İşletme Analizi Nedir? Neden Önemlidir?
İlandır...
Bir şirketin bulunduğu konumuyla birlikte mevcut durumunu koruması ve varlıklarıyla beraber hem yeteneklerini belirlemesi hem de gelecek dönemlerde ne gibi alanlara açılması gerektiğine dair yapılan analizlerin tamamı işletme analizidir. Tüm sahip olduğu varlıklarla beraber önünü görebilmesi adına yeteneklerin belirlenmesi süreci, işletme analizi ile birlikte gerçekleştirilir. Bu aşamalarda, genel olarak rakiplerle var olan şirketin arasında ne gibi bir durum olduğu, nelere sahip olup olmadığıyla ilgili bilgi sahibi olması için analiz ortaya çıkartılır.
Her geçen gün gelişen pazarlama süreçlerinde şirketler, rekabetin ve küreselleşmenin artmasıyla artık geleneksel pazarlama yerine çok daha değer odaklı bir çalışma sürdürmektedir. Bu anlamda rekabette üstünlük gösterebilmek adına müşteri istekleri ve değerler, çok daha üstün olmaktadır. Değer temeline dayalı bir analiz kurmak içinse işletmelerin belirli zamanlarda işletme analizlerine sahip olduğunu söylemek mümkündür.
Firma ile ilgili iç yapının, rekabet ortamında kurulan bağlarla ilişkili olarak firmanın işleyişine göre başarısını neler etkiliyorsa, bunlar bir analiz doğrultusunda ortaya çıkartılır. İşletme analizi nedir? Konusunda doğrudan şirketin, rekabet ortamında çok daha iyi rekabet edebilmesinin geriye dönük haline işletme analizi denir.
Bir şirkete ait olan çevre fırsatlarının neler olduğunu analizler sonucunda çıkartmak, tehlikelerden korunmak adına yapılan tüm raporlama, pazar ve insan kaynaklarına uygun şekilde incelenmesi önemlidir. Bu raporlamanın gücü ile birlikte belirlenen şey işletme analizi olurken şirketler bu alanlarda yoğun çalışmalar sağlayıp çok daha yetkin ve pazardaki hakimiyeti daha çok ellerine alabilir olmaktadır. Problem çözebilir ürün veya hizmetler, müşteri odaklı çalışmalar sonucuna varmak için işletme analizi her zaman önem kazanmaktadır.
İşletme Analizi Nasıl Yapılır?
Performans değerlendirmesi ve şirketlerin önünü görmesi adına yapacakları işletme analizi noktasında faydalanacakları pek çok kaynak bulunur. Belirli sorulara aranan yanıtlar, en doğru şekilde verildiğinde hedef ve aksiyonların bir şirket için belirlenmesi de bu şekilde sağlanabilir. Aynı değerde zaman yönetiminin, finansal ve pazarlama süreçlerinin de yanıtlanan sorular dahilinde çok daha yetkin bir şekilde pazara yönelik rekabet oluşturma süreci boyunca analizinin yapılmasında yardımcıdır. Bu anlamda pazarlama ve satış, birbirinden kopamayan 2 alan olurken sistem oluşturma aşamasında işletme analizinin önemi de burada devreye girmektedir.
Pek çok alanda birçok konunun performansının değerlendirilmesi ve önünüzü görmek adına değerlendirmede bulunmanız gibi çoğu şeyi doğrudan işletme analizi ile birlikte yapabilmektesiniz. Bu anlamda firma analizi yapmak için pek farklı alanlarda durum değerlendirmelerinde bulunmak, bu alanlara ait performansların raporlanmasını sağlamak ve performans arttırılması gibi konularda neler yapılması gerekliliğine kadar önemli analizlerin çıkartılması gerekir.
İlgili alanlarda uzmanlaşmış iş analistleriyle görüşerek, bilgi ve destek alınabileceği gibi dışarıdan saat bazında destek alıp hem tespitlerin çıkartılması hem de gelişim fırsatlarının yakalanması konusunda da öngörülere sahip iş koçlarından destek alabilirsiniz. Bu alanda yoğun çalışmalar sağlayan iş analistleriyle görüşerek bilgi ve destek, birebir çalışma imkanlarından faydalanabilirsiniz.