• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...

30 Kasım ile 2 Aralık tarihleri arasında TÜİK ağırlıklandırılmış nüfus dağılımına göre belirlenen bin 67 kişi ile telefon yoluyla yapılan anket, Türkiye'de işsizliğin yarattığı ekonomik ve sosyal sorunların gündelik yaşamlardaki somut yansımalarını ortaya koymayı hedefledi.

Buna göre işsizlerin yüzde 60'ı 1 yıl ve daha uzun süredir işsiz. 2018 seçimlerinde verdikleri oylara göre değerlendirildiğinde; AK Parti’ye oy veren bugünün işsizlerinin yüzde 38,3’nün, MHP’ye oy veren işsizlerin ise yüzde 21,2’sinin 1 ila 2 yıl arası bir süredir işsiz olduğu görülüyor. 2 yılı aşkın süredir işsiz olanlar da eklendiğinde önceki seçimlerde AK Parti’ye oy veren bugünün işsizlerinin yüzde 61,3’ünün 1 yılı aşkın süredir işsiz olduğu görülüyor.

İki yılın üzerinde bir zamandır işsiz olanların oranı ise yüzde 25,7. Kadınlarda işsizlik süreleri çok daha uzun. İşsiz kadınlar içerisinde 1 yıl ve üzeri bir zamandır işsiz olan kadınların oranı yüzde 63,7.

Ankete katılanlara işlerinden ayrılma nedeni sorulduğunda; yüzde 28,3’ü işten çıkarıldığını, yüzde 24’ü işyerinin kapandığını, yüzde 18,2’si ise zaten geçici işlerde çalıştığını söyledi.

İşyeri kapananların yüzde 69,4’ünün işyerleri pandemi döneminde kapanmak zorunda kalmış.

İşsizlerin yüzde 63,2’si torpil ve adam kayırmayı, işsizliğin nedenlerinden biri olarak saydı.

İşsizlere zorunlu harcamalarının karşılanması bakımından en büyük desteği aile sağlıyor. Araştırmaya katılan işsizlerin yüzde 67,5’i zorunlu harcamalarının karşılanmasında ailesinden destek alıyor.

Zorunlu harcamalar için tanıdıklardan ya da banka kredisi ile borç yoluna gidenlerin oranı yüzde 57,5 oldu.

(EURONEWS)