• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...
Şanlıurfa MEM: Öğretmenlerin öğrencileri kaynak kitaba zorlaması halinde inceleme yapılır
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Şanlıurfa Milli Eğitim Müdürü İsmail Yapıcıer, uzaktan eğitimle birlikte artan bilgisayar ve internet talepleri, öğrencilerin internetten bilinçli şekilde yararlanması için yapılan çalışmalar, uzaktan eğitimde yaşanan sorunlar, FATİH projesi, MEB tarafından dağıtılan ders kitapları dışında yardımcı kaynak kullanılmasıı ile ilgili İLKHA'nın sorularını yanıtladı.

Yapıcıer, artan bilgisayar kullanımı karşısında öğrencilerin olumsuz etkilenmemesi için velilere önemli görevlerin düştüğünü belirtti.

EBA' bazen yaşanan sorunlara değinen Yapıcıer, Bakanlığın sürekli bilişim altyapısını güçlendirmek için çalışmalarını sürdürdüğünü söyledi.

Yapıcıer, bazı öğretmenlerin online ders anlatırken kılık kıyafetlerine mutlaka dikkat etmesi gerektiğini belirterek, öğrenci ve velilerle de sık sık irtibat halinde olmasının önemine dikkat çekti.

Yapıcıer'e yöneltilen sorular ve yanıtları şöyle:

Bir çok öğrenci maddi imkanı olmadığı için tablet veya bilgisayar alamıyor, bu nedenle online derslerden geri kalabiliyor. Bu sorunların çözümü noktasında MEB ne gibi faaileyetlerde bulunuyor?

Milli Eğitim Bakanlığımız salgın süreci başladığı andan itibaren bu süreci çok iyi yöneterek oluşabilecek krizin önüne geçti. Hızlıca EBA TV kanalları kuruldu, EBA altyapısı iyileştirilerek canlı derslere hazır hale getirildi, interneti olmayan öğrenciler için tüm illerde "EBA Destek Noktaları" kuruldu. Okullar bünyesinde oluşturulan EBA Destek Noktalarının yanısıra Mobil hizmet veren EBA Destek Araçları da internet erişimi olmayan özellikle kırsal kesime giderek bu çocuklarımıza inernete erişim ve öğretmenleri ile canlı derse katılma imkanı sağlamaktadır. İlimizde 157 okul ve 2 mobil olmak üzere toplam 159 EBA Destek Noktası oluşturulmuştur. İlimizde toplam 350 EBA Destek Noktası oluşturmak için çalışmalarımız devam etmektedir.

Uzaktan eğitim zorunluluğundan dolayı her eve internet alınma zorunluluğu doğdu. Bu hem ciddi bir maddi külfet hem de ciddi bir tehlike arz ediyor. İnternet ortamında öğrencileri ne gibi tehlikeler bekliyor ve bu konuda neler yapılmalı?

Milli Eğitim Bakanlığımızın girişimleri sonucunda mobil operatörler, öğrencilere 8 GB kadar varan ücretsiz internet vereceklerini açıkladılar. EBA canlı derslere öğrencilerimiz velilerine ait olan cep telefonlarıyla da erişim sağlayabilmektedirler. Eğitim üç ayaklı sehba gibi düşünülebilir. Bunlar okul-aile-çevre üçlüsüdür. Bu ayaklardan birinin eksik olması halinde eğitim de sekteye uğrayacaktır.  Burada velilerimize de çok iş düşmekte olup; özellikle pandemi sürecinde bu destek zorunlu hale gelmektedir.  Teknoloji, kullanım amacına göre insanlığa fayda sağlayabileceği gibi zarar da verebilir. Örneğin bıçak ekmek dilimlemeye ve sebze doğramaya yarar iken farklı amaçlarla da kullanılabilir. Teknolojik aletler ve internet de bu kapsamda değerlendirilebilir. İnternet kullanımında  velilerimiz de devreye gireceğinden, kontrollü internet erişimi ile bahsedilen olumsuzluklar tolere edilebilecektir. Ayrıca  evlerde güvenli internet kullanıldığında internet ile ilgili olumsuzluklar minimize edilecektir.

Birçok öğretmenin teknik anlamda yetersiz olduğu, öğrencilerle sağlıklı iletişim kuramadığı yönünde şikayetler var. Bu konuda MEB, Meslek İçi Eğitimi verdi mi?

Milli Eğitim Bakanlığı her yıl yönetici ve öğretmenlerimize yönelik hizmetiçi eğitim planlaması yapmadır. Bu kapsamda gerek yüzyüze gerekse online eğitimler planlamaktadır. Bu eğitim planlama ve listeler Bakanlığımızın https://oygm.meb.gov.tr/ sayfasında görülebilmektedir. Bu kusurların kayda değer bir bölümü teknoloji ve internet kullanımı ile alakalıdır. FATİH Projesi - BT'nin ve İnternetin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı Kursu, FATİH Projesi Etkileşimli Sınıf Yönetimi Kursu, Pardus İşletim Sistemi (Temel Seviye) Kursu bunlardan yalnızca birkaçıdır. Eğitim hayat boyu devam eden bir süreçtir. Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatının yukarıda yer alan kurs ve seminerlerinin yanısıra ve taşra teşkilatı olarak da biz Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak personelimizi sürekli hizmetiçi eğitimler planlamaktayız. 2020 Mart ayından itibaren İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak pandemiden dolayı eğitimlerimizi online olarak gerçekleştirdik. Bu yıl da öğretmenlerimize bahse konu başlıklarda online eğitimler gerçekleştireceğiz.

Bazı öğretmenlerin uzaktan eğitimde öğrencilerin karşısına ev ortamının kılık kıyafeti ile çıktığı hakkında velilerden şikayetler var. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Kamu görevi ifa edenlerin görevde iken giyimi devletin giyimi, konuşması devletin konuşmasıdır. Kamu görevlilerinin giyim kuşamları ile tavır ve davranışlarına dikkat etmesi kanunlarla da belirlenmiştir. Sosyal medyaya ve ulusal haberlere yansıyan bir kötü örnekten hareketle genelleme yapılarak bir camianın töhmet altında bırakılması doğru değildir. Kaldı ki bu tür durumlar sözkonusu olduğunda müfettişlerimiz marifetiyle konu titizlikle incelenmekte, gerektiğinde soruşturma açılmaktadır.

Uzaktan eğitimde bağlantının kesilmesi, sesin bozuk gelmesi, öğrencilerin anlamadıkları konuyu soramaması vb. gibi birçok sorun var. Bunun yanı sıra bazı öğretmenlerin derse hazırlıksız katılmaları  sadece birkaç öğrenci ile iletişim kurup diğerleri ile iletişime geçmemeleri gibi şikayetler var. Bunlar telafisi zor sorunlar gibi görünüyor. Sizce ne yapılmalı?

Öğretmenlik öncelikle kişinin kendini yetiştirme serüvenidir. İkinci faydası hizmet alana yani öğrencilerimizedir. Günümüzde bilgi inanılmaz derecede çoğalmakta ve değişmektedir. Böyle bir ortamda öğretmenimizin hazırlıksız derse girmesi sözkonusu olamaz. Canlı ders esnasında öğretmenimiz her öğrenciye ulaşıyor, ders esnası ve sonrasında iletişim araçları ile yine öğrenciler sormak istedikleri soruları öğretmenimize sorabiliyor. Öğretmenlerimizin işi sadece ders anlatmak değildir. Sık sık öğrenci ve velilerimizle irtibat halinde olmak suretiyle bu süreci dünyaya örnek olacak düzeyde yönetmektedirler.

İnternet kalitesi, ses bozukluğu/kesilmesi bu hizmeti veren firmalarla alakalı olabilir.Türkiye genelinde 18 milyonun üzerinde öğrencimiz var. Ufak tefek aksaklıkların olması gayet olağan olup; Bakanlığımız da sürekli bilişim altyapısını güçlendirmek için çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir çok öğretmenin, MEB'in ücretsiz verdiği kitaplardan ders işlemediği, farklı yayınların kaynaklarını öğrencilere aldırmak zorunda bıraktığı yönünde şikayetler var. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Bakanlığımızca hazırlanan ve öğrencilere her yıl ücretsiz dağıtılan ders kitapları ile diğer tüm materyaller herhangi bir yardımcı kaynağa ihtiyaç duyulmayacak şekilde hazırlanmaktadır. Yardımcı kaynak konusu Bakanlığımızın en hassas olduğu konulardan biridir. Bir öğrenci ya da öğrenci velisi bireysel olarak yardımcı materyal ve kaynakları temin edebilir ve bunda bir sakınca yoktur. Ama bir öğretmenimizin tüm sınıfı ya da tüm öğrencileri belirli yardımcı kaynakları almaya zorlayarak oradan ders işlemesi söz konusu olamaz. Bu tür konular da şikayet olması halinde müfettişlerimizce derhal inceleme konusu yapılmaktadır.

Fatih Projesi takdir toplayan bir projeydi. Bu proje halen uygulanıyor mu?

FATİH Projesi;  3 fazdan meydana gelmekte olup birinci fazda liseler, ikinci fazda ortaokullar, üçüncü fazda ise ilkokullara akıllı tahta kurulumu ile fiber internet altyapısını sağlamaktan ibarettir. İlimizde 700 civarında okulumuza 11 bin 365 adet akıllı tahta montajı yapılmış, 450 civarında akıllı tahta montajı planlanmaktadır. Fiber altyapısı tamamlanan okul sayısı 240 olup; 75 civarında okulun ise fiber altyapı çalışmaları devam etmektedir.

FATİH Projesi uygulanmaya başlanıldığı 2011 yılından itibaren okullarımızda öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizin hizmetine sunulmuş ve mükemmel derecede katkı sağlamıştır ve sağlamaya da devam etmektedir. Projenin gerçek anlamda hayata geçirilmediği sözkonusu değildir. Bilakis öğrencilerimizden,velilerimizden, okul idareceleri ile öğretmenlerimizden alınan dönütler olumludur.

Projenin sadece bir ayağı tablet konusudur. 2014 ve 2015 yıllarında  ilimizde 5 bin 504 öğretmene  ve ortaöğretim düzeyinde 27 bin 810 öğrenciye tablet dağıtımı yapılmıştır.

Öğrencilerin, EBA sisteminin kullanımında operatörlerden kaynaklı internetlerinin yetmediği belirtiliyor. Bu konuda alınan bir önlem var mı?

Millî Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve GSM operatörleri arasında, Mart ayında "Türkiye'nin Operatörlerinden Türkiye'nin Eğitim İçeriklerine Erişim Desteği İş Birliği Protokolü" imzalanmıştır. Protokol kapsamında, tüm cep telefonu abonelerinin, EBA'nın "www.eba.gov.tr" internet adresinden ve EBA mobil uygulaması üzerinden eğitim içeriklerine erişimi ücretsiz olacaktır. Bu konuda çalışmalar Bakanlıklarca ayrıca yürütülmektedir.  (İLKHA)



Bu haberler de ilginizi çekebilir