• DOLAR 34.245
  • EURO 37.638
  • ALTIN 2921.555
  • ...

İZMİR- Bu sene 19.su düzenlenen ve dünyanın en büyük gıda fuarı özelliği taşıyan Gulfood (25-28 Şubat 2013) Fuarı`na üçüncü kez katılan Su Ürünleri Tanıtım Grubu Türkiye`yi temsil etti. Dubai`deki Gulfood Fuarı`na her sene olduğu gibi bu sene de yoğun ilgi yaşandı. 90 ülkeden 4 bin 200 katılımcının bulunduğu organizasyonu, Ortadoğu, Afrika ve Asya ülkelerinden gelen katılımcılar başta olmak üzere yılda yaklaşık 65 bin kişi ziyaret ediyor.

 

Su Ürünleri Tanıtım Grubu`nun, 2013 senesinin ilk fuar katılımı olma özelliği de taşıyan Gulfood Fuarı`na ilişkin görüşlerini belirten Türkiye Su Ürünleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, \"Dünya çapında büyük bir öneme sahip olan bu fuara ülkemizden 162 gıda firması katıldı. Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG) olarak ülkemizi başarıyla temsil ettik, dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçiler Türk su ürünlerini tanıma imkanı buldu\" dedi.

 

Ülkenin su ürünlerindeki ihracat potansiyeline dikkat çeken Sinan Kızıltan,\"2011 yılında Birleşik Arap Emirlikleri`ne 1 milyon 708 bin dolar olan su ürünleri ihracat rakamımız, 2012 yılında yüzde 78 artış yaşayarak 3 milyon 54 bin dolara ulaştı. Yabancı nüfus yoğunluğunun fazla olduğu Birleşmiş Arap Emirlikleri`nde Türk su ürünlerinin pazar arayışı için uygun bir ortam var. Levrek, çipura, kaya çipurası, alabalık ve orkinosun market raflarında ve restaurantlarda kolaylıkla bulunabilmesi de Türk su ürünlerimizin bu ülkede potansiyel pazarımız haline gelebileceğine işaret ediyor\" şeklinde konuştu.

 

Dubai ve Kuzey Emirlikler İş Konseyi organizasyonunda ve 24 Şubat 2013`de tarihinde Dubai The Palace Downtown Oteli`nde gerçekleştirilen \"Bae - Turkiye Gıda Güvenliği ve Yatırım Olanakları Ortaklık Forumu\" nedeniyle Dubai`de bulunan Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanımız Sayın M. Mehdi Eker de STG standını ziyaret etti. Bakan, sergilenen balıkları inceleyerek özellikle kaya levreği gibi yeni türlerin gelişimine önem verdiklerini ifade etti.

 

Bu yıl Kanatlı Tanıtım Grubu`nun da Gulfood Fuarı`nda yerini aldığını belirten Kızıltan, sektör iki tanıtım grubu ile hem Türk malı imajını güçlendirdi hem de sinerji yarattığını belirtti. (Osman İçli-İLKHA)