Başından başörtüsünü açtı ve...
Başından başörtüsünü açtı ve: "Yine onu görüyor musun?" diye sordu...
Hz. Hatice´nin Cebrail Hakkındaki Bir Denemesi
Varaka b. Nevfel, Hz. Hatice´ye:
"Cebrail; Allah ile peygamberler arasında, Allah´ın emînidir. Sen, Muhammed´i, görmüş olduğu şeyleri gördüğü yere kadar götür. Kendisine gelen şey gelince, başını saçını aç! Eğer o Allah tarafından ise, Muhammed gördüğü şeyi göremez!" dedi.
Hz. Hatice öyle yaptı. [108]
Peygamberimiz (a.s.)a:
"Ey amcamın oğlu! Şu sana gelen sahibin (Melek) geldiği zaman, bana haber verebilir misin?" diye sordu.
Peygamberimiz (a.s.):
"Evet! Haber verebilirim!" buyurdu.
Hz. Hatice:
"Öyle ise, o sana gelince bana haber ver!" dedi.
Peygamberimiz (a.s.):
"Ey Hatice! İşte, Cebrail yanıma geldi" buyurdu.
Hz. Hatice:
"Kalk, gel de ey amcamın oğlu! Sol dizimin üzerine otur!" dedi.
Peygamberimiz (a.s.) oturunca, Hz. Hatice:
"Onu görüyor musun?" diye sordu.
Peygamberimiz (a.s.):
"Evet! Görüyorum!" buyurdu.
Hz. Hatice:
"Kalk da sağ dizimin üzerine otur!" dedi.
Peygamberimiz (a.s.), kalkıp onun sağ dizinin üzerine oturdu.
Hz. Hatice:
"Onu yine görüyor musun?" diye sordu.
Peygamberimiz (a.s.):
"Evet! Görüyorum!" buyurdu.
Hz. Hatice:
"Kalk da, kucağıma otur!" dedi.
Peygamberimiz (a.s.), kalkıp onun kucağına oturdu.
Hz. Hatice:
"Onu hâlâ görüyor musun?" diye sordu.
Peygamberimiz (a.s.):
"Evet! Görüyorum!" buyurdu.
Hz. Hatice, başından başörtüsünü açtı ve:
"Yine onu görüyor musun?" diye sordu.
Peygamberimiz (a.s.):
"Hayır! Görmüyorum!" buyurdu.
Bunun üzerine, Hz. Hatice:
"Ey amcamın oğlu! Sebat et! Müjdeler olsun ki, vallahi, bu sana gelen melektir; şeytan değildir!" dedi.[109]
Peygamber Efendimiz( SAV) ve annemiz Hz. Hatîce (r.anhâ)'nın yaşamış olduğu bu hatıra "başörtüsü"nün ne kadar değerli ve mübarek bir İslami emir olduğuna ve Müslüman kadını görünen ve görünmeyen şeytanlardan nasıl koruduğuna güzel bir örnek teşkil ediyor...
Kaynak:
[108] Ebu´l-Fereç İbn Cevzî, el-Vefâ, c. 1, s. 164.
[109] İbn İsJıak, İbn Hişam, Sîre, c. 1, s. 255, Taberî, Târih, c. 2, s. 208, Ebu Nuaym, Delâil, c. 1, s. 217, Beyhakî, Delâilü´n-nübüvvE.c. 2, s. 151-152, İbn Atoclilberr, İstiâb, c. 4, s. 1820, Ebu´l-Ferecİbn Cevzî, el-Vefâ, c. 1 , s. 164, İbn Esîr, Kâmil, c. 2, s. 49, İbn Seyyid, Uyûnu´l-eser, c. 1 , s. 87, Zehebî, Târîhu´l-İslâm, s. 134, Ebu´l-Fidâ, el-Bidâye ve´n-nihâye, c. 3, s. 15-16, Heysemî, Mecmau´z-zevâid, c. 8, s. 256, Diyarbekrî, Hamis, c. 1 , s. 283.
M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayınları: 1/171-172.