• DOLAR 34.613
  • EURO 36.344
  • ALTIN 2920.471
  • ...
Halk salgın sürecinde hastanelerde verilen sağlık hizmetinden memnun mu?
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Peki, salgın sürecinde hastanelerde doluluk oranının yükselmesi ve sağlık çalışanlarının iş yükünün artması vatandaşa hizmet verilen sağlık hizmetini nasıl etkiledi. Hastaneye gitmek isteyen kişi rahatlıkla randevu alıp muayene olabiliyor mu? Verilen sağlık hizmeti yeterli mi? Hangi bölümlerde yoğunluk yaşanıyor?

Hastanelerin verdiği sağlık hizmeti ile ilgili İLKHA muhabirine konuşan vatandaşlar, eski dönemlere göre hastanelerde verilen hizmetin çok daha iyi olduğunu, salgın sürecinde yaşanan yoğunluk sebebiyle bazı bölümlerde sıkıntı yaşandığını ifade ettiler.

İsmail Hakkı İşeri

Randevu veya muayene konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadığını söyleyen İsmail Hakkı İşeri, "Eskiye nazaran çok daha kaliteli bir hizmet var. Eskiden sabah gidip geceye kadar bekliyorduk. Tam sıra bize gelince de muayene olmadan geri dönüyorduk. Bu söylediklerimi 35 yaş altı bilmiyor olabilir ama 35 yaşın üstünde olanlar iyi bilir. Muayene ve randevu sorunu yaşayan 35 yaş altı vatandaşlara haklı olabilirler. Ancak 35 yaş üstü olan vatandaşların şikâyet etme hakkı yok. Şikâyet edenler de politika yapıyorlar." dedi.

Şenol Kahveci

"Doktor sayısı az olan bölümlerde randevu almak çok zor"

Hem romatizma hem de FMF (Ailevi Akdeniz Ateşi) hastası olduğunu belirten Şenol Kahveci, "Romatizma için randevu alabilmek cambazlık yapmak gibi bir şey. Özellikle doktor sayısı az olan bölümlerde randevu almak çok zor. Kardeşimde randevu almak istiyor ama oda alamıyor. MR de randevu almak kolay ama branş alanlarında ben randevu düşürtemiyorum. Muayene oldum bir ara randevusuzda gittim ama sorasında randevu al gel dedi çünkü artık randevusuz da bakmıyorum dedi. Yani doktorada hak veriyorum. Türkiye'de yaklaşık 350-400 bin romatizma hastası var. Ama kaç tane doktor var 400 tane doktor var. Ne oluyor bu kez bin hastaya bir doktor düşüyor. Bu sayede tabi randevu alamazsın. Doktorlar günde en fazla 10 hastaya bakabiliyor. Dâhiliye doktorları gibi değil saatte bir tane hastaya anca bakabiliyorlar. Araştırma falan yapıyorlar. Doktorlarda kendince haklılar, bin hastaya nasıl bakabilecekler. Tabi randevu alamazsın. Randevu sisteminin olması çok güzel ama yeterli alt yapımız yok. Doktorumuz, laboratuvarımız ve hasta bakıcımız yok yokta yok. Özellikle bu pandemi döneminde sağlık çalışanlarının yüzde 50'si pandemi alanına yönlendirildi. Normal hastalar hizmet alamamaya başladı." diye konuştu.

Medeni Avunç

"Bazı önemli bölümlerde randevu bulamıyoruz"

Bazı bölümlerde randevu almanın kolay bazılarında ise zor olduğunu söyleyen Medeni Avunç, "Kardiyoloji bölümünde randevu almak zor. Diş alanında randevu almak istedik ama alamadık. Bir türlü hat düşmüyor. Göz alanında yani önemli olan alanlarda düşmüyor. Kolaylaştırılması lazım. Bir de aradığın zaman hatta bekletiyorlar. Kolaylaştırılması lazım çünkü teknoloji çağındayız." şeklinde konuştu.

Nacife Yanık

"Hastanelerde sıkıntı yaşamıyorum"

Randevu almak istediğim zaman kolaylıkla randevu alabildiğini vurgulayan Nacife Yanık da şunları kaydetti:

2003 yılında guatrdan ameliyat oldum. Yeşil kartlıydım ve o dönem randevu alamıyorduk çok sıkıntı çektik. Hastanede kuyruklarda beklerken sigara falan da içiliyordu şimdi hem kuyruktan hem de sigara dumanından kurtulduk. Bir dönem kızımın sigortasından yararlandım sonraları yeşil karttan yararlandım. Allah yeşil kartı çıkartanlardan razı olsun. Herhangi bir sorun yaşamıyoruz çok şükür.

Halil Korkmaz

"Eskiden sağlık alanında problem vardı ama şimdi hiçbir problem yok"

Vatandaşlardan Halil Korkmaz da, ""Gideceğim alana kimliğimi gösterdikten sonra randevumu alabiliyorum. Muayene olabiliyorum herhangi bir sıkıntı yok. Eskiden problem vardı şimdi sağlık alanında hiçbir problem yok. Ben çok rahatım bir ay içerisinde checkup yaptırdım." (İLKHA)

Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Bu haberler de ilginizi çekebilir