• DOLAR 34.447
  • EURO 36.303
  • ALTIN 2837.002
  • ...
E-Sevk Uygulamasını  değerlendirdi
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

VAN- Kısa bir süre önce Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından uygulamaya konulan ve hastaların başka illere sevklerinin elektronik ortamda yapılmasına imkân sağlayan e-sevk uygulamasını İLKHA`ya değerlendiren Dr. Bilal Acar, bu uygulamanın mağduriyetlerin ve kâğıt israfının önüne geçeceğini söyledi.

 

Kısa bir önce pilot uygulaması Sinop, Samsun, Çankırı ve Ankara`da yapılan e-Sevk uygulaması 1 Mart itibaren tüm Türkiye`de uygulanmaya başlanmıştı.

 

\"Sevk Dosyalarının Yerini Takip Numaraları Alacak\"
Bu uygulamanın getirdiği kolaylıklardan söz eden Dr. Acar, \"Artık sevkler yani sağlık hizmet sunucularının sağlık hizmeti alan vatandaşlara kendi belediye veya büyükşehir belediye mücavir alanı dışına sevk durumlarında eskisi gibi sevk formu doldurulmuyor. E- sevk alan hastalarımız üç gün içerisinde sevk olduğu kuruma müracaat edip kendisine verilen takip numarasıyla muayene olabiliyor. Ve orada aldığı epikriz formuyla tedavisinin nihayete erdirebiliyor.\" dedi.
\"İlimizin Tamamında E-Sevk Uygulamasına Geçilmiştir\"
Eskisi gibi kâğıt israfının olmayacağını aktaran Dr. Acar, e- sevk uygulamasıyla ilgili şu bilgileri verdi: \" Sistemi tam oturtamamış hastanelerde bu işlem yine eskisi kâğıt sevklerle devam ediyor. Ama onun dışında tüm kurumlarda şu ana kadar büyük bir kısmı e-sevk uygulamasına geçti. İlimizin tamamında e-sevk işlemi şu an uygulanıyor.\"

 

İşte Uygulamanın Getirdiği Kolaylıklar…
Bu uygulama ile birlikte hastaların daha kolay hizmet alabileceklerini vurgulayan Dr. Acar, \"Çünkü eskisi gibi kâğıt kâğıt ceplerinde taşıyarak, gidecekleri hastanelere sadece bir numara ile gidecek oradaki doktor arkadaş bu numara üzerinden hastanın tüm bilgilerine ulaşacak. Amaçlarının tüm hastaların kendi illerinde tedavi görmek olduğunu sevk olayının olmaması, olduğunu ifade eden Dr. Acar, \"Ama maalesef bazı durumlara hala sevk yapabiliyoruz. Bazı hastalıklarda Ankara ve İstanbul gibi illere sevklerini yapabiliyoruz. Tabi bu eskisi gibi değil artık. Çok nadir görülüyor. En fazla sevk olayının yaşandığı dönem deprem dönemiydi. O dönemde hastalarımızın çoğunu zorunda kaldık.\" şeklinde konuştu.

 

E-Sevk uygulamasının getirdiği fayda ve yeniliklerden söz eden Dr. Acar, \"Hem vatandaşın dosya dosya cebinde kâğıt taşıyarak sevk olduğu hastaneye gitmesi ve herhangi bir kâğıdını unuttuğunda büyük sıkıntılar yaşamasını engellemiş olacak bu e-sevk uygulaması hem de hekimlerin birbirleriyle koordinasyonlarını daha iyi sağlamış olacak diğer bir faydası da dediğimiz gibi kâğıt israfının önüne geçilmiş olmasıdır.\" İfadelerini kullandı.

 

Bu Detaya Dikkat!
Uygulama ile ilgili hasta yakınlarının özel bir işlem yapmalarına gerek olmadığının altını çizen Dr. Bilal Acar, sözlerini şöyle sürdü. \"Vatandaşlarımızın ayrıca herhangi bir şey yapmasına gerek yok. Sadece hastaneye başvurduğunda sevk olayı varsa kendisine verilen e-sevk numarasıyla tüm işlemlerini yapabiliyor. Bu uygulamada önemli bir detayda sevki alan vatandaş üç gün içerisinde ilgili hastaneye gitmek durumundadır. Eğer gitmediyse maalesef o giderleri karşılanmıyor. Ama üç gün içinde ilgili hastaneye gidip tedavisini olduktan sonra artık sevki nasıl yapılmışsa hangi vasıta ile yapılmışsa o giderlerinin tamamı kurumu tarafından karşılanacak.\"

 

\"Özel Durumlarda e-sevkle birlikte e-raporda alınmalıdır\"
Uygulamada ayrıca sevk işlemi kara yoluyla yapıldığını hatırlatan Dr. Acar, \"Ancak özel durumlarda hasta başka bir vasıta ile mesele uçakla sevk olduğunda e-sevk ile birlikte e-raporda alması gerekir bunu da yine aynı sevk eden kurum düzenleyip kendisine verecek.\" Diye konuştu. ( Murat Dalgın-İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir