Akademik Eğitimciler Derneği: Okullar yüz yüze ve uzaktan eğitime uygun hale getirilmeli
Akademik Eğitimciler Derneği, 31 Ağustos'ta uzaktan eğitimle başlayan ve 21 Eylül'de de yüz yüze eğitimle başlayacak olan 2020-2021 eğitim ve öğretim yılı ile ilgili bir rapor yayımladı.
Akademik Eğitimciler Derneği Başkanı Abdurrahman Örnek başkanlığında yönetim kurulu üyelerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantı sonucunda hazırlanan 22 maddelik raporda, tüm tedbirler alınarak okulların açılması gerektiği belirtildi.
21 Eylül'de yüz yüze eğitime başlamak için okulların yüz yüze ve uzaktan eğitim göre hazırlanması gerektiği belirtilen raporda, 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında yapılması gerekenler maddeler halinde şöyle sıralandı:
“1-Yaklaşık 5 aydır öğrencisiz, öğretmensiz yani insan unsurundan uzak kalan okulların sadece sınıflarda işlenen ders fonksiyonundan ibaret olmadığını tahlil etmiş olduk. Yani okullar birçok etkinliğin hayata geçirildiği mekanlar olduğu için, yeniden kontrollü buluşmalarla işlevli hale getirilmeli.
2-Kademeli geçişin ilk ayağı 1, 8 ve 12. sınıf öğrencileri için yüz yüze eğitimde gerekli tedbirler alınarak okullarda bir an önce eğitim öğretime başlanmalı. Bu deneyimi, 2020 LGS sınavında uygulanan tedbirlerle tecrübe etmiş olduk. Bu tedbirler dikkate alınır ve uygulanırsa okullarda yüz yüze eğitim yapılabilir demektir.
3-Seminer döneminde bir milyon öğretmenin okullardaki seminer çalışması göstermiştir ki gerekli tedbirler alındığında yüz yüze eğitim kademeli olarak gerçekleşebilir. Öğretmenlerin seminer dönemiyle yeniden güven ortamına dönen okullar, öğrencilerin yüz yüze eğitime başlamasıyla güven ortamını iyice pekiştirecektir.
4-Seyreltilmiş ders uygulaması ile 2-3 saat de olsa öğrencilerin yüz yüze eğitimi sağlanmalı.
5-Yine ders saati sayısının azlığı dikkate alınarak, bütün öğrenciler gruplara ayrılıp zümre bazında haftada 1 gün de olsa okulla buluşmalı, yüz yüze eğitim almalı.
6-Uzaktan eğitimde derslerini sürekli ekran başında takip eden öğrencilerde bir bıkkınlık oluştu. Bu yüzden çocuklar okulla kısa zaman dilimlerinde ayarlanarak okula gitmeli
7-Okulların psikolojik alt yapısı sağlamlaştırılmalı, motivasyon temelli eğitim öne çıkarılmalı. Burada yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli ayağını güçlendirilmeli.
8-Eğitim öğretim ile ilgili alınacak kararlar eğitimin mutfağındaki okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüş ve önerileri dikkate alınarak uygulamaya konmalı
9-Öğretmenlerin yüz yüze eğitim beklemesinin yanında uzaktan eğitimde dijital dünyaya ait yeteneklerini öğrenme becerilerini geliştirici ve yenilikçi bir döneme geçişlerinin hızlandırılmalı, her güne aktif ve heyecanlı bir şekilde dahil olmalı.
10-Öğrencilerin evde, evin dışında, sokakta, parkta pandemi döneminde Covid-19'a karşı deneyimlerini okul ortamında da denemeleri sağlanmalı.
11-Okulların açılmasıyla ciddi dikkat ve korumacı refleksler devreye girecektir. Dolayısıyla ben ne yapabilirim, okulun hijyen ve temizliğine nasıl yardım edebilirim gibi yeni bir empati duygusu da geliştirecektir.
12-Zorluklar birçok farklı unsur için birleştirici bir güçtür. Eminiz ki toplum olarak birçok zorluğa karşı verdiğimiz ve kazandığımız mücadeleyi öğretmen, veli ve öğrenci birleştirici gücüyle kazanacaktır.
13-Sosyo -ekonomik yönden dar gelirli aile çocuklarının uzaktan eğitim araç ve materyallerinin sağlanmalı.
14-Veliler, uzaktan eğitimin çocukları için bir gelecek eğitimi ve hayatlarının bir parçası olduğu yönünde ciddi bilinç düzeyi oluşturmalı.
15-Müfredat uzaktan eğitime göre yeniden revize edilmeli, uzaktan eğitimin içeriği zenginleştirilmeli. İlgi çekici, eğlenceli ve etkileşimli içeriklerle cazip hale getirilmeli.
16-Öğrenciler bilgisayarı açtığında EBA ve canlı derse bağlanmadan önce kendi öğretmeni tarafından motive edildikten sonra ders içeriklerine geçmeli.
17-Bütün öğrencilerin uzaktan eğitime katılımının sağlanması için devam devamsızlık gibi caydırıcı yaptırımlar olmalı.
18-Uzaktan eğitim anlayışına karşı oluşan muhafazakar anlayışın değişmesi ve uzaktan eğitimin faydacı yanı üzerinde yoğunlaşılmalı.
19-Uzaktan eğitimin dijital denetlenme ile denetlenmesi yönünde gelişme sağlanmalı.
20-Uzaktan eğitim için okulun teknolojik alt yapılarının güçlendirilerek uzaktan eğitimi öğretmenler okuldan yapmalı
21-İnternet alt yapısı olmayan köy ve mahallelerde ilgili kurumlar alt yapı çalışmalarını geliştirmeli. Kurumlar alt yapı çalışmalarını geliştirmeli .
22-Eğitimciler olarak bulanık suda balık aramayı bırakmalıyız. Bulanmış bir göl gibi kirlenmeye devam edemeyiz. Eğitimin uzaktan ya da yüz yüze geleceği konusunda iyice düşünüp plan yapmalıyız. Yoğun deneyi tekniği olan alandaki uzman eğitimcilerle gelecek planlaması için daha fazla alternatif eylem yolları denenmelidir. Amaç daha iyi fikirleri deneyimlemek olmalıdır.” (İLKHA)