• DOLAR 34.508
  • EURO 36.417
  • ALTIN 2874.83
  • ...

Demiryollarında ilk defa tasarımları millî olan çeken ve çekilen araçları üretmeye başladıklarını belirten Karaismailoğlu, demiryolu ağını 12 bin 803 kilometreye çıkardıklarını söyledi.

Ülkenin dört bir yanında, doğu-batı arasında kalkınmada eşitliği sağlayacak, memleketin her bir köyüne kadar ekonomik canlılığı taşıyacak projelerin durmaksızın ve büyük bir titizlikle devam ettiğini belirten Bakan Karaismailoğlu; insanlara iş, aş, eğitim, sosyal ve kültürel zenginlikler taşıyacak demiryollarının inşa edildiğini bildirdi.

Karaismailoğlu, açıklamalarına şu şekilde devam etti:

“Demiryollarında 2003’te başlayan atılım dönemi, bugün ivmelenerek devam ediyor. Yeni hat yapımının yanı sıra mevcut konvansiyonel hatları da yeniledik. Yerli ve millî sinyalizasyon projesini uygulamaya geçirdik. Demiryollarında ilk defa tasarımları millî olan çeken ve çekilen araçları üretmeye başladık. Demiryolunun rekabet gücünü artırmak için lojistik merkezler, yeni iltisak hatları yaptık. 1.213 km’si YHT olmak üzere, toplam 2.115 km yeni hat yaptık. Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Coğrafi konumumuzun sağladığı avantajların ekonomik ve ticari kazanımlara dönüşebilmesi için demiryollarına yaptığımız yatırımlara hız kesmeden devam etmemiz gerekiyor.”

“Toplu taşımayı dünya standartlarına ulaştıracak sistemler kurmayı sürdürüyoruz”

Açıklamasının devamında Bakan Karaismailoğlu, “Bakanlık olarak, kentlerimizde toplu taşımayı dünya standartlarına ulaştıracak sistemler kurmayı sürdürüyoruz. İstanbul’da Marmaray, Ankara’da Başkentray, İzmir’de İZBAN hattı, Konya’da KONYARAY projeleri başta olmak üzere, bugüne kadar toplam 312,2 km kent içi raylı sistem hattını tamamlayıp milletimizin hizmetine sunduk. 4 ilde üstlendiğimiz 7 metro projesiyle Türkiye ekonomisine 16,5 milyar TL katkı sağladık. İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya’da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar 874 milyon yolcu taşındı. 6 ilde daha yapımı süren 9 projemiz var.”(İLKHA)