• DOLAR 32.45
  • EURO 34.829
  • ALTIN 2438.673
  • ...

İZMİR- 5-7 Şubat 2013 tarihlerinde, Ekonomi Bakanlığı patronajında, Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği tarafından, Münih Ticaret Müşavirliği ve Münih Fabric Start Fuar İdaresi`nce düzenlenen Turkish Fashion Break Münih 2013 Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonu gerçekleştirildi. Organizasyon, Avrupa`nın en büyük kumaş fuarlarından olan Münih Fabric Start`ın gerçekleştirildiği fuar alanında, fuar ile eş zamanlı olarak Türkiye`den 24 hazır giyim üreticisi firmanın katılımı ile gerçekleştirildi.

 

 

Amacı Türkiye ile Almanya arasındaki hazır giyim ticaretinin gelişmesine katkıda bulunmak olan Turkish Fashion Break Münih 2013 organizasyonu ile ilgili görüşlerini paylaşan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burak Sertbaş, \"Turkish Fashion Break Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonu bu defa Almanya`nın Münih kentinde gerçekleşti ve çok olumlu sonuçlar alındı. Bu organizasyon çerçevesinde, 24 önemli Türk hazır giyim imalatçı/ihracatçısı firma koleksiyonlarını sergileyerek Alman alıcılar ile görüşmelerde bulundular, pek çok ülkeye yüksek kaliteli ürünler ihraç etmekte olan ve bay, bayan, çocuk örme- dokuma ürün gruplarında faaliyet gösteren Türk firmalar kendilerini ve ürünlerini Alman pazarına tanıtma imkanı buldular. Türk standlarını yaklaşık 150 kişi ziyaret etti. Üçüncü kez Münih`de olmaktan ve sektörümüzün seçkin örneklerini sergilemekten dolayı çok memnun olduk\" dedi.

 

 

Türkiye`nin Almanya`ya hazır giyim İhracatı 3,45 milyar dolar

 

Türkiye`nin dünyanın en büyük 6. hazır giyim ihracatçısı ülkesi olduğunu belirten ve Türkiye`nin Almanya`ya hazır giyim ihracatı 2012 yılında 3,45 milyar dolara ulaştığı bilgisini veren Sertbaş, \" Türk hazır giyim ürünleri ihracatı 2012 yılında toplam 16,09 milyar dolara ulaşmıştır. Bu rakam Türkiye`nin toplam ihracatı içerisinde yüzde 10,09`luk bir pay oluşturmaktadır. Türkiye`nin Almanya`ya hazır giyim ihracatı ise 2012 yılında 3,45 milyar dolar olduğu gözlemlenmiştir. Almanya`nın Türkiye`nin hazır giyim ihracatındaki payı yüzde 21,44 civarındadır. Ege Bölgesi`nden 2012`de Almanya`ya yapılan hazır giyim ihracatı ise 273,2 milyon dolardır. Bu kapsamda, Almanya`nın Türkiye`nin hazır giyim ihracatındaki payı yaklaşık yüzde 23,5 civarındadır. Amacımız, sektörel ticaret heyetleriyle, alım heyetleriyle bu rakamların artmasına katkıda bulunmak ve Almanya ile ticari ilişkilerimizi geliştirmektir\" şeklinde konuştu.

 

Türkiye`nin hazır giyim, tekstil alanında önemli ticari partnerlerinin Almanya, İngiltere, ABD, Fransa, Hollanda, İtalya ve İspanya olduğuna dikkat çeken Burak Sertbaş, \"Almanya Türkiye`nin ve Ege Bölgesi`nin en büyük ticari ortağıdır. Turkish Fashion Break Münih Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonu içinde bulunduğumuz ortam, her iki ülke için karşılıklı ticarette yeni fırsatlar yarattı. Turkish Fashion Break Münih 2013 organizasyonunun iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin gelişmesine olumlu katkıları olduğunu düşünüyorum\" diyerek sözlerini sonlandırdı. (Osman İçli-İLKHA)