitlis'e yaklaşık 20 kilometre uzaklıkta bulunmaktadır. İlimizin turizmine büyük katkısı olan bu yerin karla mücadele çalışması başladı. Yer yer kar kalınlığı 10 metreye kadar çıkmaktadır." dedi.
20 bin kilometre karla mücadele yapıldı
İl Özel İdaresi olarak bu yıl içerisinde toplamda 20 bin kilometre karla mücadele çalışması yürüttüklerini dile getiren Kurtkan, şunları söyledi:
Karla mücadele anlamında da yaklaşık 5 milyon TL tutarında bir harcama yaptık. Bizler, 75 personel, 9 şantiye ve 52 iş makinesi ile karla mücadele çalışması yaptık. 350 köy, 293 mezra, 2 bin 341 kilometre yol ağında karla mücadele çalışması gerçekleştirdik. Nemrut yolu da karla mücadele çalışmasının sonudur. Bundan sonraki hizmetlerimiz, ağır geçen kış şartlarından dolayı tahrip olan köy yollarımızda olacaktır. Bu çalışmalarda bizlere destek olan valimiz ve İl Özel İdaresi genel sekreterimiz başta olmak üzere, karla mücadele çalışmasında gecesini gündüzüne katan fedakâr ekibimize teşekkür ediyorum.
(İLKHA)